Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Lite så. Boråstrakten kommer ju knytas ihop åt två håll. Ännu mer med Göteborg men även med den framtida stora knutpunkten i Sverige, Jönköping. Tre stora städer ca 6-7 mils mellanrum med Borås i centrum Både faror och möjligheter tror jag. Elfsborg är en av dom mest klassiska klubbarna så det är nog ingen fara på taket så sätt och har alltid haft ett av dom starkaste kommersiella stöden i landet av sin bygd.
Helt sant, det finns givetvis möjligheter med, dock tror jag risken är större att Borås och därmed i förlängningen Elfsborg "drunknar" i konkurrensen med Jönköpingsområdet och Göteborgsområdet. Med under en timme till båda ställena finns ingen anledning att inte se även HV71 och VF som konkurrenter sponsormässigt.
Elfsborg kommer givetvis inte gå under och det är inte det jag menar men jag tror nog att deras, för att vara ett lag från mindre ort, långa tid i toppen kommer ta slut snart.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Man är "fooled by randomness" om man enbart tror att MFF:s orättfärdiga sena vinster är en styrka.
Likaså har folk fel när man pratar om att tillfälligheter jämnar ut sig under en säsong. Försprånget MFF har är sprunget ur sena vinster. Det finns inget som talar för att man bara för det kommer få sena förluster emot sig; slumpen nollställer efter varje händelse.
Nu är ju dock försprånget så stort att man snart kan börja prata om att guldet är MFF:s att tappa.
Att hävda att tillfälligheter jämnar ut sig är ungefär som att hävda att möjligheten att få en sexa på en tärning är mindre när man redan fått det två gånger i rad...
Skall man vara sån är ju egentligen guldet att tappas för det lag som leder efter varje omgång. Leder man efter omgång 1 har man ju allt i egna händer...
Beträffande sena avgöranden var vi mycket så själva 2015, en gång är ingen gång men när det sker upprepade gånger är det en styrka att orka mala på.
Citat:
Ursprungligen postat av
vf
Det är nog Stefan Andreasson som borde få sparken efter att ha tagit in Haglund igen, återvinning av tränare är sällan bra.
Isf tycker jag vi ska ta in Andreasson så han kan sparka Lennartsson och sedan avgå själv...
Citat:
Ursprungligen postat av
Intellectuo
https://www.youtube.com/watch?v=7Fk0Is5LPWY
En av de bättre kvällarna på Gamla Ullevi.
Fan vad man saknar Ragnar Sigurdsson.
Jag tar gärna 6-0 ikväll igen, fast vi har ju aldrig vunnit mot DIF på allsvenskans sämsta "plan"...
Nä, nu dags att styra mot Sthlm...