Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-17, 08:11
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Jag får inte ihop det i mitt huvud. Men jag är ju relativt mentalt frisk också. Tre män har setts på sjön och beteendet har bedömts av en granne som underligt. Detta skedde före flickans död. Hon ringde i sin telefon senare och där verkar det som om hon mådde bra. Finns det ens en koppling? Jag menar, varför skulle de tre herrarna rekognisera? De borde ju känna till området väl. Varför ut i en båt liksom? Om rekognisering - överlagt mord. Men hur fan kan då den misstänkte på bilden se så jävla oberörd ut (sjuk helg, jobba på måndag)? Den huvudmisstänkte (exet) sa att hon tog en taxi. Om de misstänkta har orsakat flickans död ljuger han så klart, och detta verkar för närvarande det mest rimliga. Flickans kropp är illa tilltygad verkar det som. Det är ju inte omöjligt att vi har att göra med en svarttaxi och en chaffis som har begått mordet. Hon har kanske varit duktigt drogad. Chaffisen våldtar. Men om hon blivit våldtagen lär vi väl få reda på det. Eller. Har hon blivit påkörd på väg till den andra festen? Jag är inte redo att döma alla tre männen än i alla fall. Om mordet har skett av de misstänkta borde väl minst två stycken vara inblandade? Men alla tre var väl på gården hela kvällen? Jävla Twin Peaks drama. Duktigt sorgligt är det i alla fall, oavsett vad som hänt.

Tre personer varav minst en psykopat. Eventuellt en låg prestera nde. Tre personer som kan bli en tickande bomb ihop
Senast redigerad av kardashanarsel 2017-05-17 kl. 08:23.
Citera
2017-05-17, 08:13
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Jag får inte ihop det i mitt huvud. Men jag är ju relativt mentalt frisk också. Tre män har setts på sjön och beteendet har bedömts av en granne som underligt. Detta skedde före flickans död. Hon ringde i sin telefon senare och där verkar det som om hon mådde bra. Finns det ens en koppling? Jag menar, varför skulle de tre herrarna rekognisera? De borde ju känna till området väl. Varför ut i en båt liksom? Om rekognisering - överlagt mord. Men hur fan kan då den misstänkte på bilden se så jävla oberörd ut (sjuk helg, jobba på måndag)? Den huvudmisstänkte (exet) sa att hon tog en taxi. Om de misstänkta har orsakat flickans död ljuger han så klart, och detta verkar för närvarande det mest rimliga. Flickans kropp är illa tilltygad verkar det som. Det är ju inte omöjligt att vi har att göra med en svarttaxi och en chaffis som har begått mordet. Hon har kanske varit duktigt drogad. Chaffisen våldtar. Men om hon blivit våldtagen lär vi väl få reda på det. Eller. Har hon blivit påkörd på väg till den andra festen? Jag är inte redo att döma alla tre männen än i alla fall. Om mordet har skett av de misstänkta borde väl minst två stycken vara inblandade? Men alla tre var väl på gården hela kvällen? Jävla Twin Peaks drama. Duktigt sorgligt är det i alla fall, oavsett vad som hänt.

Hade det varit en taxi så skulle nog taxichauffören setat inne nu och inte dom tre männen. "Rolig och sjuk helg, jobba på måndag", tror syftet med inlägget kan vara att ta bort uppmärksamhet från händelsen, vanligtvis så håller man antagligen låg profil. Han försöker indirekt säga, jag var inte där.
Citera
2017-05-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Tre personer vara minst en psykopat. Eventuellt en låg prestera nde. Tre personer som kan bli en tickande bomb ihop

Absolut. Det är bara grymt svårt att ta in med tanke på bilden som länkades till ovan. Om detta är mord har vi nog att göra med tre riiiktigt sjuka herrar. Men båthistorien verkar vara märklig, om nu tiden stämmer. Visst sa grannen att han hade sett båten vid 17:00-tiden? flickan ringer (eller hör av sig? sms? fakat sms?) vid 19:00?
Citera
2017-05-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Hade det varit en taxi så skulle nog taxichauffören setat inne nu och inte dom tre männen. "Rolig och sjuk helg, jobba på måndag", tror syftet med inlägget kan vara att ta bort uppmärksamhet från händelsen, vanligtvis så håller man antagligen låg profil. Han försöker indirekt säga, jag var inte där.

Jo, det är så klart en möjlighet, helt klart.
Citera
2017-05-17, 08:21
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Absolut. Det är bara grymt svårt att ta in med tanke på bilden som länkades till ovan. Om detta är mord har vi nog att göra med tre riiiktigt sjuka herrar. Men båthistorien verkar vara märklig, om nu tiden stämmer. Visst sa grannen att han hade sett båten vid 17:00-tiden? flickan ringer (eller hör av sig? sms? fakat sms?) vid 19:00?

Ja isåfall kan det vara så att de fixade något sänke innan mordet
Planerat mord. Det låter konstigt men tänk om det är så.
Citera
2017-05-17, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ja isåfall kan det vara så att de fixade något sänke innan mordet
Planerat mord. Det låter konstigt men tänk om det är så.

Kallblodigt som fan i så fall. Möjligt, men det är bara så svårt att ta in. Tror mer på tillfälligheter som nämnt i tråden tidigare. En olyckshändelse (bråk) och sen panik.
Citera
2017-05-17, 08:22
Medlem
Citat:

Eftersom polisen tydligen har säkrat spår på och i närheten av gården känns svarttaxiteorin långsökt. Om det vore så borde chaffisen åtminstone ha dragit iväg utom hörhåll före gärningen.
Citera
2017-05-17, 08:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Hon ringde. Jag har trippelcheckat det för jag tänkte först på fake sms också. Men verkar alltså som att båtfärden ägde rum innan hon ringde och sa att allt är OK och att hon är på väg. Jag har också haft svårt förstå det ända sen vittnet talade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Aldrig att hon e styckad, det är inte dom här byfånarna kapabla till.
Då hade det garanterat varit minst en häktad på sannolika skäl vid det här laget. Sånt lämnar spår i närtid.

Nu skall det sägas, och sägas tidigt, att samtliga nämnda inte behöver ha med saken att göra. Anledningen till att någon inte snackar kan ju vara för att denne helt sonika inte vet något eller gjort något. Exet kan ju ha varit ensam om det. Tagit en promenad med offret där något gått snett, strypt eller slagit ihjäl henne (våld har ju tydligen förekommit förut i relationen), tyngt kroppen och dumpat i sjön utan de andras vetskap då platsen är åtkomlig till fots. Sen har han kört med taxi-historien även för de övriga.

Sen kan det ju vara så att de övriga är involverade också men är det flera misstänkta som polisen dessutom fått fatt i tidigt så brukar någon börja snacka när polisen lägger blandade kort på bordet och de sitter anhållna utan att veta detaljer om vilken av polisens information som kommer från "kamraterna" och vad som kommer från utredningstekniska källor.
Citera
Medlem
Citat:

Har själv svårt att få ihop det och tvivlar starkt på att det är mord ifall dessa killar är ansvariga för hennes död.

I denna tråd överdrivs det extremt med psykopater och WT hit å dit. Lätt när man inte personligen är berörd av det.

Detta inträffade är i min närhet... för nära.
Har själv en dotter och gruvar mig för dagen då hon har pojkvän och ska på fester...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Eftersom polisen tydligen har säkrat spår på och i närheten av gården känns svarttaxiteorin långsökt. Om det vore så borde chaffisen åtminstone ha dragit iväg utom hörhåll före gärningen.

Det har du rätt i. Tack.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Den ene har knarkat i 5 år..droger är livsfarligt för hjärnan.. lätt att det slår slint.. våldet har trappats upp för de inblandade.. man har levt ett destruktivt förhållande med misshandel inblandat.. otroligt
att pappan tillåtit att hon får umgås med knarkare och kriminella under flera år. I sådana där orter vet alla vem man är.
Kan eller är omöjligt att styra en människa så speciellt i den ålder, sedan vet vi inte hur mycket pappan var delaktig i hennes liv, han kanske var borta ofta eller körde sitt race för att förverkliga sig själv och med tanke på snabba FB uppdateringen efter att hon hittats så har jag mina funderingar.

När hon var lite så var hon hon hos dagmamma ofta, så hur växte hon upp och med vem?

Sedan, hur mycket visste föräldrarna egentligen, röka hasch en fylle-styrning är inte riktigt gangsterfasoner och det märker nog inte föräldrarna.

Jag skulle gissa att föräldrarna hade haft dålig kontakt med Tova under en längre tid, hon rökte säkert också, den misshandelsanmälan som var gjord var nog bara ett sätt att försöka tvinge henne bort front grabben. Hade hon inte lagt av med simningen, tränade barn nu ytterligare ett sätt att få henne
upp på banan. Skolan skulle hon kämpa med nu för att få godkända betyg, dvs hennes betyg var inte så bra pga av skolk och flum kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in