2017-05-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
De är uppenbart också spån, precis som du!
Det är exakt lika troligt att deras guldfisk är hjärnan bakom allt och att deras hamster varit bärhjälp.
Det är exakt lika troligt att de ligger bakom 9/11-attackerna.
Alltså inte troligt alls.
Tycker du att mina exempel ovan känns logiska? Nej? -Förstår du då hur tokigt ditt resonemang framstår??!
VAD skulle jag gjort för 20 år sedan, förutom att fantisera som det ologiska barn jag var??? Min hjärna utvecklades dock normalt, vilket inte verkar vara alla förunnat! Jösses!

Var det ditt bästa argument? Väldigt moget.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Varför får bara folk som tror på oskyldighet komma till tal i denna tråden enligt "försvararna", men inte vi som tror de är skyldiga?

Ni får tro vad ni vill, men vi har också rätt att diskutera här. Så fort någon hävdar motsatsen till era spekulationer så får man påhopp och konspirationsteorier på sig.

Detta är en diskussionstråd på Flashback. Det är ingen polisiär utredning. Sluta ta det så personligt.

Precis. Alla har rätt till åsikter,tänkande,spekulationer.
Citera
2017-05-17, 19:45
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Jag är inne på samma spår. Har otroligt svårt att se hur de rent fysiskt skulle klara det men också Hur de sedan skulle ha koncentration och förmåga att fullfölja en förflyttning av kroppen

Hur kan man inte vara inne på samma spår...otroligt frustrerande att se dessa absurda spån spekulera som om det ens vore sannolikt att knoddarna gjort något av det.
Citera
2017-05-17, 19:50
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Säger inte vem som är att lita på men Expressen tog ju del av materialet. Du litar alltså blint på Dan Josefsson?

De tog också del av "dagboksanteckningen". Annars tycker jag att StefanS gav ett realistiskt och nyanserat svar. Nej, jag litar inte blint på någon, båda har sina intressen men DJ har åtminstone högre trovärdighet än RS han inte kommit med några rena falsarium.
Citera
2017-05-17, 19:56
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, du är sjukt obehaglig.
Det är nästan så pass att man kan få för sig att du är inblandad i det hela med tanke på hur extremt mån du är om att skuldbelägga pojkarna för det inträffade.

Det finns fortfarande inga bevis för att pojkarna skulle ligga bakom mordet, allt grundar sig i ett s.k erkännande som inte ägde rum före än 2 månader efter mordet och efter absurda förhör.

Eller vänta, du kanske tror att en 7-åring är pass mentalt utvecklad att denne kan lura allt och alla, mörda utan att lämna någon teknisk bevisning och att sedan endast åka fast efter "geniet" Rolf Sandberg "avslöjar" vad som har skett.

Det här är ett diskussionsforum där har man olika åsikter annars blir det ingen diskussion utan snarare ett ryggdunkar-forum. Är det du vill ha så får du vända dig till facebook eller liknande.

Om inte annat så bekräftar såna inlägg som du gör min världsbild om hur pass galna ni faktiskt är. Du tror förmodligen även att världen styrs av rymdödlor?

Han var alltså 24 när han försökte ligga med en 13 årig tjej? Du vet hur liten man är då? Det är inte som du kommer ihåg från när du var lite vettu...

Han visar peddotendenser senare i livet. Förmodligen kanske han även tänder på pojkar. Skulle vara oerhört intressant om man kunde få anekdoter från hans vänner men det lär ju inte hända.

13-årig tjej https://www.google.se/search?q=13+year+old+girl&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ved=0ahUKEwixgrqbwPfTAhXIWiwKHVCqBR4Q_AUICigB&bi w=1366&bih=662#imgrc=_mDZ_MMT6swPQM:
Citera
2017-05-17, 20:00
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Nej, nej -nej!!! Ditt ologiska spån. Backa ett steg och läs din egen text utifrån ett logiskt perspektiv. Hur i helvete resonerar du???
Att lägga till ett år (eller två/tre) på sjuåringen gör ingen skillnad.

dom kanske var tre mot en? eller två mot en? Det är itne jag som är ologisk.
Citera
2017-05-17, 20:00
Medlem
Till dom som antyder att killarna skulle ha en diagnos utifrån att se dom under förhör: dom sitter inte hemma vid köksbordet, i skolan eller på dagis, dom sitter med främmande POLISER i förhör. Samma sak gäller föräldrarna, det är ju inte ett samtal med rektorn för att grabbarna varit busiga. Ni kan aldrig jämföra deras situation med någonting eftersom ingenting liknande någonsin hänt. Tänk lite innan ni uttalar er.

Hörde att SÅC har ställt in sin medverkan i Aktuellt, undrar varför....
Citera
2017-05-17, 20:01
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det här är ett diskussionsforum där har man olika åsikter annars blir det ingen diskussion utan snarare ett ryggdunkar-forum. Är det du vill ha så får du vända dig till facebook eller liknande.

Om inte annat så bekräftar såna inlägg som du gör min världsbild om hur pass galna ni faktiskt är. Du tror förmodligen även att världen styrs av rymdödlor?

Han var alltså 24 när han försökte ligga med en 13 årig tjej? Du vet hur liten man är då? Det är inte som du kommer ihåg från när du var lite vettu...

Han visar peddotendenser senare i livet. Förmodligen kanske han även tänder på pojkar. Skulle vara oerhört intressant om man kunde få anekdoter från hans vänner men det lär ju inte hända.

13-årig tjej https://www.google.se/search?q=13+year+old+girl&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ved=0ahUKEwixgrqbwPfTAhXIWiwKHVCqBR4Q_AUICigB&bi w=1366&bih=662#imgrc=_mDZ_MMT6swPQM:

Njae, han var 21.

Men nu börjar det!
Citera
2017-05-17, 20:11
Medlem
Förhören följer precis de mönster som förhör burkar göra när falska erkännanden produceras.
De som är lite insatta i beteendepsykologi förstår hur absurt detta är.

Även vittnens brist på minnen som sedan blivit minnen följer dessa mönster. Framtvingade minnesbilder är ett resultat av samma taktiker. Problemet med polisens tekniker är att de är FÖR effektiva. De var konstruerade för att skapa erkännanden, inte för att nå rätt slutsats.
Citera
2017-05-17, 20:15
Medlem
VARFÖR lägger dan ord i munnen på tex hon Eva? Han styr ju vad hon ska säga
Citera
2017-05-17, 20:21
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
VARFÖR lägger dan ord i munnen på tex hon Eva? Han styr ju vad hon ska säga

Jag reagerade på et också. Tänker att han kanske vill visa hur lättpåverkade föräldrarna är och hur polisen kunde styra dem så.

I övrigt så är hela den "utredningen" bullshit från början tiil slut.
Citera
2017-05-17, 20:21
Medlem
korkenvoks avatar
det är ju helt sjukt vilka metoder svensk polis använder på pojkarna.. låta pojkarna släpa runt på en docka är helt sjukt
Citera
2017-05-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moretothis
Jag reagerade på et också. Tänker att han kanske vill visa hur lättpåverkade föräldrarna är och hur polisen kunde styra dem så.

I övrigt så är hela den "utredningen" bullshit från början tiil slut.

De måste ju kunna föra egen talan dom ställer ju en fråga sen svara dan på den själv? Helt otroligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in