Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jo jag vet detta, men häktningsgrunden visar ju vad som händer. Det kan ju till och med bli så att lagmannen nekar häktning.

Skulle tro att det blir journalistbevakning i livesändning utanför rättssalen. Det kommer rapporteras omedelbart så fort häktningsförhandlingarna är slut.
Citera
2017-05-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Det är väl helt uppenbart att det är Tova på bilden? Har du inte sett en tjej utan smink någongång..?

Jag är själv utav kvinnligt kön så svaret är ja. Påpekade på hur mycket ÄLDRE hon såg ut på den bilden, oftast brukar men se yngre ut utan smink och äldre med smink.
Citera
2017-05-17, 11:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jo jag vet detta, men häktningsgrunden visar ju vad som händer. Det kan ju till och med bli så att lagmannen nekar häktning.

Ja, exakt. Blir det inte alla häktade säger det något om bevisläget. Likaså vad de blir häktade för. Att Billy blir häktad känns självklart i det här läget. De andra två lite mer osäkert med tanke på att vi inte vet vilka bevis polisen har.
Citera
2017-05-17, 11:40
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu har varje jävla större nyhetstidning samt Polisen laddat ner bilden på hans post jag lade upp. (Polisen 3 gånger).

Flashback at your service

Är det idag eller imorgon häktningsframställan ska vara inne på dessa tre misstänkta?

J×mmy Er*css*n "skojar" med sin vän på Facebook att hon bör vara rädd för honom. Den 13:e september2015.

Dessutom skriver en tjej som känner killarna och vet omständigheterna att hon tror att han är skyldig.. intressant!
Citera
2017-05-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Här är mitt inlägg med artikeln om Billy:

(FB) Hälsingland: Tova Moberg 19 från Njutånger hittad död 2017-05-16 (tre anhållna)

Citat:
Jag tror också de är mänskliga. När Tovas pappa får veta att de hittat en kropp och frågar om det är Tova, så kan polisen säger att det är en ung kvinna med blont hår de hittat och att mycket talar för att det är Tova, men de kan inte lämna någon garanti i nuläget. När pappan frågar om Tova blivit mördad svarar kanske polisen att hon dog inte på ett naturligt sätt, dvs de säger inte hur men låter pappan förstå att det inte handlar om en drunkning.

Kan pappan ha identifierat kanske? Kännetecken på kroppen? Persoliga tillhörigheter osv? Ja i min värld är det inte så underligt att hon blev identifierad tidigt efter fyndet.
Citera
2017-05-17, 11:42
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Någon som läst artikeln jag lade ut där vänner till Billy uttalar sig? Tankar?

I nästan alla fall där man intervjuar grannar eller vänner till den misstänkte så säger det exakt samma sak. "Han var så vänlig", "skötsam" eller "mycket hygglig kille" och slutar allt med "skulle aldrig tro att det är han". Det är typ standard.
Citera
2017-05-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rimligt. Men svårt att tro att Jimmy mentalt klarat det. Det sista, skyddande av brottsling, är däremot väldigt troligt eftersom han var konflikträdd.
Det är just för att han är konflikträdd som det är troligt att han går med på vad Billy säger att han ska göra. Hade han inte varit det hade han sagt nej till all inblandning!
Citera
2017-05-17, 11:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-elias
Kan pappan ha identifierat kanske? Kännetecken på kroppen? Persoliga tillhörigheter osv? Ja i min värld är det inte så underligt att hon blev identifierad tidigt efter fyndet.

Ja, en väska eller jacka kan pappan ha identifierat.
Citera
2017-05-17, 11:44
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Jag tror också de är mänskliga. När Tovas pappa får veta att de hittat en kropp och frågar om det är Tova, så kan polisen säger att det är en ung kvinna med blont hår de hittat och att mycket talar för att det är Tova, men de kan inte lämna någon garanti i nuläget. När pappan frågar om Tova blivit mördad svarar kanske polisen att hon dog inte på ett naturligt sätt, dvs de säger inte hur men låter pappan förstå att det inte handlar om en drunkning.

Ja exakt! och det var min poäng från början. Att när pappan ringde sin kompis för att berätta om att Tova hade hittats så behöver det inte betyda att kroppen var identifierad just då.
Citera
2017-05-17, 11:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
I nästan alla fall där man intervjuar grannar eller vänner till den misstänkte så säger det exakt samma sak. "Han var så vänlig", "skötsam" eller "mycket hygglig kille" och slutar allt med "skulle aldrig tro att det är han". Det är typ standard.

Ja, absolut. De jävliga sidorna eller hemliga sidorna man har visar man ju inte för vem som helst. Jag har själv ett hemligt liv.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-17 kl. 11:52.
Citera
2017-05-17, 11:48
Medlem
Har tänkt mycket på varför hon befann sig på gården. Kan det vara så att T som är 19 får tag på alkohol till festerna hon går på via sitt ex som får gå på systemet? Då är det ju inte omöjligt att det var det hon skulle göra när hon var dit innan festen.

Har ni några andra teorier?
Citera
2017-05-17, 11:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Ja exakt! och det var min poäng från början. Att när pappan ringde sin kompis för att berätta om att Tova hade hittats så behöver det inte betyda att kroppen var identifierad just då.

Precis, inte officiellt identifierad. Den officiella identifikationen görs säkert efter en viss standard, men utifrån omständigheterna kan man visuellt anta att det är Tova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in