Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 12:18
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Varför är det så, dom har inte gjort något!!
Det vet vi inte. Vad vi vet är att åklagaren har för lite för att begära dom häktade. För tillfället. Jag avskriver dom inte helt än allafall. Inte utfört själva handlingen, men brott mot giftefriden kan ligga när till hands för dessa två. Men det är som sagt bara mina egna spekulationer. Så kom inte med något jävla tjat om källor hit och dit nu!
Senast redigerad av Dricksglas55 2017-05-18 kl. 12:21.
Citera
2017-05-18, 12:19
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Rykten på stan säger i alla fall att Billy mordhotade Tova om hon anmälde misshandeln.
Tro vad du vill. Orkar inte övertyga dig eller någon annan.

Verkar ju lite konstigt eftersom han bad dem åka därifrån och det där samtalet från TM.
Det är nog rykten från Facebook som spritt sig.

Kan verkligen en förälder anmäla sin myndiga dotters misshandlare? Rent juridiskt. Det ska väl hon göra eller stå för.

Edit
Det var tydligen i våras, inte nu.
Senast redigerad av PeterNoster 2017-05-18 kl. 12:33.
Citera
2017-05-18, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Det vet vi inte. Vad vi vet är att åklagaren har för lite för att begära dom häktade. För tillfället. Jag avskriver dom inte helt än allafall.
Jag vill minnas att jag läst att dom är helt avförda 100%, har du länk på ditt påstående?
Citera
2017-05-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Var de indirekt inblandade iaf då (enligt "pöbeln")? ...eller har de hållit inne med information som varit viktig?

Är inte helt insatt verkar det som? läste bara i tidningen att 2 av de 3 anhållna/häktade släppts och inte verkade ha haft med mordet att göra men om den lokala allmänheten vill skjuta dessa killar så verkar det ju ligga mer bakom som du kanske kan upplysa oss om?

Folk är korkad och tar förhastade slutsatser.
Dom andra 2 har nog bara varit på fel plats vid fel tillfälle. Polisen tar det säkra före det osäkra och tar in alla 3 och när det framkommit säkert att dom andra 2 inte var inblandade släpps dom.
Detta har hänt i mina hemtrakter och har inte hört något om skottpengar på dom men umgås inte i sånna kretsar.
Folk sörjer mest...
Citera
2017-05-18, 12:23
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Jag vill minnas att jag läst att dom är helt avförda 100%, har du länk på ditt påstående?
Nej dom är inte avskrivna helt. Och nej jag orkar inte leta på länk åt dig, har ett jobb att sköta. Hade du följt tråden så hade du sluppit fråga om det.
Citera
2017-05-18, 12:23
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Verkar ju lite konstigt eftersom han bad dem åka därifrån och det där samtalet från TM.

Kan verkligen en förälder anmäla sin myndiga dotters misshandlare? Rent juridiskt. Det ska väl hon göra eller stå för.
Anmäla kan vem som helst, hur tänker du nu?
Citera
2017-05-18, 12:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Kan säkert stämma men glöm inte att det var deras syn på förhållandet och vilka ord har dom kanske inte lagt i hennes mun, sam Tova hade säkert en annan syn på förhållandet som vi aldrig kommer att få reda på.

Men absolut, det var inget bra förhållande kanske men lik förbannat vi hart ingen aning om det, ingen aning om dom hade otroligt härliga stunder tillsammans där dom gjorde saker som hon och han aldrig kunde göra med någon annan.

Livet är svårt att förstå, och att förstå hur någon annan lever/upplever sitt liv jättesvårt omöjligt tom.

Självklart kan man ha bra stunder med den som misshandlar en. Det tillhör väl normen att misdhandlaren efter misshandeln ångrar sig, lovar att inte göra nåt liknande och uppvaktar sitt brottsoffer för att sedan misshandla igen och så börjar karusellen igen.

Känns det omöjligt för dig att tro att Tova kunnat bli dödad av en man som misshandlat henne förut när hon sist sågs på hans gård och hittades i vattnet utanför? Klarar du av att ta in att en ung man skulle kunna döda en ung kvinna som han misshandlat förut eller är det enklare att tro att det var en olycka, att han ändå av någon anledning gömde undan hennes kropp och sedan säger i förhör att han vet inget om hennes död? Många verkar tycka den senare varianten är lättast att tro på. Jag tycker den första varianten är lättast att förstå med tanke på vad som hänt förut mellan de två.

Däremot tror jag inte att mordet var planerat, inte heller att han tänkte genomföra dödshotet under lördagen. Men något hände mellan de två den kvällen och bråket gick överstyr.
Citera
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:

De två släppta är fortfarande misstänkta.
– De är inte avskrivna i formellt hänseende, de står kvar som misstänkta, säger Sammens.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/detta-vet-vi-om-forsvunna-tova/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Nej dom är inte avskrivna helt. Och nej jag orkar inte leta på länk åt dig, har ett jobb att sköta. Hade du följt tråden så hade du sluppit fråga om det.

Det jag läst är att dom fortfarande kan vara intressanta för utredningen men inte misstänkt för något.

Men vi får väl se hur det blir... kommer svar med tiden.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Jo det är inom allmänt åtal (tror jag det heter?) Inte helt 100 %. Han kan mycket väl ha anmält händelsen.
Citera
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:

En källa hade ju uppgett till polisen att hen sett 3 personer komma ut från skogen, är nog därför många misstänker att de två andra kan vara inblandade på något vis. Kanske inte i själva mordet men de kan ju ha hjälpt till att göra sig av med kroppen.
Citera
2017-05-18, 12:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Åklagaren har sagt både bu och bä. Att misstankarna inte är avskrivna. Men samtidigt har han sagt att Billy är ensam förövaren och den som gömde undan kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in