2017-05-16, 13:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartest
Att Henrik Sundström @HenrikSundstrom, advokat, fd kommunstyrelsens ordförande (M) Uddevalla är blockad och att den gamle räven Rick @falkvinge är blockad fattar ju vem som helst, men helt obegripligt är varför är sarcastic mr Wonka @OhMrWonka blockad?

Att det är nån som inte gillar sexarbetare och libetarianer märks, @eneskortsdagbok @gothbarbie84

Skämt åsido, man ser sekvenser i listan. Det är som om någon blockat alla i en grupp de inte gillar, gått vidare till nästa grupp osv och däremellan en hel del randoms. Att det är en privat blocklista råder det inga som helst tvivel om, men jag är mycket tveksam till om det finns någon metod över huvud taget bakom den utöver ett ogillande av vissa idéer.

Att det skulle finnas en analys eller metod bakom det här utöver Vian Tahirs fördomar och vanvett skulle förvåna mig. Det kan inte anses normalt att upprätta blocklistor på 12,000 personer. Men om man är så pass autistisk att man faktiskt gör det för hand så är det såklart ett bra försök att påstå att man är en nätsäkerhetsexpert när man försöker sälja in den.

Det här är totalt vanvett och förmodligen har en rad olagligheter begåtts.
Det var en privat hatlista som användes som blocklista för @sweden kontot. Personen har antagligen sovrat bland hashtags också.

Nåja, skönt att SI pudlade.
Citera
2017-05-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
bekräftat av DN att blocklistan på sweden är Vians "produkt". Så Vian Tahir förtsätter styra swedenkontots blockande. Går det få reda på hur mycket Vian får betalt för denna realtidstjänst?
listan slacktvisten är vian
https://mobile.twitter.com/daccraft/status/864234463387144194

Jag tror inte att det är Vian Tahirs egen produkt. Det handlar om 12 000 skummade konton. Det måste finnas ett BESLUTSUNDERLAG för varje blockering. Eller har denna batik-människa bara känt sig fram i sina känslor och haft som hobby att sitta och rota fram "ondska" på nätet ioch gudomligt blockat allt som ens antyder eller kan "leda till" att det på sikt kommer att byggas gaskammare. - Hennes syfte är ju att "vägra ta debatten" Inget annat. Om hon uppenbarligen inte vill debattera så undrar jag främst varför hon inte lägger ner twitter överhuvudtaget och sysslar med nåt annat på nätet. - Själv har jag inte twitter.

Bara Vian Tahirs verksmahet att bygga upp blocklistor på 12 000 pers helt utan beslutsunderlag (om det är så att hon gjort det ensam vilket Bonniers DN inte oväntat påstår) så måste det finnas nån slags diagnos på henne. Kanske en horder - Det hon sysslar med är pseudoaktivism. HON blir god för att HON blockar de "Onda". Vem som är ond och inte ond avgörs av hennes inre känslor.
Citera
2017-05-16, 13:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag tror inte att det är Vian Tahirs egen produkt. Det handlar om 12 000 skummade konton. Det måste finnas ett BESLUTSUNDERLAG för varje blockering. Eller har denna batik-människa bara känt sig fram i sina känslor och haft som hobby att sitta och rota fram "ondska" på nätet ioch gudomligt blockat allt som ens antyder eller kan "leda till" att det på sikt kommer att byggas gaskammare. - Hennes syfte är ju att "vägra ta debatten" Inget annat. Om hon uppenbarligen inte vill debattera så undrar jag främst varför hon inte lägger ner twitter överhuvudtaget och sysslar med nåt annat på nätet. - Själv har jag inte twitter.

Bara Vian Tahirs verksmahet att bygga upp blocklistor på 12 000 pers helt utan beslutsunderlag (om det är så att hon gjort det ensam vilket Bonniers DN inte oväntat påstår) så måste det finnas nån slags diagnos på henne. Kanske en horder - Det hon sysslar med är pseudoaktivism. HON blir god för att HON blockar de "Onda". Vem som är ond och inte ond avgörs av hennes inre känslor.
Hon kanske köpte en lektion i blocklistbygge av freebsdgirl/bluewhale/methhead kärt barn har många namn.
Citera
2017-05-16, 13:20
Medlem
Politisk aktivist på vänsterkanten = expert på näthat. Intressant synsätt. Det bekymmersamma är ju att man anar att detta är mer regel än undantag.
Citera
2017-05-16, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Vänsterns blocklistor har cirkulerat i flera år. Jag har legat på dem sedan 20012 om jag minns rätt. Dessa listor har sedan bara skickats runt i slutna grupper och byggts på under åren av olika vänsterhatare. Säkerligen har 100-tals varit aktiva i denna massiva listats formation. Sedan tog bara denne vänsterhaverist chansen att påtvinga sin aktivism på detta twitterkonto.
Citera
2017-05-16, 13:23
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ingen är mer lämpad än juristen och riksdagsmannen Jan Ericson att skriva hotfulla brev till myndigheter. Läs hans brev ställt till generaldirektören:

http://www.ericsoniubbhult.se/

Kort och koncist. Perfekt!
Citera
2017-05-16, 13:25
Medlem
ENTPs avatar
Storm i ett vattenglas, diverse människor blev blockade från att ta del av Vian Tahirs minutuppdaterade galenskap, buhu. Ingen skada skedd.

Däremot måste jag säga att jag sitter och småler lite åt hur jävla less sverige är på genusvänstertomterierna, för det är ju det som folk lackar på här, inte någon fånig block-lista på twitter. På något sätt så vill jag lägga fingrarna emellan lite grann och säga att Tahir inte är så hemsk som hon får höra just nu, men sedan minns jag att hon är den senaste i en LÅÅÅÅÅÅÅÅNG rad opportunistiska imbeciller som lyfts fram uteslutande pga terrorsektklingande efternamn, fitta och uppblåst självbild och då känner jag att allt är på sin plats.

Ska bli spännande att se vad världen gör av Vian Tahir om en fem - tio år när feminismen har ungefär samma status som nationalismen i sverige.
Citera
2017-05-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enondgris

Det verkar alltså uppenbart att det är Vians egna lista som numera automatiskt går rakt in i Svenska Institutets. Antingen är det så att hon suttit uppe i natt och blockat allt som misshagar henne eller om hon använder ett script som rullar på och blockerar löpande.

Hon sitter uppe hela nätterna och blockar folk som inte passar henne. - Hon är en horder. En Don Quitjote. - Debatt är otänkbart i den kulturmarxistiska sfären. Det är tom fint och ädelt att "vägra ta debatten". Att samtidigt tala om "det fria ordet" så har man säkert någon form av diagnos.

Vad gör en sån människa på twitter och internet överhuvudtaget? EXPO-nätverket är sådana med. De bara föreläser (15 000 kr/tim) och talar om, stämplar folk och springer sedan runt hörnet och "vägrar ta debatten"

------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har tittat lite på SVENSKA Institutets verksamhet lite igår och idag. Ögnade igenom deras PDF fil "årsredovisning 2016" och konstaterade att 50% av rapporten består av bilder på negrer och glada muhammedanska kvinnor i slöja.

https://si.se/wp-content/uploads/2014/01/Svenska-institutets-A%CC%8Arsredovisning_2016.pdf

Svenska Institutets verksamhet är radikaliserad kulturmarxism. Den är så jävla koncenterad att det är som att dricka oblandad fun-saft. Hade de varit kristna hade de varit Jim Jones. Hade de varit muslimer hade de varit saudiska Wahabbister - Hela verksmam,eten är helt sjuk och 98% kontraporduktiv för nationen Sverige. Myndigheten är helt kapad av radikala kulturmarxister på Södermalm och har i realiteten noll % faktiskt stöd av svenska folket.
Citera
2017-05-16, 13:39
Medlem
1001PSs avatar
Nu är myndigheten Polisanmäld.

Åsiktskorridoren har aldrig varit verkligare.

Hoppas att en rom eller två blivit registrerad och blockad, så blir det säkert minst 5000 kr i skadestånd som sist.

"Jag har polisanmält Svenska Institutet för brott mot PUL, personuppgiftslagen enligt följande:

Enligt uppgift på sociala medier har jag blivit ”blockad” av en myndighets twitterkonto, Svenska institutets. Detta ska ha skett genom att jag blivit upptagen på en lista med personuppgifter som behandlats på myndigheten. Listan peka ut vissa personers twitterkonton utifrån personernas påstådda åsikter. Twitterkontona är personliga och pekar mot identifierbara personer, som mig själv.

Enligt uppgift på myndighetens hemsida innehåller den ”cirka 12 000 internationella och svenska konton som ägnar sig åt drev, hot, hat och hets mot migranter, kvinnor och HBTQ-personer, men även mot organisationer som är engagerade i mänskliga rättigheter. Dessa konton har ofta högerextrem och/eller nynazistisk inriktning och hetsar även till våld.”

Listan ska inledningsvis ha upprättats av en privatperson vid namn Vian Tahir. Varken myndigheten eller privatpersonen omfattas av något undantag i PUL vad gäller behandling av känsliga personuppgifter.
_____________"
Senast redigerad av 1001PS 2017-05-16 kl. 13:44.
Citera
2017-05-16, 13:45
Medlem
https://nyheteridag.se/statliga-asiktsregistret-korrelerar-till-9774-procent-med-vian-tahirs-privata-block-lista/

Det där med andra nätexperter var alltså påhitt.
Citera
2017-05-16, 14:01
Medlem
dumboears avatar
Det har nu också framkommit att Svenska Institutet i smyg låtit ändra sin ursprungliga text om blocklistan, och lagt till ett kryphål.

"Svenska Institutet har ändrat i sin text där de försvarar och förklarar varför de blockerat riksdagsledamöter, ledarskribenter och Israels ambassadör för näthat och nynazism. En tredje punkt har lagts till i efterhand för att kunna användas som kryphål."
Citera
2017-05-16, 14:03
Medlem
http://www.dn.se/kultur-noje/svenska-institutet-backar-om-kontroversiell-blocklista-pa-twitter/

På Vian Tahirs privata lista finns en blandad kompott: riksdagsledamöterna Jan Ericson (m) och Johan Hedin (c), Expressens utrikeskorrespondent Magda Gad, Israels ambassadör Isaac Bachman, organisationen Inte Rasist Men, Jimmie Åkesson, Jonas Gardell och musikartisten Martin Svensson. Men enligt Jenny Ljung har Vian Tahir själv tagit bort cirka 800 namn under migreringen till @sweden, och det är ännu inte känt exakt vilka detta är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in