2017-05-16, 14:07
Medlem
Lajandet på det här twitterkontot har ofta varit besvärande - vem minns inte killen som i höstas satt och skrev "jag är invandraren som knullar din dotter?" och hundratals andra gangsta-tuffa aforismer: (FB) "Jag är invandraren som knullar din dotter" - Svenska institutet sprider hat! Man undrar verkligen i vilket annat land den myndighet som ska presentera nationen för utlandet hade kunnat bli en skyddad verkstad för en massa hipsters och rasifierade amatörfilosofer.

Men att de därtill sitter och blockar tusentals människor i publiken, och dessutom låter detta skötas av en tjej som inte ens är anställd på institutet, det är ännu värre. Det här är ett praktexempel på myndigheter som ägnar sig åt uttalad aktivism istället för vad de borde syssla med.
Citera
2017-05-16, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ingen är mer lämpad än juristen och riksdagsmannen Jan Ericson att skriva hotfulla brev till myndigheter. Läs hans brev ställt till generaldirektören:

http://www.ericsoniubbhult.se/

Väldigt bra skrivet. Han måste väl få ett svar, även om nu SI redan pudlat?

Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
http://www.gp.se/ledare/myndigheten-f%C3%B6r-r%C3%A4tt-%C3%A5sikter-1.4285605

Skribenten Aleksandra Boscanin anser att @Sweden kontot ska stängas ned då det är riskabelt att låta enskilda driva det.

Delar helt hennes bedömning. Idén om nått jävla "officiellt" Sverigekonto är helt sned, i synnerhet då det fått den inriktning det fått. Har inte följt det närmre, men mitt intryck har definitivt varit att rasifierade HBTQ-hens och extremvänsterfolk varit väldigt överrepresenterade. Ogillade tex skarpt hur kontot kom i fokus efter Trump snubblade lite på orden om "what is happening, last night, in Sweden"; alla visste egentligen vad han pratade om, men självklart skulle @sweden köra stenhårt raljerande om att "nä, vi har inte haft nån terrorattack, men i går snubblade Leffe på en koplätt i Ljungby", eller nått av den typen. Så är det då Sveriges "officiella" hållning? Skandalöst att de tillåts driva partipolitik på det sättet, utan några krav alls på rättvis fördelning av partisympatierna bland representanterna.

Från SIs pressmeddelande:

Citat:
SI fortsätter att arbeta mot näthat och att värna säkerhet för twittrarna på @sweden.

"Näthat", fan vad jag är trött på den termen. Och om de nu behöver jobba så hårt för att "värna säkerhet"(sic) kanske de borde tänka över om det verkligen är meningsfullt att driva det där kontot.
Citera
2017-05-16, 14:13
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Lajandet på det här twitterkontot har ofta varit besvärande - vem minns inte killen som i höstas satt och skrev "jag är invandraren som knullar din dotter?" och hundratals andra gangsta-tuffa aforismer: (FB) "Jag är invandraren som knullar din dotter" - Svenska institutet sprider hat! Man undrar verkligen i vilket annat land den myndighet som ska presentera nationen för utlandet hade kunnat bli en skyddad verkstad för en massa hipsters och rasifierade amatörfilosofer.

Men att de därtill sitter och blockar tusentals människor i publiken, och dessutom låter detta skötas av en tjej som inte ens är anställd på institutet, det är ännu värre. Det här är ett praktexempel på myndigheter som ägnar sig åt uttalad aktivism istället för vad de borde syssla med.

Ja, vi behöver helt klart röja upp bland myndighetsträsket, varför inte börja med SI?

Skulle spara en miljard per år och minska behovet av skattehöjningar.
Citera
2017-05-16, 14:14
Medlem
Svenska Institutet tar bort blocklistan och pudlar.

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/05/16/sverigekontot-blockerade-tusentals-foljare-pa-twitter--anklagas-for-asiktsregistrering/

Någon som begärt ut listan från SI och de beslutsunderlag för varje enskild blockning som borde finnas? Att impulsivt och expoitiskt svepande kalla folk för "hatare" duger inte. - Vilket myndigheten gjort. Myndigheten har även berättat att det är flera "säkerhetsexperter" som byggt upp listan. Många vill veta vilka dessa är.

Jag undrar även om man kan begära ut alla e-mails som föregott mellan den känslostyrda twittraren och den aningslösa Myndigheten.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-05-16 kl. 14:21.
Citera
2017-05-16, 14:15
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
http://www.dn.se/kultur-noje/svenska-institutet-backar-om-kontroversiell-blocklista-pa-twitter/

På Vian Tahirs privata lista finns en blandad kompott: riksdagsledamöterna Jan Ericson (m) och Johan Hedin (c), Expressens utrikeskorrespondent Magda Gad, Israels ambassadör Isaac Bachman, organisationen Inte Rasist Men, Jimmie Åkesson, Jonas Gardell och musikartisten Martin Svensson. Men enligt Jenny Ljung har Vian Tahir själv tagit bort cirka 800 namn under migreringen till @sweden, och det är ännu inte känt exakt vilka detta är.

Vet inte om det stämmer, folk blev ju tydligen blockade på löpande band under natten när @slacktivisten fick mothugg för blocklistan. Dvs, hennes blockar matades tydligen rakt in i @sweden.
Citera
2017-05-16, 14:16
Medlem
Den här affären belyser på ett bra sätt den stora andelen inkompetenta personer som sitter på höga poster i samhället. Någon med någorlunda normala kognitiva funktioner i behåll hade kunnat räkna ut det idiotiska med tilltaget. Till de undermåliga kognitiva funktionerna ska dessutom adderas decennier av kulturmarxistisk indoktrinering. Då blir det på det här sättet.
Citera
2017-05-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Vet inte om det stämmer, folk blev ju tydligen blockade på löpande band under natten när @slacktivisten fick mothugg för blocklistan. Dvs, hennes blockar matades tydligen rakt in i @sweden.

Hon tog bort och sedan la hon till och det kan vara anledningen till att det inte skiljer 800 konton.
Citera
2017-05-16, 14:19
Medlem
Dimaspys avatar
Att finna i källkoden för https://si.se/si-tar-krafttag-att-skydda-det-fria-ordet-pa-sweden/

Kod:
<meta property="article:published_time" content="2017-05-15T15:26:54+02:00" />
<meta property="article:modified_time" content="2017-05-16T12:23:17+02:00" />

Tydligen så har någon varit inne och ändrat.

För övrigt ganska bitter över att jag finns med i ett "åsiktsregister", eller vad man nu kallar det. Statlig myndighet dessutom, så detta bör man ta på största allvar.
Citera
2017-05-16, 14:22
Medlem
Grisbrottarens avatar
Om jag förstår saken rätt är den här block-listan rätt gammal och byggdes upp och spreds för ett par år sedan mellan snöflingor på yttersta vänsterkanten. Utåt påstods det att den skulle vara en aktion mot näthat och andra inbillade problem, men i realiteten fungerade listan som på skolgården i lågstadiet, dvs. man pekade ut vilka som skulle vara utanför och kunde mobbas och trakasseras om man kände för det. De som valdes ut av snöflingorna som mobboffer var förstås folks som ifrågasatte mångkulturalismens välsignelse och hade fel åsikter som hamnade utanför åsiktskorridoren och stred mot den heliga Värdegrunden™.

Men jag kan ta miste och det kan röra sig om en ny lista som byggts upp av den utpekade vänsterextremisten.
Citera
2017-05-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimaspy
Att finna i källkoden för https://si.se/si-tar-krafttag-att-skydda-det-fria-ordet-pa-sweden/

Kod:
<meta property="article:published_time" content="2017-05-15T15:26:54+02:00" />
<meta property="article:modified_time" content="2017-05-16T12:23:17+02:00" />

Tydligen så har någon varit inne och ändrat.

För övrigt ganska bitter över att jag finns med i ett "åsiktsregister", eller vad man nu kallar det. Statlig myndighet dessutom, så detta bör man ta på största allvar.

Du är med hos Expo som har liknande åsiktsregister men över hela svenska folket. Jakten på "nazister" är bara en skenmanöver.
Citera
2017-05-16, 14:23
Medlem
Diamondgrits avatar
Jag vet att det här är internet, men seriöst vem fan bryr sig om något twitterkonto blockar något annat?

Skaffa ett alternativt twitterkonto då?
Citera
2017-05-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesFredrik
Den här affären belyser på ett bra sätt den stora andelen inkompetenta personer som sitter på höga poster i samhället. Någon med någorlunda normala kognitiva funktioner i behåll hade kunnat räkna ut det idiotiska med tilltaget. Till de undermåliga kognitiva funktionerna ska dessutom adderas decennier av kulturmarxistisk indoktrinering. Då blir det på det här sättet.

Parallellen med Behrang Miris Tintin-utspel är ju tydlig. Även den gången handlade det om ett oseriöst och gravt okunnigt stunt (som egentligen syftade till att backa upp Miri själv inför nån paneldebatt han skulle sitta med i - en helt orimlig motivering för ett beslut på en myndighet).

Jag vill veta vem som gav Behrang Miri det där jobbet på Stockholms stadsbibliotek, och jag vill vet vem som sitter och väljer ut SI:s twittrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in