Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 11:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Vad är stora mänder sprit, och vilka piller köper man hem i stora mängder och vart köper man dom?

Inte kunde kontrollera sin ilska, det kan ingen helt ut så vad bygger du det på?

Hur vet du att han var full och att var hög, och hög på vad?

Vet du något om detta eller gissar du precis som jag?

Piller i stora mängder? Langare så klart. Han har ju domar för narkotikabrott, så han vet var man får tag i sånt.

Eftersom han hade ett åtal hängande över sig för misshandel av Tova, så tycker jag inte han verkar vara en som kan kontrollera sin ilska. Hon hade ju en synlig skada i form av ett blåöga enligt pappan.

Eftersom han flera domar om narkotikabrott samt drograttfylka och enligt anhörig köpt hem sånt som man kan bli både full och hög på, så har jag svårt att se det som en gissning utan snarare ett antagande att sakerna skulle användas inom närstående tid. Människor med missbruksproblematik brukar inte spara länge på grejerna.

Gissa är att säga att det nog var en björn som dödade henne, att en okänd man kidnappade henne från Billys gård, att hon blev påkörd av okända när hon var på Billys gård. Anta är att lägga ihop saker och ting och dra vettiga slutsatser. De allra flesta kivinnor som mördas är dödade av en man som de haft eller har en relation med. I detta fall var hon på gården hos ett ex som misshandlat henne tidigare. Hon hittades i vattnet utanför gården. Exet sitter anhållen och har begärts häktad.

Bara att luta sig tillbaka och vänta på ett erkännande eller en rättegång. Nåt annat skulle förvåna mig storligen.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-18 kl. 11:33.
Citera
2017-05-18, 11:29
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Tillhygge kan vara möjligt säger han med ytterst svag ton, dvs INGET vanligt tillhygge som vi täöker oss.

Jag skulle säga att en hand eller att hon ramlat mot något, snubblat utför trappan brutit nacken, slagit huvudet i en sten på väg ut då han puttat ut henne ur huset?

Sedan om man tänker på vad Billy sa dagen efter att han fått mera problem på halsen, låter som olyckliga omständigheter allt tycker jag där iden att gömma kroppen är det som han åkt dit på.

Tror snarare att det handlar om att han inte vill säga för mycket helt enkelt. Men men, såklart kan du ha rätt. Men ska vi gå på ren statistik så har hon blivit knivad till döds.
Citera
2017-05-18, 11:30
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Vadå. Berättade han (fredrik) att han hotade henne? Skryt alltså.

Men tror dej inte.
Rykten på stan säger i alla fall att Billy mordhotade Tova om hon anmälde misshandeln.
Tro vad du vill. Orkar inte övertyga dig eller någon annan.
Citera
2017-05-18, 11:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulturberikareSWE
Tilltalad:

Fagerström, Billy, 19941212-7392

Gärdesgården Fränö 401, 820 65 FORSA

Häktningsframställan:

https://minfil.org/Yc41G4b9bf/Hudiksvalls_TR_B_1071-17_Aktbil_8.pdf

Häktningsframställan, sannolika skäl
Mord 2017-05-14 04:14 Gärdesgården, Fränö 401, Forsa, Hudiksvalls kommun.

Tack för filen! Vad har du själv för tankar om mordet?
Citera
2017-05-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Rykten på stan säger i alla fall att Billy mordhotade Tova om hon anmälde misshandeln.
Tro vad du vill. Orkar inte övertyga dig eller någon annan.

Men du skrev ju att han som hämtade(frdrik) hotade tova

Att exet hotade tror jag .
Citera
2017-05-18, 11:33
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eftersom han slagit Tova förut och han enligt en anhörig köpt hem stora mängder sprit och piller tror jag inte det var en olycka. Han var en person som inte kunde kontrollera sin ilska och som klarade av att slå en kvinna. Han var dessutom hög/full, dvs ännu svårare att hålla igen aggressiviteten. Ingen bra kombo skulle jag vilja säga.

Få kvinnor har blivit dödade genom olycka av en man som tidigare misshandlat dem. Kan i nuläget inte komna på nån. Du får gärna nämna nåt exempel om du minns ett sånt fall. Däremot kommer jag ihåg många som blivit dödade genom våld. Att dumpa en kropp som skadats olyckligt i en olycka måste vara väldigt sällsynt. Kan ha förekommit, men kroppar blir vanligtvis sänkta i vatten pga mord.

Är helt benägen att hålla med dig i dina tankegångar. Däremot reflekterar jag över att det är så mycket klantigheter både innan, troligtvis under och definitivt efter som MGM gjorde så jag tvekar att han planerat att ta henne av daga. Tovas röst och ord på lördagkvällen skickade ju heller inga varningsignaler till vännen hon pratade med, kan ju förvisso vara att Tova låtsades vara mer uppåt än hon i verkligheten var. Så jag får känslan att det mesta var hyfsat bra tills det spårade ur fullkomligt totalt - nåt hände/sades/gjordes och det blixtrade till i MGMs hjärna. Tova dog, MGM fick panik när han insåg vad som hänt. Säkert både inte helt nykter och i chock gör han saker ännu värre...
Däremot sitta i häktet och neka till allt NU?!?!

Off Topic: MM - har försökt PMa dig ett tag. Fullt i din inbox. Tänkte att det kanske inte BARA är jag som försöker skicka pm...
Citera
2017-05-18, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Piller i stora mängder? Langare så klart. Han har ju domar för narkotikabrott, så han vet var man får tag i sånt.

Eftersom han hade ett åtal hängande över sig för misshandel av Tova, så tycker jag inte han verkar vara en som kan kontrollera sin ilska. Hon hade ju en synlig skada i form av ett blåöga enligt pappan.

Eftersom han flera domar om narkotikabrott samt drograttfylka och enligt anhörig köpt hem sånt som man kan bli både full och hög på, så har jag svårt att AE det son en gissning utan snarare ett antagande att sakerna skulle användas inom närliggande tid. Människor med missbruksproblematik brukar inte spara länge på grejerna.

Gissa är att säga att det nog var en björn som dödade henne, att en okänd man kidnappade henbe från Billys gård, att hon blev påkörd av okända när hon var på Billys gård. Anta är att lägga ihop saker och ting och dra vettiga slutsatser. De allra flesta kivinnor som mördas ir dödade av en man som de haft eller har en relation med. I detta fall var hon på gården hos ett ex som misshandlat henne tidigare. Hon hittades i vattnet utanför gården. Exet sitter anhållen och har begärts häktad.

Bara att luta sig tillbaka och vänta på ett erkännande elker en rättegång. Nåt annat skulle förvåna mig storligen.
Man blir inte hög på braj för det första, man blir stenad på det, trött slö och försiktig.

Vem sa att han var langare, och varför skulle han berätta att han köpt en massa piller, och vilka piller och vad för sprit?

Flera domar, lägg av. Vi är nog jäkligt många som gjort olagliga saker 100-tals gånger men haft turen/skickligheten att inte åka dit, mest turen skall jag säga såhär långt efteråt.

Så den som inte haft lika mycket tur och åkt dig 2 ggr tex är han genast en dålig kille då?

Nej, jag tror inte han är det serrö. Dom som håller igång, mekar bil åker båt bor på landet det flesta av dessa är rätt kreativa och rent allmänt bra människor och ej neddekade.

De som sitter i en lägenhet och gör nada, men langar od dom är oftast däremot neddekade.
Citera
2017-05-18, 11:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Vet inte vad jag ska säga. Vill inte outa mig själv. Men en släkting berättade att Fredr*k (tror jag han hette, han utan Y-namn i alla fall) skjutsade henne till gården.
Fick även höra att han mordhotade henne om hon/familjen anmälde honom för misshandeln i mars.
Jag brukar sällan skriva i denna forumdel. Så du får väl ta mig på orden.
Skulle inte vinna något på att sprida desinformation.
Min källa heter inte Kjell.

Äntligen någon med lite insyn i Hälsingland. Förstår att mgm kan ha hotat henne men det här stärker ju misstankarna rätt mycket ännu mer.

Mordhot om han blir anmäld. Så blir han anmäld. Hon blir mördad och hittas död på hans bakgård.
Citera
2017-05-18, 11:39
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men du skrev ju att han som hämtade(frdrik) hotade tova

Att exet hotade tror jag .
Jag uttryckte mig slarvigt.
Fredrik var bara chaufför åt Tove under aktuella mordkvällen.
Rykten på stan säger att Billy mordhotade Tove tidigare i vår.
Citera
2017-05-18, 11:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Är helt benägen att hålla med dig i dina tankegångar. Däremot reflekterar jag över att det är så mycket klantigheter både innan, troligtvis under och definitivt efter som MGM gjorde så jag tvekar att han planerat att ta henne av daga. Tovas röst och ord på lördagkvällen skickade ju heller inga varningsignaler till vännen hon pratade med, kan ju förvisso vara att Tova låtsades vara mer uppåt än hon i verkligheten var. Så jag får känslan att det mesta var hyfsat bra tills det spårade ur fullkomligt totalt - nåt hände/sades/gjordes och det blixtrade till i MGMs hjärna. Tova dog, MGM fick panik när han insåg vad som hänt. Säkert både inte helt nykter och i chock gör han saker ännu värre...
Däremot sitta i häktet och neka till allt NU?!?!

Off Topic: MM - har försökt PMa dig ett tag. Fullt i din inbox. Tänkte att det kanske inte BARA är jag som försöker skicka pm...

Jag har också svårt att tro att det är planerat. Något händer och saker och ting går överstyr.

Är han full/hög (vilket jag tror han var) så tänker han inte riktigt rakt. Det tror jag inte heller man gör när man är nykter och dödar. Man tänker inte logiskt. När jag läst FUP:ar kring planerade mord har mördaren ändå resonerat eller gjort saker som automatiskt dragit misstankarna till honom eller henne.

Ooops, urdålig på att rensa inkorgen. Testa skicka nu om du fortfarande vill.
Citera
2017-05-18, 11:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daigle
Fair enough. Jag vid påpeka att jag håller med dig i sak.

När det dags för näst sammanfattning i tråden ?

Mitt förslag att vi sammanställer det vi vet, och då menar jag VET och spekulationer redovisas i s8eparata kolumn, frågor på det ?

Nä låter bra. Kör hårt.
Citera
2017-05-18, 11:42
Medlem
Florencedemons avatar
Citat:
Man blir inte hög på braj för det första, man blir stenad på det, trött slö och försiktig.

Vem sa att han var langare, och varför skulle han berätta att han köpt en massa piller, och vilka piller och vad för sprit?

Flera domar, lägg av. Vi är nog jäkligt många som gjort olagliga saker 100-tals gånger men haft turen/skickligheten att inte åka dit, mest turen skall jag säga såhär långt efteråt.

Så den som inte haft lika mycket tur och åkt dig 2 ggr tex är han genast en dålig kille då?

Nej, jag tror inte han är det serrö. Dom som håller igång, mekar bil åker båt bor på landet det flesta av dessa är rätt kreativa och rent allmänt bra människor och ej neddekade.

De som sitter i en lägenhet och gör nada, men langar od dom är oftast däremot neddekade.

Riktigt bra sagt! Men du får fan hålla med om att i detta fallet, så har vi inte någon mönster"Svensson" att handskas med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in