Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 12:08
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
De flesta som misshandlar och dödar har en trevlig sida. Kan vara oerhört hjälpsamma och stöttande i ett sammanhang. I ett annat sammanhang är de skrämmande och våldsamma.

Ja det har de verkligen. De är som två-tre personer i en och samma kropp. De kan vara jätteroliga och superhärliga, "livet är en fest-typ. Överösa en med komplimanger och charm. . .Sen kan de börja slå i väggar och skriva "din jävla hora, du ska inte tro att du är något".... för att sedan avslutningsvis vrida på kranen och storgråta och säga att de hatar sig själva och att de vill dö.

Sen går varvet runt igen nästa dag.
Citera
2017-05-17, 12:08
Medlem
Har säkert nämnts tidigare men kan någon sammanfatta bilden Billy lagt ut? När las den ut och när fick han reda på att T var försvunnen/död, och exakt vad har han skrivit? Vad föreställer bilden?
Citera
2017-05-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Givetvis är det så. Hon känner honom sedan länge. Mycket troligt att han var hennes första och sista pojkvän. Hon har ringa erfarenhet av män, har ingen annat ex att jämföra med, och han är säkert jävligt "ledsen" efteråt när han varit "dum". Bra mycket äldre kvinnor har många gånger svårt att lämna våldsamma män, så inte konstigt att en tonåring har svårt med det.

Hon kan säkert ha resonerat på detta vis: Han var full/hög och det var därför han blev våldsam. Han hade inte kontroll då och han skulle aldrig gjort det annars. Han säger ju att han älskar mig och har jättedåligt samvete. Nu har han dessutom slutat med drogerna som gör att han tappar kontrollen eftersom han älskar mig så mycket, så det kommer inte hända igen.... osv

Verkar inte finnas säkra källor på det. Någon mer som hört detta?

Kontrollerande, svartsjuk och säkert manipulativ. Lägg till att han är äldre än Tova också. Svårt läge att hamna i som ung kvinna. Den här killen kommer inte ge sig lätt.

Kan vara så att man menar att hon delvis spolats upp på land? Styckning tror jag inte på.

----------------------------------------------------------------------------------------

Tråkig historia detta. Ser ut att vara ett fall i mängden av kvinnor som dödas av en man som de haft/har en romantisk relation med. Att polisen har rätt man, hennes ex, är jag väl rätt säker på.

Sen kan man ju fråga sig vad hans två vänner har med saken att göra. Skyddande av brottsling är väl ganska troligt. Sen om brott mot griftefriden ska läggas till är väl 50/50. Ex-pojkvännen kan ju ha dumpat kroppen själv och sedan kontaktat sina vänner för att snacka ihop en historia, att ge honom ett alibi. Tjockisens knäppa bild med det falska leendet men de oroliga ögonen är väl ett försök att måla upp en historia som killarna hittat på tillsammans.

Hoppas att vi snart kan få en tydligare tidslinje. Det här med att killarna varit ute med båten innan Tova dödades är lite förvirrande. Är det så illa att de planerat detta alla tre och letat dumpningsställe? Låter lite för komplicerat men visst finns det en möjlighet ändå. Killarna har kanske tittat för mycket på CSI och Dexter. Sexbrott är uteslutet, det är jag iaf helt säker på. Det passar inte in i exets profil.

Sedan funderar jag på brottsplatsen. Kanske det inte är i huset utan kanske vid sjön? Det är hur som helst garanterat ingen olycka. Han har matat på med slag och sparkar, strypt och/eller dränkt henne. Troligtvis över någon skitsak som han förstorat upp (för att han är en idiot).

Jag tror utredningen kommer att gå fort. Inget tyder på att dessa killar är några genier direkt. Man kan ju hoppas på livstid, men troligtvis blir det inte så.
Tror brottet skedde i huset polisen fann kanske spår ,saker som gjorde att dom greps innan dom hittade hon
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Har identiterna ute på de misstänkta?

I första inlägget i tråden står info om mordet och de misstänkta. Så är det i alla mordtrådar i krimforumet när man fått fram fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Läste precis ett inlägg här i tråden men som måste tagits bort! Spårlöst försvunnen?

En användare skriver att han/hon genom tre olika källor fått reda på att männen är oskyldiga och att vittnet som sett dessa med båten i högsta hugg skulle kunna vara GM?

Jimmys IG-bild där han välkomnar en ny vecka är ju också helt bisarr att lägga upp om man haft ihjäl Tova?

Är inte så säker på att denna storyn är vad folk tror den är...

Att vittnet skulle vara GM är bara att avfärda direkt.
För det stämmer inte
Citera
2017-05-17, 12:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja det har de verkligen. De är som två-tre personer i en och samma kropp. De kan vara jätteroliga och superhärliga, "livet är en fest-typ. Överösa en med komplimanger och charm. . .Sen kan de börja slå i väggar och skriva "din jävla hora, du ska inte tro att du är något".... för att sedan avslutningsvis vrida på kranen och storgråta och säga att de hatar sig själva och att de vill dö.

Sen går varvet runt igen nästa dag.

Precis exakt så är det. Många har aldrig sett något annat än den glada, vänliga typen och blir chockade när något sånt här kommer fram. Andra har sett våldsamheterna och blir inte lika förvånade. Oftast är det flickvänner och ex som vet om den personligheten.. Inte alltid familjemedlemmar.
Citera
2017-05-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om du klickar på en användares namn när h*n skrivit något så får du upp en rullgardin med en länk till användarens profil samt länk till alla inlägg den person gjort i just den här tråden. På så vis kan du klicka dig fram till rätt inlägg.

Det hjälper inte om personen ifråga har postat 2000 poster. Förfrågan kvarstår tack.
Citera
2017-05-17, 12:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flippper16
Har säkert nämnts tidigare men kan någon sammanfatta bilden Billy lagt ut? När las den ut och när fick han reda på att T var försvunnen/död, och exakt vad har han skrivit? Vad föreställer bilden?

Bilden är inte på Billy (exet) utan på Jimmy. Den lades ut på söndagen.

https://minfil.org/b6s7G9b9bc/Screenshot_20170517-072105.png
Citera
Medlem
emma80s avatar
Kanske läge för mod att uppdatera trådstarten lite till, info om den tredje Fr*drik H*dman. Namn, bild, Facebook m.m. har ju skrivits i tråden hur många gånger som helst, men det hjälper inte de som läser trådstart med sammanfattning.

I sammanfattningslänken där står:

Enligt uppgifter ska två av dessa vara:

Billy ”Blyfa” Fagerström, född 1994.

Jimmy ”Bumbo” Ericsson, född 1994.

Namnet på den tredje mannen är för närvarande inte känt.

Men namn, bild, Facebook m.m. på den tredje mannen finns sedan flera dagar.
Citera
Medlem
Självklart så kommer detta mordet att klaras upp. Ni kan ju tänka er om samtliga ska försöka ljuga ihop en rimlig historia över helgen. Att de tillsammans kan klargöra vart de befunnit sig och hur länge de varit på olika ställen osv.

Finns inte en chans i världen att en förhörsledare slarvar bort detta.
Citera
2017-05-17, 12:17
Medlem
Citat:
Givetvis är det så. Hon känner honom sedan länge. Mycket troligt att han var hennes första och sista pojkvän. Hon har ringa erfarenhet av män, har ingen annat ex att jämföra med, och han är säkert jävligt "ledsen" efteråt när han varit "dum". Bra mycket äldre kvinnor har många gånger svårt att lämna våldsamma män, så inte konstigt att en tonåring har svårt med det.

Hon kan säkert ha resonerat på detta vis: Han var full/hög och det var därför han blev våldsam. Han hade inte kontroll då och han skulle aldrig gjort det annars. Han säger ju att han älskar mig och har jättedåligt samvete. Nu har han dessutom slutat med drogerna som gör att han tappar kontrollen eftersom han älskar mig så mycket, så det kommer inte hända igen.... osv

Verkar inte finnas säkra källor på det. Någon mer som hört detta?

Kontrollerande, svartsjuk och säkert manipulativ. Lägg till att han är äldre än Tova också. Svårt läge att hamna i som ung kvinna. Den här killen kommer inte ge sig lätt.

Kan vara så att man menar att hon delvis spolats upp på land? Styckning tror jag inte på.

----------------------------------------------------------------------------------------

Tråkig historia detta. Ser ut att vara ett fall i mängden av kvinnor som dödas av en man som de haft/har en romantisk relation med. Att polisen har rätt man, hennes ex, är jag väl rätt säker på.

Sen kan man ju fråga sig vad hans två vänner har med saken att göra. Skyddande av brottsling är väl ganska troligt. Sen om brott mot griftefriden ska läggas till är väl 50/50. Ex-pojkvännen kan ju ha dumpat kroppen själv och sedan kontaktat sina vänner för att snacka ihop en historia, att ge honom ett alibi. Tjockisens knäppa bild med det falska leendet men de oroliga ögonen är väl ett försök att måla upp en historia som killarna hittat på tillsammans.

Hoppas att vi snart kan få en tydligare tidslinje. Det här med att killarna varit ute med båten innan Tova dödades är lite förvirrande. Är det så illa att de planerat detta alla tre och letat dumpningsställe? Låter lite för komplicerat men visst finns det en möjlighet ändå. Killarna har kanske tittat för mycket på CSI och Dexter. Sexbrott är uteslutet, det är jag iaf helt säker på. Det passar inte in i exets profil.

Sedan funderar jag på brottsplatsen. Kanske det inte är i huset utan kanske vid sjön? Det är hur som helst garanterat ingen olycka. Han har matat på med slag och sparkar, strypt och/eller dränkt henne. Troligtvis över någon skitsak som han förstorat upp (för att han är en idiot).

Jag tror utredningen kommer att gå fort. Inget tyder på att dessa killar är några genier direkt. Man kan ju hoppas på livstid, men troligtvis blir det inte så.

Bra skrivet btw!
Det gnager lite i mig med de två knickedickarna som vi inte vet om dom varit delaktiga i gärningen eller bara hjälpt till att dumpa.
Men om vi pronerar att Tova skulle gå till fots därifrån vilket några var inne på i går, vi hade ett inlägg i tråden nånstans i samma veva att Dumbo och fredrik inte varit på gården hela kvällen, kan dom på vägen tillbaka till gården ha kört över Tova? Kanske en ren olycka?
Med det tänket gör dom sig mer delaktig och för mig blir det enklare att förstå varför alla tre gör sig delaktig.
1. Billy plyfa, har misshandlat henne och det skulle se konstigt ut om hon råkar ut för en olycka i samröre med honom.
2. Fredrik och Dumbo är påverkad av alkohol/ knarkotika, dom skulle vara vållande till hennes död och riskera fängelsestraff, tror dom iallafall kanske?

Dom beslutar sig för att dumpa henne och hoppas på att man kommer tro att det är någon form av olycka som hänt.

Jag hittar inte vart jag hörde att dykare hade jobbat vid en liten bro eller å i anslutning till vägen? Någon annan som vet?
Där skulle dom rent teoretiskt kunnat kört på henne?

Jag spånar bara men får inte ihop det att alla ser sig så pass delaktig i gärningen att dom nekar...
Citera
2017-05-17, 12:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Blund
Det hjälper inte om personen ifråga har postat 2000 poster. Förfrågan kvarstår tack.

Jag förmodar du menar den bild jag nyss länkade till i ett inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in