2017-05-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du har väl ingen susning om vad som framkommit i förundersökningen?
Det föreligger något som heter förundersökningssekretess och du får inte reda på ett pillevitt förens FU släpps om ett halvår.
Det brukar alltid läcka ut något till pressen från poliser med insyn i uppmärksammade fall. Och man kan även ana ungefär vad som händer och vad som sagts i förhör genom att se på polisens agerande. Man behöver alltså inte ha sett något förhörsprotokoll personligen för att veta/räkna ut något om det.
Citera
2017-05-16, 18:39
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
Enligt en vän till Tova hade GM besöksförbud så frågan är vad tusan hon gjorde där då?
Har du någon säker källa på att Billy hade kontaktförbud ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Att döma av hennes vänner på facebook så verkar det vara en helylletjej. En stor majoritet är kvinnor, och flera stycken med ganska så ansvarstyngda arbeten.

Jag är enig om att det kan handla om asylsökande som gärningsmän, men jag tycker det är lite svårt att peka henne som en form av problemtjej.

Det vore intressant att om det finns någon från hennes trakt som kan tillföra något till tråden?

Problemtjej eller WT - där tar ni fel. Hennes pappa har t ex gått på världens mest exklusiva ledarutbildning i Frankrike - INSEAD Business School. Har också ett toppjobb! Så någon WT-familj är det inte!
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbledead
¨
Använd översättning direkt på sidan, jag använder chrome det fungerar för mig. Inte lika mycket trams och mycket information står samlad på första sidan.

Använd två kolumner ett för varje språk och bocka av sedan kan du göra diagram över skillnaden och bifoga en fil och lägga upp i introduktionen
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Är de över 21 (vilket de är) får de ingen strafflindring.

Dom är vad jag förstått över 21 alla tre. Så någon egentlig strafflindring bör inte ske. Men dom är fortfarande unga med ganska harmlösa brottsregister (förutom misshandeln då) Så det finns en risk i att man inte dömer från den högre straffskalan, snarare håller sig till den nedre. Mord är det väl 10-18 år för och troligen blir det i så fall 10 år och inte 18år. Skulle dom fällas för dråp så är det 6-1+ år och dom lär komma undan med 6-7 år och vara ute ganska så snart.

Kommer det ex. fram att tjejen lidit mycket och antas känna stor dödsångest så bedöms det betydligt hårdare.

Så låt oss hoppas att dom här personerna (om dom är skyldiga) får straff som är verkligt kännbara för dom och förstör deras framtid ordentligt. Dom förstörde ju Tovas liv och hennes familjs då bör straffet kännas i hela deras liv.
Citera
2017-05-16, 18:40
Medlem
14 års fängelse är praxis för mord utan vare sig förmildrande eller försvårande omständigheter.
Citera
2017-05-16, 18:40
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:

Nej en osäker källa
Citera
2017-05-16, 18:41
Medlem
Arnoldt101s avatar
Precis som du säger, även om ingen kan sättas dit för mord pga. att man inte vet vem som utdelade det dödande slaget av de 3 men att man vet att det var någon av dem så kan man lixsom i malexander få dit alla för medhjälp till mord, även det brottet med livstidsstaff i straffskalan.

[quote=MrFold|60747359]Nu tycker jag inte att ett scenario där de tre männen gemensamt misshandlat den stackars flickan så att hon dog låter särskilt troligt. Än mindre att de alla skulle påstå att de slagit och så skulle ingen kunna dömas för det dödande våldet. Men ok:

- Det finns ingen automatik i bevisvärderingen som kräver att varje gärningsman som varit inblandad i ett händelseförlopp kan knytas till exakta handlingar. Domstolar har resonerat åt det hållet i vissa fall, men i andra fall inte. Det mest bekanta fallet i modern tid är väl polismorden i Malexander. Vid rättegången gick det inte att fastslå vem som hade avlossat de dödande skotten (som Arklöv senare erkände). Domstolen menade dock att övrig bevisning visade att alla hade varit så aktiva i händelseförloppet dessförinnan och samtliga avlossat skott mot poliserna att de kunde anses medskyldiga till mord allihop. Och domen höll ju som bekant hela vägen och alla de tre dömda sitter fortfarande, snart 18 år senare, inlåsta. Utan att ha fått sina livstidsstraff tidsbestämda.
Citera
2017-05-16, 18:43
Medlem
Citat:

Tyvärr inte, endast vad kompisen har sagt.
Citera
2017-05-16, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det har vi vetat sedan igår och hans namn har nämnts många gånger i tråden. Initialer FH och vän på Facebook till några av de inblandade inklusive Tova om jag inte minns fel.

Har kollat både Tovas och Billys vänner, finns ingen med FH
Citera
2017-05-16, 18:44
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundsvallare
Tyvärr inte, endast vad kompisen har sagt.
Och vilken koppling har kompisen till Tova?
Citera
2017-05-16, 18:45
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det finns två möjliga vägar.

Antingen så bryter någon av dessa slynglar ihop under förhören och börjar snacka, eller så lyckas de hålla ihop nerverna alla tre.

Om det blir det förstnämnda alternativet lär vi få reda på detta ganska snart.

Om det blir det sistnämnda kan det leda till att alla tre går fria om polisen inte specifikt kan binda någon av dem till själva mordet eller har något annat konkret bevis att lägga på bordet. Och då har vi ännu en rättsskandal där de huvudmisstänkta i en mordutredning till och med kan kräva skadestånd och få pengar som plåster på såren.

Personligen tror jag att en av dem är skyldig och de övriga två skyddar vederbörande genom att tiga och neka. Men som sagt, nu kan bara tiden utvisa åt vilket håll detta barkar.
Tvivlar på att tiga eller skylla på varandra kommer hjälpa dem i det här fallet. Gården ligger mitt ute i ingenstans och vi vet att hon varit tillsammans med de tre männen. Ett vittne ska även ha sett tre män i närheten av där kroppen hittades. Även om man inte kan bevisa vem som mördade henne så är det ganska så självklart att de samtliga kommer bli dömda för människorov då bevisen för detta är väldigt starka, och grovt människorov kan även det ge livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in