2017-05-17, 18:37
Medlem
Den 24/8 så svarade ju pappan "ja" på frågan om han trodde hans söner deltagit då kevin bragdes om livet. Det va ca en vecka efter mordet och hur förklarar Dan det? Va de nån drog han blivit i lurad då med?
Citera
2017-05-17, 18:37
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Du kan ingenting om barn du. Jag ser då inget som tyder på bokstavskombinationer.

Men det gör jag, de blir tydligt också när man ser de hur de ser ut som vuxna. Ser ut och pratar som korkade bönder med bokstavskombinationer.

Tycker också det är HELT SJUKT hur Förundersökningsledaren, och även den här Sven Å. Christiansson klarat sig utan påföljd?

Liksom, han hade ju en hel del inverkan på Quickfallet också(till det negativa). Men antagligen kommer ingenting att hända. Juridiskt har inget fel begåtts blablabla, skyller ifrån sig.

I mina ögon är han en vidrigare person än Hagamannen.
Citera
2017-05-17, 18:41
Medlem
Lova33s avatar
Jag förstår inte hur det ens kan bli en diskussion om detta.
De var 5 och 7 år, FEM och SJU!

Ni som ens behöver fundera kring sannolikheten att de kan ha gjort detta, hur resonerar ni? Hur tänker ni att det rent praktiskt skulle gått till för så små barn att först strypa någon (med en pinne!! Bara det är störtlöjligt), att därefter komma fram till att de måste gömma kroppen, sedan lyckas baxa kroppen till "gömstället" för att få det att se ut som en drunkningsolycka och som grädde på moset lyckas manipulera vuxna människor/förhörsledare/poliser i 2 månader!?
Seriöst: hur i helvete tänker ni??!
Vill ni framstå som fullblodsidioter eller vad är grejen?? Är ni höga??
Jag blir vansinnigt provocerad och väldigt fascinerad på en och samma gång. O:
Citera
2017-05-17, 18:55
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Men det gör jag, de blir tydligt också när man ser de hur de ser ut som vuxna. Ser ut och pratar som korkade bönder med bokstavskombinationer.

Vet du ens vad "bokstavskombinationer" är? Det verkar inte så, som du skämmer ut dig. Man rodnar ju av sekundärskam när du försöker få till det. Det finns ingen korrelation mellan korkad bonne' och att ha neuropsykiatriskt funktionshinder.
Citera
2017-05-17, 19:02
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33

Ni som ens behöver fundera kring sannolikheten att de kan ha gjort detta, hur resonerar ni? Hur tänker ni att det rent praktiskt skulle gått till för så små barn att först strypa någon (med en pinne!! Bara det är störtlöjligt), att därefter komma fram till att de måste gömma kroppen, sedan lyckas baxa kroppen till "gömstället" för att få det att se ut som en drunkningsolycka och som grädde på moset lyckas manipulera vuxna människor/förhörsledare/poliser i 2 månader!?

Hur han kunde strypa? ja han skulle väl till att fylla 8 år. Dessutom hade han fått låna en bok på bibblan om hur farligt det är med strypning. Skulle inte förvåna mig om han inspirerats från den. Att lägga tyngden på en 4 åring när man är 8 år är inte speciellt svårt eller jobbigt. Han lade förmdoligen kroppstyngden med pinnen mot halsen när Kevin låg på rygg. Sen gick det som det gick.
Citera
2017-05-17, 19:05
Medlem
Citat:

Jag är inne på samma spår. Har otroligt svårt att se hur de rent fysiskt skulle klara det men också Hur de sedan skulle ha koncentration och förmåga att fullfölja en förflyttning av kroppen
Citera
2017-05-17, 19:10
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är naturligt att de som tror på brödernas skuld är desperata nu och därmed försöker blanda bort korten på olika sätt. C mördade troligen Kevin med tanke på ett brott han begick som 21-åring, Rolf Sandberg har aldrig sagt att bröderna erkänt och så vidare. Gubb Jan Stigson borde le brett när han läser vissa av inläggen i den här tråden.

Fetade. Jag skulle välja "önskar" här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Ute efter?

Tycker bara det är konstigt att du som påstår dig ha läst FUP behöver spekulera.

Men fabulera på du, nu när det är bekräftat att du gör just det.

Jag har inte påstått att jag läst FUP,jag har skrivit att det är mycket sekretess.

Citat:

Föräldrarna trodde att deras barn FEM och SJU var skyldiga,så varför skulle inte allmänheten kunna tro det? Offret var 4,FYRA!

Ang pinnen,flyttande av kropp,döljande av dödsorsak,så är det spekulationer hit och dit. Ingen vet med säkerhet hur/var Kevin dog.
Har dom verkligen manipulerat utredarna? Är det inte utredarna som isåfall manipulerat alla?

Om du blir så vansinnigt provocerad av detta,varför agerade du inte då för 20år den?
Du kunde hjälpa familjen då,advokat,starta namnlistor,ja vad som helst. Om det nu stör dig så förbannat att folk tror och spekulerar.
Citera
Medlem
thedarkmatterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Jag är inne på samma spår. Har otroligt svårt att se hur de rent fysiskt skulle klara det men också Hur de sedan skulle ha koncentration och förmåga att fullfölja en förflyttning av kroppen

Det är exakt vad som polisen själva har visat, och alla experter är överens om.
Det ingick inte ens i förklaringen som Rolf gav, eftersom de bevisligen inte klarade bära kroppen.

Påminnelse: Svara inte trollen, snälla.
Alla vet att C var 7 år och 4,5 månader gammal.
Kevin var precis under 5 år.
Vi behöver inte mata idioten som är igång just nu...
Citera
2017-05-17, 19:11
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Hur han kunde strypa? ja han skulle väl till att fylla 8 år. Dessutom hade han fått låna en bok på bibblan om hur farligt det är med strypning. Skulle inte förvåna mig om han inspirerats från den. Att lägga tyngden på en 4 åring när man är 8 år är inte speciellt svårt eller jobbigt. Han lade förmdoligen kroppstyngden med pinnen mot halsen när Kevin låg på rygg. Sen gick det som det gick.

Lämna trådsanningarna därhän så att inte fler blir lika förvirrade som du.

Christian född - 91
Robin född - 93
Kevin född - 93
Citera
2017-05-17, 19:13
Medlem
Citat:
det finns uppenbarligen inga gränser för hur långt somliga vill försvara dessa bröder. Brorsan mördade Kevin, han våldtog senare i livet en flicka. Kanske dags att han lägger korten på bordet för sin lillebrors skull?

Varför är det alltid hans lillebrors vänner som han är med ?

citat:"Målsäganden har umgåtts med hans lillebror,
Robin Karlsson, som fyller 20 i april. "

Haha, du är sjukt obehaglig.
Det är nästan så pass att man kan få för sig att du är inblandad i det hela med tanke på hur extremt mån du är om att skuldbelägga pojkarna för det inträffade.

Det finns fortfarande inga bevis för att pojkarna skulle ligga bakom mordet, allt grundar sig i ett s.k erkännande som inte ägde rum före än 2 månader efter mordet och efter absurda förhör.

Eller vänta, du kanske tror att en 7-åring är pass mentalt utvecklad att denne kan lura allt och alla, mörda utan att lämna någon teknisk bevisning och att sedan endast åka fast efter "geniet" Rolf Sandberg "avslöjar" vad som har skett.
Citera
2017-05-17, 19:13
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

Nej, nej -nej!!! Ditt ologiska spån. Backa ett steg och läs din egen text utifrån ett logiskt perspektiv. Hur i helvete resonerar du???
Att lägga till ett år (eller två/tre) på sjuåringen gör ingen skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in