Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
Förstår hur du menar.
Det kan ha betydelse för att se om han hade uppsåt att döda henne. Kör du in ett grillspett i hjärtat på en person så betyder det oftast att du vill se personen död. Men använder du "bara knytnävarna" så finns det rent krasst en möjlighet att han bara ville misshandla henne grovt.
Visst. Men i flera timmar ska vi tolka om ett nja är ett ja eller ett nej. Och om tidigare ja numera är nja. Och är knytnävar ett tillhygge eller är det bara föremål utanför den mänskliga kroppen som är det. Blanda detta med otrevligheter och elakheter. Påhopp och avsnopp.
Eftersom ingen vet och kan få reda på svaret om tillhygge elker ej, men det ändå finns ett outtömligt behov av ett tillhygge som mordvapen, så bestämmer jag härmed att i 3 timmar framöver verkar det troligast att Tova blev dödad av ett tillhygge i form av en död och gravid igelkott. Ni kan diskutera hur taggarna kan ha skadat henne och ifall graviditeten hos igelkotten påverkade slagen. Om 3 timmar kan du hålla i tillhyggesdebatten kring att hon blev dödad av bara knytnävar och diskutera om det var en uppercut med knäckt nacke som påföljd eller slag rakt in i en sprucken hjälte som orsakade hennes död.
Ingen diskussion är för konstig eller märklig för denna tråd. Själv nöjer jag mig att hon blev dödad av något slags våld. Vilket våld får FUP:en eller poliskällor visa. Jag tänker inte tro att hon drattade drogad i badet eller blev överkörd av bulgariska cirkusartister på väg mot en cirkusfestival i Jukkasjärvi.
Vad tycker du själv är rimligast? Tillhygge eller ej? Knytnävar eller grillspett? Tillhygge för att döda eller knytnävar för att misshandla? Ville han se henne död eller råkade han slå för hårt?