2017-05-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Haha, du är sjukt obehaglig.
Det är nästan så pass att man kan få för sig att du är inblandad i det hela med tanke på hur extremt mån du är om att skuldbelägga pojkarna för det inträffade.

Det finns fortfarande inga bevis för att pojkarna skulle ligga bakom mordet, allt grundar sig i ett s.k erkännande som inte ägde rum före än 2 månader efter mordet och efter absurda förhör.

Eller vänta, du kanske tror att en 7-åring är pass mentalt utvecklad att denne kan lura allt och alla, mörda utan att lämna någon teknisk bevisning och att sedan endast åka fast efter "geniet" Rolf Sandberg "avslöjar" vad som har skett.

Men du som har koll på allt då, VARFÖR trodde pappa sina pojkar varit delaktig i kevins död en vecka efter mordet? Det va innan alla förhör och innan han gick på de tunga narkotikaklassade preparaten då han tydligen "fantiserade" ihop flera sidor gällande mordkvällen...
Citera
2017-05-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Men du som har koll på allt då, VARFÖR trodde pappa sina pojkar varit delaktig i kevins död en vecka efter mordet? Det va innan alla förhör och innan han gick på de tunga narkotikaklassade preparaten då han tydligen "fantiserade" ihop flera sidor gällande mordkvällen...

Källa på det?
Citera
2017-05-17, 19:27
Medlem
Citat:
Såg ett klipp nu där hela familjen ser christians förhör sen grinar de ikapp i vardagsrummet.. så du slipper nog fakta denna gången med.

Jag föredrar ren fakta, objektiva, neutrala resonemang. Det är min personliga preferens, fast jag utgår aldrig från att dokumentärfilmer, artiklar eller inlägg på Flashback ska utformas för att tillgodose den. I regel är det sällan svårt att destillera ut vad som är fakta fastän den är paketerad i känsloargument, vare sig det gäller Dan Josefssons dokumentär, Rolf Sandbergs uttalanden, eller vad folk skriver här.

Om vi återigen ska snudda vid kognitiv forskning finns det för övrigt inget motsatsförhållande mellan det emotionella och det rationella. De kompletterar ofta varandra och känslor kan underlätta vår förståelse. Du kan därtill vara exempelvis arg eller glad av rationella skäl.

Inget illa menat, men mig veterligen är jag inte ensam om att uppfatta dig som en av de mest emotionellt engagerade användarna i den här tråden. Innebär att det vi ska förbise dina argument? Inte enligt min mening då argument ska bedömas utifrån deras substans och essens.

Påståendet att tredje delen i Dan Josefssons dokumentärserie inte kommer innehålla fakta eftersom folk gråter är exempel på ett väldigt substanslöst argument. Varför skulle det utesluta förekomsten av fakta?

Som nämnts ovan föredrar jag personligen kalla fakta, men jag är även väl medveten om att Dan Josefsson inte gjort sin dokumentär för att tillfredsställa mig. Han dokumenterar hur en polisutredning sköts på ett undermåligt sätt, samt hur det påverkat de drabbade. Att de senare gråter när de får insikt om det förra utgör en del av dokumentationen. Det är fakta, inte frångående från fakta.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Jag har inte påstått att jag läst FUP,jag har skrivit att det är mycket sekretess.

Föräldrarna trodde att deras barn FEM och SJU var skyldiga,så varför skulle inte allmänheten kunna tro det? Offret var 4,FYRA!

Ang pinnen,flyttande av kropp,döljande av dödsorsak,så är det spekulationer hit och dit. Ingen vet med säkerhet hur/var Kevin dog.
Har dom verkligen manipulerat utredarna? Är det inte utredarna som isåfall manipulerat alla?

Om du blir så vansinnigt provocerad av detta,varför agerade du inte då för 20år den?
Du kunde hjälpa familjen då,advokat,starta namnlistor,ja vad som helst. Om det nu stör dig så förbannat att folk tror och spekulerar.

De är uppenbart också spån, precis som du!
Det är exakt lika troligt att deras guldfisk är hjärnan bakom allt och att deras hamster varit bärhjälp.
Det är exakt lika troligt att de ligger bakom 9/11-attackerna.
Alltså inte troligt alls.
Tycker du att mina exempel ovan känns logiska? Nej? -Förstår du då hur tokigt ditt resonemang framstår??!
VAD skulle jag gjort för 20 år sedan, förutom att fantisera som det ologiska barn jag var??? Min hjärna utvecklades dock normalt, vilket inte verkar vara alla förunnat! Jösses!
Citera
Medlem
Citat:

Källa till att han trodde att de var delaktiga?
Så vitt jag vet så rörde det sig om att han Christian hade berättat något de tyckte var relevant.
Citera
2017-05-17, 19:30
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
"Alla" i Dottevik visste om att Kevin hittades död vid sjön. Polisen pratade med familjen redan första dagen eftersom Kevin och Robin var bästa vänner. Så många från närområdet, både vuxna och barn, gick till stranden efter fyndet av kroppen att teknikerna inte kunde säkra några fotspår. Skolorna fick information om händelsen och tog upp saken med barnen. Självklart kände Christian och Robin till "vattnet" sex dagar efter mordet på Kevin. Ingrid Harrysson frågar rent av Christian nästan det första hon gör om Robin sagt något om sjön (se del 2). Det är inte alls intressant om barnen eller polisen nämnde saken först, förutom möjligen då att barnen genomgående, när de väl sade sig ha sett kroppen, pekar ut att Kevin låg i vattnet vid fel del av sjön relativt till där kroppen påträffades.

Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Det som visades var ju från första förhöret med respektive barn.
Det är, precis som Stefan S. redan svarat, inte intressant med vattnet, eftersom alla i Dottevik 24/8 visste att han hittats vid vattnet. Barnen nämner inget vatten innan poliserna leder dem till det, det finns ingenting som är adekvat och relaterat till brottet/brottsplatsen som barnen nämner innan poliserna förmår dem till det.

Tack. Barnen skall alltså varit väl medvetna om brottplatsen redan vid inledande förhör då de inte alls nämner vatten vad vi fått se.
Citera
2017-05-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Varför får bara folk som tror på oskyldighet komma till tal i denna tråden enligt "försvararna", men inte vi som tror de är skyldiga?

Ni får tro vad ni vill, men vi har också rätt att diskutera här. Så fort någon hävdar motsatsen till era spekulationer så får man påhopp och konspirationsteorier på sig.

Detta är en diskussionstråd på Flashback. Det är ingen polisiär utredning. Sluta ta det så personligt.

Det är för att ni har så absurda teorier, det är fall där två barn blev anklagade för att vara mördare. När bevis saknas helt och när de inblandade poliserna, minus Rolf Sandberg, menar att fallet blev upplöst tack vare förhören, ja, då blir det väldigt skevt när alla har tillgång till det absurda materialet.
Citera
2017-05-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Källa till att han trodde att de var delaktiga?
Så vitt jag vet så rörde det sig om att han Christian hade berättat något de tyckte var relevant.

"I ett förhör gjort hemma hos pappan och styvmamman den 24 augusti frågar polisen pappan om han fått någon känsla att hans barn kan vara inblandade eller sett när Kevin dog. ”Ja”, svarar han då."

Från artikeln då RS va med häromdagen i Expressen.
Citera
2017-05-17, 19:34
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Varför får bara folk som tror på oskyldighet komma till tal i denna tråden enligt "försvararna", men inte vi som tror de är skyldiga?

Ni får tro vad ni vill, men vi har också rätt att diskutera här. Så fort någon hävdar motsatsen till era spekulationer så får man påhopp och konspirationsteorier på sig.

Detta är en diskussionstråd på Flashback. Det är ingen polisiär utredning. Sluta ta det så personligt.

Det handlar väl hur man argumenterar för sin sak. Många som fortfarande tror att pojkarna är skyldig är faktaresistenta. Andra som är övertygad om pojkarnas oskuld verkar tro att pojkarna automatiskt är oskyldig bara för att polisens version av mordet är felaktig.
Citera
2017-05-17, 19:35
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
"I ett förhör gjort hemma hos pappan och styvmamman den 24 augusti frågar polisen pappan om han fått någon känsla att hans barn kan vara inblandade eller sett när Kevin dog. ”Ja”, svarar han då."

För RS är ju att lita på...
Citera
2017-05-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
För RS är ju att lita på...

Säger inte vem som är att lita på men Expressen tog ju del av materialet. Du litar alltså blint på Dan Josefsson?
Citera
2017-05-17, 19:41
Medlem
Citat:

Det var samma dag som pappan på eget bevåg tog in barnen till det första förhöret då de sagt saker som tydde på att de hade kunnat vara vittnen. Att pappan i det läget trodde att barnen kan ha sett något är väl närmast en truism? Varför skulle han annars ha tagit med dem till polisen för att låta dem återge sina berättelser?

Polisen trodde inte att barnen var inblandade vid det tillfället, så det låter väldigt märkligt om de frågat pappan det, men även om det skulle visa sig stämma lade vare sig polisen eller pappan någon vikt vid "alternativet" att pojkarna var "inblandade". Extremt långsökt och löjeväckande argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in