2017-05-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Sjävklart har GM talat ut. Han har mördat sin barndomskompis och likaså tonårskärlek. När väl förhörsledaren lägger korten på bordet och förklarar vad man har på honom, då är det ganska lätt att också knäckas samman när man faktiskt inser vad man har gjort. Speciellt nu när han nyktrat till och saker börja falla på plats.

Ska vi sätta en slant på att han kommer säga dråp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Då är ju frågan vad dom tre killarna gjorde när dom kom upp ur skogen enligt ett vittne och försökte dölja ansiktena? Var det på söndagsmorgonen? Och hade vittnet pekat ut dessa tre eller kände bara igen nån? Eller ingen? Jag kommer inte ihåg. Är ju väldigt skumt allafall.

Inget som säger att vittnet säger sanningen..
Citera
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Ja det och att någon sett dom i båten, fast det kanske var tidigare och dom bara var ute en sväng?

"En som har lämnat tips är Ulf Slaaen som har sommarstuga i området. Han reagerade på tre män i en båt som han tyckte betedde sig mystiskt i lördags.

– Jag reagerade eftersom jag har bekanta som också har sommarstuga i området och jag visste att det var inga folk i de stugorna. Jag brukar hålla lite koll i området på vad som händer, säger han.
"Båten kom i full fart"

Ulf är osäker på tidpunkten men säger att det var efter klockan 17.

– Båten åkte in i en vik som är mellan mig och den fastighet som är avspärrad. Plötsligt blev det tyst ett tag. Sen hörde jag hur de startade motorn igen.

Han gick ner till sin brygga för att se varifrån båten kom.

– Då såg jag att de for ut från den här viken som är väldigt nära den här fastigheten. De åkte norrut, i riktning mot gården, som ligger norrut från mig. Båten kom i full fart, det var det jag reagerade på. Jag såg tre personer som var mörkklädda. Jag är van att se fiskare men de såg inte alls ut som några fiskare."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det exakta klockslaget 04:14 kanske kan tyda på att det finns film-/fotodokumentation...

Den tanken slog mig också. :/
Eller så kanske han börjat snacka och nämnt något i stil med att han kollat på klockan när han var "klar", och då var den så mycket. Usch jag undrar vad han gjort med henne under så lång tid. Något säger mig att hon inte självmant valde att stanna så länge.. särskilt eftersom hon verkade vara så plikttrogen och nära sina föräldrar.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jo, någon har sett "tre män i en båt" (tre personer iaf) Tre personer som inte fiskade utan betedde sig "mystiskt". Typiskt skitsnack ifrån folk som efterhandskonstruerar när de fått höra skvaller på bygden. Det väl kanske en tjomme ute på en helt vanlig fisketur eller så var det den som dödade henne som var ute och slängde ned henne. Men tidpunkten stämmer ju inte alls för det.

Jo det där blir väl känt först när förundersökningen blir klar om det nu ens har samband. Kan varit fiskare, det kan ha varit en båtaffär. Vid det senare kan det ju se lite konstigt ut när man nu testar båten. I sådana fall har väl dessa tre då redan hört av sig till polisen (om nu inte det var vanliga inbrottstjuvar som härjat i området...) så detta i så fall redan är avskrivit. Utöver det har vi nu 3 gossar som kom ut ur skogen på söndagskvällen. Vad som nu gäller där återstår väl att se också.
Citera
2017-05-17, 16:11
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Så du tror snubbarna först ska ha fiskat tillsammans (eller nåt) sedan ska två ha avlägsnat sig, åkt på cruising eller vad det nu var och T kommit till huset, T ska då ha mördats och kompisarna sedan återkommit till huset (?), upplys oss med din stora genialitet tack!

Killarna har hängt ihop, sedan antagligen dragit därifrån eftersom att GM skulle få besök av Tova och säkerligen bett om att få vara ifred. Killarna i sin tur drog väl på fest eller något eftersom att det var lördag. Men inget säger att dem återkommit senare på kvällen. Någon säger sig ha sett dem komma ut ur skogen tillsammans, men den vittnesuppgifter har inte kommit på tal under ett bra tag nu i jämförelse med båten, därför tar jag det med en klackspark.
Citera
2017-05-17, 16:12
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13579111317
Kan det vara tidpunkten för sista signalen från BO:s mobil som sedan hittades tillsammans med kroppen?
Dagens mobiler dör ju titt som tätt pga av batteribrist, så det vettefan.
Senast redigerad av Dricksglas55 2017-05-17 kl. 16:15.
Citera
2017-05-17, 16:12
Medlem
knallrosasmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Fast nu är dem ju frisläppta? Så polisen har ju uppenbart inget på dem.

Oj de har jag missat, nä då har dom inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Ja det och att någon sett dom i båten, fast det kanske var tidigare och dom bara var ute en sväng?

Ja de var väl på eftermiddan eller kvällen.
Citera
2017-05-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att man har en så pass exakt tidpunkt tyder på att GM har erkänt gärningen. Det är helt omöjligt att fastställa så pass exakta tidpunkter vid obduktion och inte heller är det relevant när man pingade mobilen senast då det inte har något med dödstillfället att göra.

Min teori är att GM har erkänt dådet varpå det här kommer få en snabb uppklaring.

Men han kollar väl inte på klockan och tänker- 4.14 död. Tror hennes mobil slocknade då eller han stängde av den om hon mördades på land.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mictlancihuatl
04:14... då står vi nog inför något slags erkännande. De kanske bråkade, skulle tala ut. Han kanske snedtände tidigtare på kvällen, misshandel, ågren och panik som sedan leder fram till att han röjer undan enda vittned till misshandeln.
Tror inte att det är planerat per se, men att bråket eskalerat samtidigt som MGM:s svartsjuka och brist på empati och konsekvensanalys till sist fått den tragiska utgång vi nu står inför.
Jag tror att eftersom pappan anmält honom så fick hon ytterst svårt att tillbringa tid med sitt ex, tid hon ville ha men inte pappan tillät.

Festen hon skulle på var kanske ett förklä för att smita iväg en natt, kompisarna skulle täcka upp för henne om pappan frågade.

Sedan gick något snett på natten och allt spårade ur.

Mycket intressant att veta om hon var full, påtänd stenad och om dom haft sex samt såklart vilka skador hon har, om hon har skador annat än skador från transporten till sjön dvs.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Finns det inte lite likheter med mordet på "Juliana" i Höganäs 98 ?

(FB) Mordet på Julia i Höganäs 1998

Verkar vara samma typ av miljö och liknande gärningsman.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det exakta klockslaget 04:14 kanske kan tyda på att det finns film-/fotodokumentation...

Eller så dog mobilen vid den tidpunkten. Låter väldigt exakt måste jag säga med 14 minuter över fyra.

Citat:
Han misstänks på sannolika skäl för mord.
Enligt häktningsframställan är tidpunkten för brottet 04.14 natten mot söndag. Tova Moberg ska ha bragts om livet på gården, enligt häktningsframställan.
De övriga två männen som suttit anhållna har släppts fria.
Aftonbladet.

Alltså på gården är då mordplatsen, och dumpningsplats/fyndplats i sjön vid udden nära gården.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-17 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in