2017-05-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Äsch han är tillbaka till nästa match, inga konstigheter där! Trodde det var allmänt känt att samma regelbok inte gäller när det kommer till malmö? Brorssons tackling är alltså likställd med hopcutts putt? Yeah right!

Det brukar sägas att bra lag har tur.... Men Malmö har förtillföllet bara tur!!!

Nja men man kan nog likställa den med Safaris örfil.

Påbörjade fan ett inlägg i första halvlek om att jag tycker Safari är seriens bäst spelare. En riktig lagstomme med rutin som aldrig gör några individuella misstag. Nåja

Rosenberg tycker alltså att Brorsson går på bollen...
Citera
2017-05-14, 19:54
Medlem
Vilken match. Röda kort, avgörande i 95 minuten och gnäll från deltagarlagen. Mums.

Magnus Pehrsson en äkta malmöit.
Citera
2017-05-14, 19:55
Avslutad
Sirius har tagit lika många poäng som ÖFK gjorde efter 8 omgångar förra året (om jag inte räknat fel). Och dom har gjort det genom ett riktigt trevligt spel i dom matcher jag sett iallafall. Varför hyllas dom inte lika hårt som ÖFK förra säsongen?
Citera
2017-05-14, 19:56
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Man är "fooled by randomness" om man enbart tror att MFF:s orättfärdiga sena vinster är en styrka.

Likaså har folk fel när man pratar om att tillfälligheter jämnar ut sig under en säsong. Försprånget MFF har är sprunget ur sena vinster. Det finns inget som talar för att man bara för det kommer få sena förluster emot sig; slumpen nollställer efter varje händelse.

Nu är ju dock försprånget så stort att man snart kan börja prata om att guldet är MFF:s att tappa.
Delvis rätt och delvis fel, jag drar öronen åt mig när folk pratar om fotboll i sannolikhetstermer. Fotbollsresultat är inte slumpmässiga. Det är stor skillnad i sättet som Östersund hade kunnat göra 2-1-målet på och det sättet Malmö gjorde 2-1 på. Skottförsök som Nouris sprids lite varstans mot mål, medan Malmö delvis gör mål för att Östersund tillåter dem att göra det. Det finns ett element av tur och "randomness", men det är i kombination med att Malmö är det smartare och bättre laget.

Ang. stycke två håller jag med, men vill även tillägga att lag som Malmö (likt övriga större lag) tenderar att få domslut med sig, vilket talar för att man kommer få fler marginaler med sig än snittlaget sett över resten av säsongen.
Senast redigerad av hoboken 2017-05-14 kl. 19:58.
Citera
2017-05-14, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Äsch han är tillbaka till nästa match, inga konstigheter där! Trodde det var allmänt känt att samma regelbok inte gäller när det kommer till malmö? Brorssons tackling är alltså likställd med hopcutts putt? Yeah right!

Det brukar sägas att bra lag har tur.... Men Malmö har förtillföllet bara tur!!!

Man kan vända på det också. Är Safaris klapp på kinden verkligen värre än Aieshs tröjdragning, brottargrepp och provokation efteråt?
Citera
2017-05-14, 19:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sirius har tagit lika många poäng som ÖFK gjorde efter 8 omgångar förra året (om jag inte räknat fel). Och dom har gjort det genom ett riktigt trevligt spel i dom matcher jag sett iallafall. Varför hyllas dom inte lika hårt som ÖFK förra säsongen?

Jag vet inte men gissar att det beror på att ÖFK inte bara är en fotbollsklubb utan också ett vänsterpolitiskt projekt.
Citera
2017-05-14, 19:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
MFF å sin sida har Yotun, Konate, Safari och Brorsson borta. Blir halta och lytta backlinjen för båda lagen på onsdag.

Av de fyra 98rna i A-truppen var det Degerlund det snackades minst om inför säsongen, men måste säga att han imponerat väldigt mycket i sina framträdanden. Lugn, bolltrygg och bra på skallen. Han och Magyar kommer verkligen till sin rätt när vi spelar lågt försvarsspel där de kan jobba framåt i banan. Har förstått att Fenger är väldigt skicklig med fötterna så det kan potentiellt bli ett väldigt spelskickligt mittbackspar i höst.

Våra tapp påverkar dock vår startelva mycket mer än MFFs. Sämre förutsättningar för oss vilket jag fullkomligt älskar; underdog, vardagsmatch plus mycket folk bör leda till ett kokande Tele2/Söderstadion och förhoppningsvis en jävla urladdning!

Håller annars helt med om Degerlund! Vänsterfotade mittbackar med bra bollkänsla är nästintill porr för mig
Citera
2017-05-14, 19:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Delvis rätt och delvis fel, jag drar öronen åt mig när folk pratar om fotboll i sannolikhetstermer. Fotbollsresultat är inte slumpmässiga. Det är stor skillnad i sättet som Östersund hade kunnat göra 2-1-målet på och det sättet Malmö gjorde 2-1 på. Skottförsök som Nouris sprids lite varstans mot mål, medan Malmö delvis gör mål för att Östersund tillåter dem att göra det. Det finns ett element av tur och "randomness", men det är i kombination med att Malmö är det smartare och bättre laget.

Ordet enbart är viktigt i mitt inlägg. Jag håller med om det övriga, med den invändningen att kvaliteten i avgörande lägen inte rimligtvis ska innebära att fyra kryss blir fyra vinster.
Citera
2017-05-14, 20:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Våra tapp påverkar dock vår startelva mycket mer än MFFs. Sämre förutsättningar för oss vilket jag fullkomligt älskar; underdog, vardagsmatch plus mycket folk bör leda till ett kokande Tele2/Söderstadion och förhoppningsvis en jävla urladdning!

Håller annars helt med om Degerlund! Vänsterfotade mittbackar med bra bollkänsla är nästintill porr för mig

Är det klarlagt att Hamad missar matchen?
Citera
2017-05-14, 20:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:

ÖFKs matcher var mer extrema där bollinnehavet ibland nådde absurda höjder (premiärmatchen mot Bajen var kronan på verket).

Sen påverkas det nog lite av att ÖFK kommit från absolut ingenstans; Sirius är en klubb med mycket mer anor om man säger så!
Citera
2017-05-14, 20:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Sirius hyllas väl ganska mycket. Noa Bachner beskriver Sirius som en brutalt bra nykomling som är bättre än vad ÖFK var förra året.

.....................................

Sirius gjorde en fin match. Alla spelare var bra; Ogbu, CG och Sarfo dock på en nivå över alla andra. Upp till Jämtland i veckan för att knipa en pinne. Efter det väntar ganska avgörande slaskmatcher mot dåligt motstånd, vilket dock inte med automatik innebär bra resultat.
Citera
2017-05-14, 20:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är det klarlagt att Hamad missar matchen?

Han lät rätt pessimistisk i en intervju efteråt jo, tror inte man chansar såhär tätt inpå heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in