Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 11:43
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack för filen! Vad har du själv för tankar om mordet?

Du verkar sjukt fixerad vid folks tankar om ev mord.
Konstigt att inte den första boxen i häktningsframställan var ikryssad, att han skulle kunna tänkas avvika om han blev frisläppt.
De brukar väl panga på med allt som finns tillgängligt.
Citera
2017-05-18, 11:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Konstigt att inte den första boxen i häktningsframställan var ikryssad, att han skulle kunna tänkas avvika om han blev frisläppt.

Konstigt att varenda jävla ruta som fanns på bladet inte var ikryssad. Nä men är det inte ruta 7 som är en så kallad "utredningshäktning"? Och den har man inte ens kryssat i. Då borde dom ha endel att gå på.

Eller ja det kanske vore konstigt att häkta nån på sannolika skäl och sen begära utredningshäktning iofs kom jag på. Men man kan ju gardera sig.
Citera
2017-05-18, 11:50
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Behövs inte vid så grova brott. Uppfyller man bara kraven för häktning så blir mordmisstänkta alltid häktade såvida de inte är väldigt unga och det finns synnerliga skäl för att inte häkta.
Citera
2017-05-18, 11:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Man blir inte hög på braj för det första, man blir stenad på det, trött slö och försiktig.

Vem sa att han var langare, och varför skulle han berätta att han köpt en massa piller, och vilka piller och vad för sprit?

Flera domar, lägg av. Vi är nog jäkligt många som gjort olagliga saker 100-tals gånger men haft turen/skickligheten att inte åka dit, mest turen skall jag säga såhär långt efteråt.

Så den som inte haft lika mycket tur och åkt dig 2 ggr tex är han genast en dålig kille då?

Nej, jag tror inte han är det serrö. Dom som håller igång, mekar bil åker båt bor på landet det flesta av dessa är rätt kreativa och rent allmänt bra människor och ej neddekade.

De som sitter i en lägenhet och gör nada, men langar od dom är oftast däremot neddekade.

1). Jag sa inte att han var langare. Jag sa att han köpte från en langare.
2) Enligt media har en nära anhörig sagt att h*n var orolig flr hen hade köpt hem saker och ting. Han bor ju ibland hos en anhörig (mamma?) och ibland på gården (pappa).
3) Braj är inte piller.
4) Han var svartsjuk och misshandlade Tova. Nu kanske du också misshandlar kvinnor och tycker att det inte på något vis har att göra med kontroll av ilska. Men jag anser att den som slår en annan människa inte kan kontrollera sin ilska. Vi verkar ha olika åsikter om det där.

Citat:
Maria Hällström är en nära vän till familjen Moberg som har fått familjens förtroende att uttala sig.
– Det var ett oerhört destruktivt förhållande. Han var så svartsjuk på Tova och lät henne inte göra någonting, han ville inte att hon skulle träffa någon annan än honom, säger hon.
Efter att Tovas föräldrar valde att polisanmäla den nu mordmisstänkte mannen för misshandel 19 mars i år avslöjade Tova fler händelser där mannen både slagit och kränkt henne verbalt, enligt Maria Hällström.
– Han ska ha slagit henne flera gånger, säger Maria Hällström.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/anhorig-till-tovas-ex-befarar-det-varsta/

Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-18 kl. 12:11.
Citera
2017-05-18, 11:55
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Hur mycket sant är det i det du skriver då, eller hittar du bara på?
Du kallar ju henne för fel namn! Hon heter Tova!
Som sagt. Vinner ingenting på att sprida desinformation.
Men vi får väl se sen vad som visar sig.
Citera
2017-05-18, 11:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Den frågan om andras tankar är bara ett sätt att undkomma OT och chatt ifall jag är osäker på om vi är i gränslandet mellan relevans och OT. Så enkelt är det.

Bra iakttagelse. Ja, det var förvånande att den inte var ikryssad. Men kanske de andra rutorna tar ut 1:an?
Citera
2017-05-18, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pontaz
Undra hur skitnödiga dom andra 2 trönkukarna är.lär ju inte våga gå utanför dörrn dom 2 då de sägs va skottpengar på alla 3 här i hälsingland
Varför är det så, dom har inte gjort något!!
Citera
2017-05-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Hur mycket sant är det i det du skriver då, eller hittar du bara på?
Du kallar ju henne för fel namn! Hon heter Tova!

En slarver i skrift bara..man fattar ju ändå!
Citera
2017-05-18, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florencedemon
Riktigt bra sagt! Men du får fan hålla med om att i detta fallet, så har vi inte någon mönster"Svensson" att handskas med..
Mönster Svensson såklart inte, men en dagens Emil i Lönneberga kanske om du förstår vad jag menar.
Citera
2017-05-18, 12:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
"jag dödar dig om du..." är ett uttryck, det hör jag säkert 5 ggr i veckan hemma, inget dödshot utan "fan jag hatar dig om du gör så", betyder såklart inte att det är okey att säga så!!

Men i dagens Sverige är vi halvvägs till USA där man blir stämd på en miljard för det.

Men har du blivit misshandlad av den som dödshotat dig? Så här säger familjen om deras förhållande:

Citat:
Maria Hällström är en nära vän till familjen Moberg som har fått familjens förtroende att uttala sig.
– Det var ett oerhört destruktivt förhållande. Han var så svartsjuk på Tova och lät henne inte göra någonting, han ville inte att hon skulle träffa någon annan än honom, säger hon.
Efter att Tovas föräldrar valde att polisanmäla den nu mordmisstänkte mannen för misshandel 19 mars i år avslöjade Tova fler händelser där mannen både slagit och kränkt henne verbalt, enligt Maria Hällström.
– Han ska ha slagit henne flera gånger, säger Maria Hällström.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/anhorig-till-tovas-ex-befarar-det-varsta/

Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-18 kl. 12:14.
Citera
2017-05-18, 12:13
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontaz
Undra hur skitnödiga dom andra 2 trönkukarna är.lär ju inte våga gå utanför dörrn dom 2 då de sägs va skottpengar på alla 3 här i hälsingland
Var de indirekt inblandade iaf då (enligt "pöbeln")? ...eller har de hållit inne med information som varit viktig?

Är inte helt insatt verkar det som? läste bara i tidningen att 2 av de 3 anhållna/häktade släppts och inte verkade ha haft med mordet att göra men om den lokala allmänheten vill skjuta dessa killar så verkar det ju ligga mer bakom som du kanske kan upplysa oss om?
Citera
2017-05-18, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men har du blivit misshandlad av den som dödshotar dig? Så här säger familjen om deras förhållande:
Kan säkert stämma men glöm inte att det var deras syn på förhållandet och vilka ord har dom kanske inte lagt i hennes mun, sam Tova hade säkert en annan syn på förhållandet som vi aldrig kommer att få reda på.

Men absolut, det var inget bra förhållande kanske men lik förbannat vi hart ingen aning om det, ingen aning om dom hade otroligt härliga stunder tillsammans där dom gjorde saker som hon och han aldrig kunde göra med någon annan.

Livet är svårt att förstå, och att förstå hur någon annan lever/upplever sitt liv jättesvårt omöjligt tom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in