2017-05-16, 14:28
Medlem
kuntakinte55s avatar
Jag tycker Svenska Institutet gör ett bra jobb

Citat:
The Swedish Institute is a Government agency in Sweden with the responsibility to spread information about Sweden outside the country
https://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_Institute

De ger en korrekt bild av Sverige utomlands: åsiktsregistrering, fientlighet mot yttrandefriheten, tankepolis, slöseri med skattepengar, landet är överfullt med inkräktande invandrare och landsförrädare mm mm.

På framsidan si.se lockar de unga svenskar att leva mer på bidrag och söka sig bort från sverige. Det ger en bra bild den svenska regimen.
Citera
2017-05-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag vet att det här är internet, men seriöst vem fan bryr sig om något twitterkonto blockar något annat?

Skaffa ett alternativt twitterkonto då?

Det är en statlig fucking myndighet. De här personerna sitter och representerar Sverige inför utlandet (och listan skulle alltså egentligen komma at ärvas av kommande veckotwittrare hos SI).

Det är det som är så absurt.
Citera
2017-05-16, 14:34
Medlem
LStilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Om jag förstår saken rätt är den här block-listan rätt gammal och byggdes upp och spreds för ett par år sedan mellan snöflingor på yttersta vänsterkanten. Utåt påstods det att den skulle vara en aktion mot näthat och andra inbillade problem, men i realiteten fungerade listan som på skolgården i lågstadiet, dvs. man pekade ut vilka som skulle vara utanför och kunde mobbas och trakasseras om man kände för det. De som valdes ut av snöflingorna som mobboffer var förstås folks som ifrågasatte mångkulturalismens välsignelse och hade fel åsikter som hamnade utanför åsiktskorridoren och stred mot den heliga Värdegrunden™.

Men jag kan ta miste och det kan röra sig om en ny lista som byggts upp av den utpekade vänsterextremisten.
Ayman Osman (med flera?) hade en blocklista för några år sedan, den du tänker på? Möjligt att de kan ha nåt samband. http://www.friatider.se/blogg/h-r-r-anv-ndarna-som-v-nstern-blockerar-p-twitter
Citera
2017-05-16, 14:37
Medlem
Citat:
Om jag förstår saken rätt är den här block-listan rätt gammal och byggdes upp och spreds för ett par år sedan mellan snöflingor på yttersta vänsterkanten. Utåt påstods det att den skulle vara en aktion mot näthat och andra inbillade problem, men i realiteten fungerade listan som på skolgården i lågstadiet, dvs. man pekade ut vilka som skulle vara utanför och kunde mobbas och trakasseras om man kände för det. De som valdes ut av snöflingorna som mobboffer var förstås folks som ifrågasatte mångkulturalismens välsignelse och hade fel åsikter som hamnade utanför åsiktskorridoren och stred mot den heliga Värdegrunden™.

Men jag kan ta miste och det kan röra sig om en ny lista som byggts upp av den utpekade vänsterextremisten.

Antagligen har den uppdaterats kontinuerligt. Mitt konto är rätt nytt och fanns ändå med.
Citera
2017-05-16, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
vem minns inte killen som i höstas satt och skrev "jag är invandraren som knullar din dotter?" och hundratals andra gangsta-tuffa aforismer

Den hade jag missat. Fan vad sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av ClaesFredrik
Den här affären belyser på ett bra sätt den stora andelen inkompetenta personer som sitter på höga poster i samhället. Någon med någorlunda normala kognitiva funktioner i behåll hade kunnat räkna ut det idiotiska med tilltaget. Till de undermåliga kognitiva funktionerna ska dessutom adderas decennier av kulturmarxistisk indoktrinering. Då blir det på det här sättet.

De vistas i en värld där "skydd mot näthat" och dylika koncept har blivit till grundläggande axiom, och kritik aldrig kommer till uttryck. Antar att det efter ovanstående tweets om att "knulla din dotter" enbart var tal om högerextremt näthat mot rasifierad hiphop-artist. Tror inte direkt de gör en facepalm på sig själva där på SI, utan snarare att de är ytterst förvånande att någon plötsligt kan invända något mot att de gör vad de alltid gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Jag tycker Svenska Institutet gör ett bra jobb

De ger en korrekt bild av Sverige utomlands: åsiktsregistrering, fientlighet mot yttrandefriheten, tankepolis, slöseri med skattepengar, landet är överfullt med inkräktande invandrare och landsförrädare mm mm.

På framsidan si.se lockar de unga svenskar att leva mer på bidrag och söka sig bort från sverige. Det ger en bra bild den svenska regimen.

Ja jävlar. Sköna headlines de har där:

Citat:
Världen samlades för att prata HBTQ
Ok, det är fine. But still.

Citat:
SI tar krafttag för att skydda det fria ordet på @sweden
Skön omskrivning.

Citat:
Det har skett en tragisk händelse i Stockholm idag. Våra tankar går till offren och deras familjer.
Kallas också i folkmun "terrorattack". Men visst, "händelse" är den ur HBTQ-myndighets-hen-perspektiv den korrektare benämningen.

(Är detta förresten korrekt svenska? )
Citera
2017-05-16, 15:07
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimaspy
Att finna i källkoden för https://si.se/si-tar-krafttag-att-skydda-det-fria-ordet-pa-sweden/

Kod:
<meta property="article:published_time" content="2017-05-15T15:26:54+02:00" />
<meta property="article:modified_time" content="2017-05-16T12:23:17+02:00" />

Tydligen så har någon varit inne och ändrat.

För övrigt ganska bitter över att jag finns med i ett "åsiktsregister", eller vad man nu kallar det. Statlig myndighet dessutom, så detta bör man ta på största allvar.
Ändringen finns dokumenterad av någon vaken twittrare med dump-skills.
https://twitter.com/Jogenfors/status/864422020414668801

Detta har lagts till efter uppräkningen av skäl för block:
Citat:
Ursprungligen postat av Svenska Institutet
  • Utöver detta har det också funnits ett fåtal konton som blockerats utifrån curatorns bedömning.
Listan på blockerade konton reviderades löpande under förra veckan, och SI fortsätter att se över den.

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ja, det är korrekt.
Det är inte valfritt – för den stilistiskt förfarne – men båda "de som" och "dem som" accepteras i den här typen av formuleringar.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-05-16 kl. 15:09.
Citera
2017-05-16, 15:10
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Kallas också i folkmun "terrorattack". Men visst, "händelse" är den ur HBTQ-myndighets-hen-perspektiv den korrektare benämningen.[/spoiler]
Sjukt!

"Muslimsk terrorattack" och "svenska barn mördades av invandrare" är en mer korrekt benämning. Sannolikt har de ett en egen autokorrigering så att deras egen websida inte ska stängas ned på grund av en alltför korrekt beskrivning av verkligheten.

Kanske har de automatisk realtids-korrigering när nya riktlinjer uppfinns och nya ord förbjuds så att texten ändras allteftersom. Snart kanske HBTQ ersätts i smyg med HBTQNP (Homo-Bi-Trans-Queer-Nekro-Peddo) så att ingen ska känna sig utelämnad och kränkt av åsiktspolisen.
Citera
2017-05-16, 15:11
Medlem
Gyrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag tror inte att det är Vian Tahirs egen produkt. Det handlar om 12 000 skummade konton. Det måste finnas ett BESLUTSUNDERLAG för varje blockering. Eller har denna batik-människa bara känt sig fram i sina känslor och haft som hobby att sitta och rota fram "ondska" på nätet ioch gudomligt blockat allt som ens antyder eller kan "leda till" att det på sikt kommer att byggas gaskammare. - Hennes syfte är ju att "vägra ta debatten" Inget annat. Om hon uppenbarligen inte vill debattera så undrar jag främst varför hon inte lägger ner twitter överhuvudtaget och sysslar med nåt annat på nätet. - Själv har jag inte twitter.

Bara Vian Tahirs verksmahet att bygga upp blocklistor på 12 000 pers helt utan beslutsunderlag (om det är så att hon gjort det ensam vilket Bonniers DN inte oväntat påstår) så måste det finnas nån slags diagnos på henne. Kanske en horder - Det hon sysslar med är pseudoaktivism. HON blir god för att HON blockar de "Onda". Vem som är ond och inte ond avgörs av hennes inre känslor.
Nej, jag tror inte heller detta är hennes produkt. Mina egna misstankar går till Researchgruppen.
När jag skapade mitt twitterkonto började jag följa tex Mathias Wåg, Fredrikson, et al. Utan att talat med honom eller interagerat blockade han mig. Därefter Loan Sundman, Kolbjörn Guwallius, Hubinette utan att en stavelse växlats. Nu märker jag också att andra vänsterextremister blockar mig preventivt. Mitt mailkonto blev också hackat i samband med att RG påstod att de hade Flashbackdatabasen. Nåt skumt är det.
Citera
2017-05-16, 15:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Den hade jag missat. Fan vad sjukt.

De vistas i en värld där "skydd mot näthat" och dylika koncept har blivit till grundläggande axiom, och kritik aldrig kommer till uttryck. Antar att det efter ovanstående tweets om att "knulla din dotter" enbart var tal om högerextremt näthat mot rasifierad hiphop-artist. Tror inte direkt de gör en facepalm på sig själva där på SI, utan snarare att de är ytterst förvånande att någon plötsligt kan invända något mot att de gör vad de alltid gjort.

Ja jävlar. Sköna headlines de har där:

Ok, det är fine. But still.

Skön omskrivning.

Kallas också i folkmun "terrorattack". Men visst, "händelse" är den ur HBTQ-myndighets-hen-perspektiv den korrektare benämningen.

Citat:
Ändringen finns dokumenterad av någon vaken twittrare med dump-skills.
https://twitter.com/Jogenfors/status/864422020414668801

Detta har lagts till efter uppräkningen av skäl för block:

Ja, det är korrekt.
Det är inte valfritt – för den stilistiskt förfarne – men båda "de som" och "dem som" accepteras i den här typen av formuleringar.
Korrekt: "tillhör" tar objekt = Bilen tillhör mig/dig/dem

OnT:

Egentligen när man tänker efter så har de inte gjort något annat än att ha spridit den rätta Sverigebilden™, nämligen åsiktsförtryck och brännmärkning i Statens tjänst.
Citera
2017-05-16, 15:37
Bannlyst
Citat:

Du har helt rätt. Listan började utformas för många år sedan och har likt viskaleken dansat runt i det digitala molnet och byggts på till den som nu användes.
Citera
2017-05-16, 16:08
Medlem
NS_14s avatar
Strimlingsmaskinen har gått för de som var intresserade av listan:

Citat:
Istället för att lämna ut listan, vilket lagen kräver, valde den svenska myndigheten att helt sonika radera listan utan att tillmötesgå kraven om att lämna ut den. Beslutet om att förstöra den offentliga handlingen fattades under förmiddagen idag.

Citat:
– Det finns ingen lista längre, så vi har ingenting att lämna ut, säger Emma Randecker, redaktör på Svenska institutet och operativt ansvarig för @Sweden-kontot, till Fria Tider.

Hon förklarar att myndigheten på grund av uppmärksamheten valde att ta bort alla blockerade konton från Twitterkontot utan att ta någon säkerhetskopia på listan. Svenska institutets arkivarie Tina Radford lämnar samma besked med anledning av den offentliga handlingen.

– Den har vi gallrat, säger hon till Fria Tider.

http://www.friatider.se/svenska-institutet-har-forstort-lista-over-blockerade-konton
Senast redigerad av NS_14 2017-05-16 kl. 16:10.
Citera
2017-05-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Listan raderad enligt uppgifter till Fria Tider:

http://www.friatider.se/svenska-institutet-har-forstort-lista-over-blockerade-konton

Ännu en skandal alltså. Men radera saker digitalt är knappast så lätt. Den går att återskapa om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in