2017-05-17, 16:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Corsair64
"Att tidpunkten för mordet på häktningsframställen är mycket exakt är ett tekniskt missöde, enligt åklagaren Christer Sammens.

– Tidpunkten som står där är felaktig och det har att göra med vårt elektroniska system. Det man kan säga är att det hela har inträffat på natten, säger Christer Sammens."

Nu behöver vi inte spekulera mer i det.

Tack för att du redde ut det hela!
Citera
2017-05-17, 16:50
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan ett pulsband kanske logga när en puls upphör – därav tidsangivelsen?
Jag tror nog ändå mest på att det är när mobilen stängdes av på ett onaturligt sätt.
Det är ju ett av åklagarens bästa kort att Billy sagt hon tog svarttaxi på lördagskvällen men telefonen hamnade i vatten eller möjligen blev sönderslagen i bostaden eller utomhus 04.14 vid hans hus på söndagsmorgonen.
Konstigt att han inte kastade telefonen ute vid vägen?
Edit: Såg nu Sammens förklaring.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florencedemon
Känner du dig bättre nu? När du gör det du klandrar vissa andra för att ha gjort?

Jag känner mig bättre. Det är upp till två års fängelse för förtal, men det ägnade sig inte faq åt. De idioter som skrivit på fejjan har dock inte insett hur otroligt korkade de är, men de kunde de gärna få begrunda bakom galler ett par månader iaf.
Citera
Medlem
Expressen - hon slogs nog ihjäl, tillhygge kan ha andvänts..
Citera
2017-05-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Okey. Nu har du då visat dina kunskaper i light droger.Men försök inte att göra dej till talesman för dessa. Varje individ reagerar nämnligen olika på dessa droger tillsammans med det som sker runt omkring.

Även zombie liknade människor kan begå brott som tex mord eller dråp

Njae , väldigt många (dom flesta) blir dumma i huvudet om man kombinerar alkohol med benzo tex (då menar ja inte att man käkar 1 piller o ngn öl utan snarare blandar ganska friskt).
Det kan få den laglydigaste svensson till att hitta på ngt extremt dumt.

Skulle inte förvåna mig om GM gjort det o sen blivit svartsjuk för att hon skulle på fest efter.
Hamnat i konflikt så Gm råkat ha ihjäl henne för att sedan bett polarna om hjälp att dumpa kroppen.
Sen så hade GM vad jag läst spelat helt obryd dagen efter då hennes farsa varit där o frågat efter henne. Vilket inte skulle vara ett problem om man käkar benzo för man kan bli ganska känslokall på det.

Men det jag försöker säga iaf är att han till 100% inte har gjort detta pga lite cannabis. Utan snarare psykisk ohälsa i kombination med andra droger såsom alkohol/Benzo.

Edit: OM han käkat benz så kan de va möjligt att han inte ens minns va som hänt och därför nekar till brott.
Senast redigerad av Scoones 2017-05-17 kl. 17:00.
Citera
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men då är ju gubben sett 3 inte trovärdig längre.
Eller var Tova en av dom 3 ????

Jodå. Alla tre har ju irrat omkring som tokar på söndagen.

Jag misstänker att MGM på något sätt fått sina kompisar att leta efter T.

Kompisarna har alltså inte vetat att T var död och det är i så fall därför de släppts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Gubben har kanske sett Deliverance lite för många gånger.

Men det var ju vid 21-tiden dagen efter. De kan ju ha varit och fiskat till exempel (och varit andra personer).
Citera
2017-05-17, 16:52
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Känns som det uppstod förvirring i tråden pga utvecklingen. Sammanfattar lite snabbt.

2 av 3 misstänkta har släppts men ingen är avskriven från utredningen.
1 misstänkt har häktats för mord. Han har inte erkänt.
Polisen tror sig veta att Tova dog 04:14, hur dom vet det spekuleras det bara om.

Fel, fel, fel.
Klockslaget var felskrift.

En misstänkt är begärd häktad, om han blir det vet vi i morgon.

Två anhållna är släppta och åklagren säger att de nog inte har med mordet att göra. Även om de är kvar i utredningen så är de i praktiken avskrivna. De är vita, oskyldiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenfan
Expressen - hon slogs nog ihjäl, tillhygge kan ha andvänts..

Det räckte nog med bara händerna
Citera
Medlem
Vill bara spekulera lite och detta har säkert sagts innan också men om man tänker efter så kan mordet gått ut på svartsjuka?

Tove är ju som sagt ett ex till den häktade.

Tove fick ett samtal kring festen och hon bestämde sig ju sedan innan att gå vidare till festen.
Hon berättade till den häktade och dess vänner att hon skulle dra på en fest så hon skulle gå.
Den häktade blev arg över att hon skulle festa då antagligen andra killar är inblandade.
Det hela leder till tjafs och bråk vilket slutar med att den häktade MÖJLIGTVIS mördat Tove?

Fotnot: Möjligtvis just pga att han inte är dömd.
Citera
2017-05-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Det var ju typ detta jag kommenterade igår från nån annan än dig, skrev typ att detta var det sjukaste jag läst på länge och även om nån av dom mördat så måste folk lugna sig med sjuka kommentarer tills rättvisa skipats, då svarade nån werdo mig som trodde antagligen att jag menade folket i flashbacktråden och så var det bara oops!poff, bortraderat, blir så irriterad när kommentarer försvinner, speciellt när man inte gjort nåt fel . Jättebra att du sparat, ifall hans, deras facebookar försvinner så småningom. Tack!
Man ska aldrig uttala sig om någon som inte är dömd. Särskilt inte offentligt.
Citera
2017-05-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Jodå. Alla tre har ju irrat omkring som tokar på söndagen.

Jag misstänker att MGM på något sätt fått sina kompisar att leta efter T.

Kompisarna har alltså inte vetat att T var död och det är i så fall därför de släppts.

Mycket troligt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in