Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 19:00
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det måste finnas minst tre master inom rimligt avstånd från varandra för att en triangulering ska få någon precision.
Med en mast vet man bara täckningsområdet men inte riktningen.

Går inte genom satellit eller vad nu en GPS använder sig av?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Vilka vänner Tova hade.. hon har blivit misshandlad tidigare av samme kille.. hon åker ut ensam till honom.. med deras vetskap att hon är där.. en riktig vän hade direkt kontaktat Tovas föräldrar..

Nä det stämmer inte, vänner lägger sig inte i sånt på det sättet, även om dom kanske borde. Risken är att vänskapen äventyras om dom ringer föräldrarna och sånt. I detta fall hade det ju varit väldigt bra kanske..
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunAttack
Min teori:

BF mördar Tova och lägger henne i en säck. Sen ringer han polarna och säger att han behöver hjälp med att gömma stöldgods eller liknande. Därför beter de sig stressat i båten och döljer sina nyllen. Polarna visste inte vad som verkligen fanns i säcken såklart.

Eh, båten sågs klockan 17. BO ringde någon 21.30.
Du får nog ta och kamma dig.
Citera
2017-05-17, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajamaja
Det ska bli kul att höra om det var någon taxi som var där ute som han påstår. Ganska korkat om han är skyldig att hitta på något sådant då det är fruktansvärt lätt att dubbelkolla. Hoppas han faller på det, vore kul om han verkligen är så jävla dum.

Det var väl en svarttaxi det handlade om?
Såvitt jag förstår skulle hon (enligt utsago) ha hittat en svarttaxi i en skjutsgrupp på facebook eller liknande. Så det är inte jätteenkelt att dubbelkolla.
Citera
2017-05-17, 19:01
Medlem
Ljusmanifestationen sänds live nu.

Hoppas att de fixar ekot på ljudet.
Citera
2017-05-17, 19:02
Medlem
Tovas expojkväns advokat kommenterar häktningen så här:
– Jag vet inte vad åklagaren har för material som skulle kunna göra sannolika skäl för häktning. Min klient har hela tiden nekat till alla anklagelser och känner inte till vad som har hänt med Tova. Förutom det som han har fått reda på i förhör

Han verkar neka fortfarande...
Citera
Citat:
Eh, båten sågs klockan 17. BO ringde någon 21.30.
Du får nog ta och kamma dig.

Jaha. Trodde inte att samtalet var helt spikat ännu. *kammar pungen*.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det måste finnas minst tre master inom rimligt avstånd från varandra för att en triangulering ska få någon precision.
Med en mast vet man bara täckningsområdet men inte riktningen.

Är det inte så att ”cell” och signalstyrka också lagras?
Citera
2017-05-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det var väl en svarttaxi det handlade om?
Såvitt jag förstår skulle hon (enligt utsago) ha hittat en svarttaxi i en skjutsgrupp på facebook eller liknande. Så det är inte jätteenkelt att dubbelkolla.

Vart har du läst det om svarttaxi?

(hittade nu, var nytt för mig)
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tovas expojkväns advokat kommenterar häktningen så här:
– Jag vet inte vad åklagaren har för material som skulle kunna göra sannolika skäl för häktning. Min klient har hela tiden nekat till alla anklagelser och känner inte till vad som har hänt med Tova. Förutom det som han har fått reda på i förhör

Han verkar neka fortfarande...

Han var säkert hög på marijuana och minns inget nu. Så det går tyvärr.
Citera
Medlem
Inga vänner till dessa 3 herrar i tråden?
Citera
2017-05-17, 19:04
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det är väl inte ovanligt att misstankegraden ändras under förundersökningen. I det här fallet verkar 2 av personerna ha starka alibin för kvällen/natten varpå det är naturligt att misstankegraden går ned.
För att någon skall vara misstänkt på sannolika skäl så krävs en hel del.

Det är nästan en omöjlighet att ha flera misstänkta på sannolika skäl för ett mord om inte åklagaren anser att det föreligger en möjlighet att samtliga misstänkta kommer att häktas.
Självklart, åklagaren kan ha så pass mycket kött på benen att han vid en häktningsförhandling kan bevisa att samtliga 3 kan skäligen misstänkas (utförde det i samförstånd).
Men uppenbarligen så hade han inte tillräckligt med bevis för att kunna erhålla häktningsbeslut för samtliga och i och med detta så ifrågasätter jag hur i helskotta de kunde anhållas på sannolika skäl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in