Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Vad kan det vara för typ av tillhygge som nämndes av åklagaren? Om vi bortser från att vissa anser knytnäven räknas in i den definitionen.

Jag menar, en hammare? Vedträ? Spade? Kanske får vi reda på lite mer kl 13...

Ja. Även påhopp på de som förklarar att en dom som inte fallit än.

Sätter en slant på knytnävarna och strypning. Men visst hände det på gården där han mekar med sin bil så garderar jag med skruvmejsel.
Citera
2017-05-18, 11:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Ja det han säger stämmer med det jag läst men live måste jag säga att han är jävligt vag i sina ord om tillhygge och vapen. Skulle kunna vara en panna han slog henne med ett knuffade in henne i ett bord där bordet blev tillhygget.

Så jag tror inte på att Billy greppat tag i en pryl för att slå ihjäl henne eller ens mena att slå henne, något ruskigt olyckligt hände.

Jag kan ha fel, men jag tror inte dom var och dök efter ett bord i sjön dagen efter att hon hittades.

Dom var där och letade med två dykare dagen efter hon hittades.
Citera
2017-05-18, 11:17
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt åklagaren var det inget vapen. Jag anser att en kniv är ett vapen, men kan ha fel.

För att citera åklagaren: "Nae inte ett vapen i den bemärkelsen att det är en revolver eller pistol eller nånting sånt".

Så han verkar mest avfärda skjutvapen.
Citera
2017-05-18, 11:20
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Sätter en slant på knytnävarna och strypning. Men visst hände det på gården där han mekar med sin bil så garderar jag med skruvmejsel.

Tror vi nästan kan utesluta strypning (om han inte har strypt henne också dvs) då åklagaren pratar om att det har använts tillhygge i mordet. En skruvmejsel? Ja, varför inte
Citera
2017-05-18, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av bajamaja
Det ska bli kul att höra om det var någon taxi som var där ute som han påstår. Ganska korkat om han är skyldig att hitta på något sådant då det är fruktansvärt lätt att dubbelkolla. Hoppas han faller på det, vore kul om han verkligen är så jävla dum.

Ganska uppenbart att han ljög om taxin, hade annars varit en bra lögn om polisen aldrig hittat Tova.
Citera
2017-05-18, 11:24
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då gills det inte. Vad mer fick du reda på IRL så att man kan bedöma din källa eller din källas källa Kjell?
Vet inte vad jag ska säga. Vill inte outa mig själv. Men en släkting berättade att Fredr*k (tror jag han hette, han utan Y-namn i alla fall) skjutsade henne till gården.
Fick även höra att han mordhotade henne om hon/familjen anmälde honom för misshandeln i mars.
Jag brukar sällan skriva i denna forumdel. Så du får väl ta mig på orden.
Skulle inte vinna något på att sprida desinformation.
Min källa heter inte Kjell.
Citera
2017-05-18, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Tror vi nästan kan utesluta strypning (om han inte har strypt henne också dvs) då åklagaren pratar om att det har använts tillhygge i mordet. En skruvmejsel? Ja, varför inte

Själv tyckte det låter dom åklagare ville säga när journalist frågade. '-tillhygge? -möjligtvis. Så det kan betyda inget.
Citera
2017-05-18, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
För att citera åklagaren: "Nae inte ett vapen i den bemärkelsen att det är en revolver eller pistol eller nånting sånt".

Så han verkar mest avfärda skjutvapen.
Tillhygge kan vara möjligt säger han med ytterst svag ton, dvs INGET vanligt tillhygge som vi täöker oss.

Jag skulle säga att en hand eller att hon ramlat mot något, snubblat utför trappan brutit nacken, slagit huvudet i en sten på väg ut då han puttat ut henne ur huset?

Sedan om man tänker på vad Billy sa dagen efter att han fått mera problem på halsen, låter som olyckliga omständigheter allt tycker jag där iden att gömma kroppen är det som han åkt dit på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divinebaal
Så det var inte mer spännande än så? Ännu en feg kvinnomisshandlare som slår ihjäl en tjej. Fast till skillnad från Lotta-fallet så sket han på sig och försökte göra sig av med kroppen.

Så 22 bast, mördare och kvinnomisshandlare från inre Norrland. Kvinnor lär stå i kö när han kommer ut om nått år eller två.

Nu väntar vi bara på eftermälet.

Lär ju ha bytt identitet när han kommer ut.

Han som mördade Nathalie i Sundsvall är ju ute med nytt namn, han har flyttat till södra Sverige där han har flickvän och barn med en tjej som inte har en aning om att han mördat någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
Varför just kumla? Är endast 13 mil till Härnösand.
Härnösand blir det säkert där dom låser in våldtäksmän och andra kvinnoboxare och liknande då dom inte går säkra som kumla hall etc.blir nog säkert saltvik
Citera
2017-05-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Vet inte vad jag ska säga. Vill inte outa mig själv. Men en släkting berättade att Fredr*k (tror jag han hette, han utan Y-namn i alla fall) skjutsade henne till gården.
Fick även höra att han mordhotade henne om hon/familjen anmälde honom för misshandeln i mars.
Jag brukar sällan skriva i denna forumdel. Så du får väl ta mig på orden.
Skulle inte vinna något på att sprida desinformation.
Min källa heter inte Kjell.

Vadå. Berättade han (fredrik) att han hotade henne? Skryt alltså.

Men tror dej inte.
Citera
2017-05-18, 11:27
Medlem
KulturberikareSWEs avatar
Tilltalad:

Fagerström, Billy, 19941212-7392

Gärdesgården Fränö 401, 820 65 FORSA

Häktningsframställan:

https://minfil.org/Yc41G4b9bf/Hudiksvalls_TR_B_1071-17_Aktbil_8.pdf

Häktningsframställan, sannolika skäl
Mord 2017-05-14 04:14 Gärdesgården, Fränö 401, Forsa, Hudiksvalls kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in