Citat:
Ursprungligen postat av
Snorkelben
Hävdar du på fullaste allvar att med det spel man visar upp kontra poängskörd är rimlig? Att ni har medvind för tillfället kan inte ens ni förneka!
Så vi har inte gjort oss förtjänta av poängen vi har, eller vad menar du? Vad måste vi enligt dig göra för att anses vara värda vår poängskörd?
Idag var vi exempelvis helt överlägsna i första halvlek (undantaget kanske första 10 min). Vi stressar dom, skapar chanser och har två ramträffar. Det är egentligen ett under att vi inte lyckas göra mål. Sen kommer utvisningen och det är klart att spelet påverkas. Att öfk-spelarna inte är tillräckligt på tå och slarvar där på slutet är ju deras dilemma.
Om vi ser tillbaka på förra matchen, mot Elfsborg, gick vi från en öppen första halvlek till att fullständigt skölja över dom i andra. Och i matchen före den, mot Örebro, var vi ganska statiska i första men tog sedan över i andra halvlek även där.
Det var bara några exempel, men jag har svårt att se att vi inte ska ha gjort oss förtjänta av våra vinster(och poäng) i slutändan. Jag tycker att spelet vi visar upp i år ser klart bättre ut än vad det gjorde förra året. MP har, till skillnad från Kuhn, lyckats implementera någonting.