Citat:
Ursprungligen postat av
Aleopa
Jag tycker man kan läsa mellan raderna i alla intervjuer att han är trött på att inte få spela från start. Samma med att flera lagkamrater uttalar samma sak så känns de som de surras om de i omklädningsrummet. Hans passningsfötter är en enorm tillgång, men hans presspel måste bli väldigt mycket bättre innan han är självklar. Men honom, istället för Yotun på plan så tappar vi stora delar som inte täcks. Men ser man på hans insatser i år så förstår jag att han är sur. Start i premiären men ut i halvtid. Start mot Kalmar flera omgångar senare, å va lika kass som alla andra.
Sen inhoppare mot Ellos å avgör med assisterna. Ryckigt!
Å andra sidan. Har någon tränare lyckats med honom i Malmö, han är väl inne på sin tredje nu?
Åge-Kuhn-Pehrsson. Superbänkad av Åge. Med Kuhn spelade han mer men vi tappade presspel och han fick massor med kritik, och in-och-ut av Pehrsson.
Ska han spela från start får man bygga allt kring honom, om han inte lär sig presspela å lägger på sig muskler.
Jag är rätt säker på att Eikrem bänkas för att kontraktssituationen ser ut som den gör, sen delvis för hans bristande pressspel. Spelas Eikrem får han automatiskt en playmaker-roll, och tror att MP vill låta laget lära sig spela utan smörbollar stup i kvarten ifall Eikrem nu inte vill skriva på.
Sommaren kommer oavsett att bli hektisk. DA kommer att tvingas till att öppna plånboken, antingen för kontrakt eller spelarköp. Ser dock hellre fler förnyade kontrakt än nya spelare under sommarfönstret då det tar tid att bygga ett lag.
Väldigt underhålllande f.ö med deltagare som vill ha en 4 matcher+ avstängning på Safari när Brorssons tackling var betydligt värre. Safari agerade orutinerat och fel, är däremot knappast något som ska förstöra resten av vårsäsongen för gonom. Ni beter er som om han utdelade en rak höger, pinsamt.
Antar att ni kommer gråta blod om Brorsson inte blir avstängd resten av året om Safari nu undgår något längre straff.
"Muh SvmFF

"
Sämst domare igår.
Är trots allt en toppmatch, då skickar man ingen gröngöling som tappar skiten direkt.