2017-05-14, 23:16
Medlem
Ellos är ordentligt under vattnet, däng med 4-1 mot Sirius alltså... var vi så jävla bra i Uppsala, kommer knappt ihåg att dom hade ett avslut på mål i den matchen.

Edit: Dom hade visst 2.

Citat:
IK Sirius - IFK Göteborg

Publik: 7 248

Bollinnehav: 63% – 37%

Avslut: 3 – 13

Avslut på mål: 2 – 8

Frisparkar: 15 – 4

Hörnor: 4 – 2

Offside: 2 – 2

Varningar: 2 – 3
Citera
2017-05-14, 23:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ellos är ordentligt under vattnet, däng med 4-1 mot Sirius alltså... var vi så jävla bra i Uppsala, kommer knappt ihåg att dom hade ett avslut på mål i den matchen.

Edit: Dom hade visst 2.

Jag skulle inte göra allt för stora analyser av den matchen.

Torsk mot Gbg, usel plan.
Oavgjort mot Södra, dålig plan.
Vinst mot Ellos, okej plan.

Skojade lite; andra faktorer påverkar också. Ni liksom AIK stängde ner Sirius på ett begåvat sätt.
Citera
2017-05-14, 23:48
Medlem
snillet_1s avatar
Vad är det för jävla pack. Brorsson efter matchen:

Citat:
Franz Brorsson åkte ut i slutminuterna efter en tuff tackling mot Saman Ghoddos ända ute vid sidlinjen.
– Jag ville bara stoppa anfallet och tror att jag tar boll. Ja, och spelaren såklart, men jag tycker det är gult, sa Franz Brorsson.

Kan man bara inte stå för vad man har gjort? Du kastade dig in som en dåre och det röda är solklart. Stå för det istället. Be a fucking man. Du tog ett beslut och resultatet är rätt så jävla glasklart för alla inblandade. Så jävla patetiskt att se.
Citera
2017-05-15, 00:19
Medlem
321js avatar
Ja, det är tröttsamt med alla spelare som alltid är oskyldiga, ibland börjar man undra om de är utvecklingsstörda. Men det går väl att vara elitspelare och ha diagnoser.

"Kyliga" spelare som inte drar på sig onödiga varningar och utvisningar borde få en rejäl bonus av klubbarna och tvärtom.
Senast redigerad av 321j 2017-05-15 kl. 00:41.
Citera
2017-05-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag skulle inte göra allt för stora analyser av den matchen.

Torsk mot Gbg, usel plan.
Oavgjort mot Södra, dålig plan.
Vinst mot Ellos, okej plan.

Skojade lite; andra faktorer påverkar också. Ni liksom AIK stängde ner Sirius på ett begåvat sätt.

Känns som vad vi såg idag av planen är det vi kommer få se till uppehållet nu. En halvduglig vårplan men inte ett dugg mer, det kommer fortsätta släppa på sina håll och kanter framöver. Vi får se hur det blir med korvgrillningen eller vad fasen man ska göra på torsdag också i samband med det där springloppet, släpps någon överhuvudtaget in på gräset är det katastrofalt uselt.

Enligt min uppfattning är planen förmodligen bortom räddning, sommarvärmen kommer bara fungera som kosmetika. Den skulle behöva flera månaders gulligull för att komma tillbaka i ursprungsskick. Det enda rätta vore att lägga en ny gräsmatta under uppehållet, men det vore lika sannolikt som att kommunen skulle börja bry sig om Sirius.
Citera
2017-05-15, 00:30
Medlem
Malmö är ett ruggigt obehagligt lag, ska bli ett nöje att köra över dem på onsdag. Desto fler viktiga spelartapp vi får inför matchen och sämre utgångsläge tror jag på oss.

Är sällan optimistisk men på väg hem från bortaseger och öl i kroppen så försvinner ödmjukheten.
Citera
2017-05-15, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad är det för jävla pack. Brorsson efter matchen:

Kan man bara inte stå för vad man har gjort? Du kastade dig in som en dåre och det röda är solklart. Stå för det istället. Be a fucking man. Du tog ett beslut och resultatet är rätt så jävla glasklart för alla inblandade. Så jävla patetiskt att se.
Håller med. Håll käften och gå vidare liksom.
Citera
2017-05-15, 01:40
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=7Fk0Is5LPWY

En av de bättre kvällarna på Gamla Ullevi.

Fan vad man saknar Ragnar Sigurdsson.
Senast redigerad av Intellectuo 2017-05-15 kl. 01:45.
Citera
2017-05-15, 07:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lite så. Boråstrakten kommer ju knytas ihop åt två håll. Ännu mer med Göteborg men även med den framtida stora knutpunkten i Sverige, Jönköping. Tre stora städer ca 6-7 mils mellanrum med Borås i centrum Både faror och möjligheter tror jag. Elfsborg är en av dom mest klassiska klubbarna så det är nog ingen fara på taket så sätt och har alltid haft ett av dom starkaste kommersiella stöden i landet av sin bygd.

Helt sant, det finns givetvis möjligheter med, dock tror jag risken är större att Borås och därmed i förlängningen Elfsborg "drunknar" i konkurrensen med Jönköpingsområdet och Göteborgsområdet. Med under en timme till båda ställena finns ingen anledning att inte se även HV71 och VF som konkurrenter sponsormässigt.
Elfsborg kommer givetvis inte gå under och det är inte det jag menar men jag tror nog att deras, för att vara ett lag från mindre ort, långa tid i toppen kommer ta slut snart.

Citat:
Man är "fooled by randomness" om man enbart tror att MFF:s orättfärdiga sena vinster är en styrka.

Likaså har folk fel när man pratar om att tillfälligheter jämnar ut sig under en säsong. Försprånget MFF har är sprunget ur sena vinster. Det finns inget som talar för att man bara för det kommer få sena förluster emot sig; slumpen nollställer efter varje händelse.

Nu är ju dock försprånget så stort att man snart kan börja prata om att guldet är MFF:s att tappa.

Att hävda att tillfälligheter jämnar ut sig är ungefär som att hävda att möjligheten att få en sexa på en tärning är mindre när man redan fått det två gånger i rad...

Skall man vara sån är ju egentligen guldet att tappas för det lag som leder efter varje omgång. Leder man efter omgång 1 har man ju allt i egna händer...
Beträffande sena avgöranden var vi mycket så själva 2015, en gång är ingen gång men när det sker upprepade gånger är det en styrka att orka mala på.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det är nog Stefan Andreasson som borde få sparken efter att ha tagit in Haglund igen, återvinning av tränare är sällan bra.

Isf tycker jag vi ska ta in Andreasson så han kan sparka Lennartsson och sedan avgå själv...

Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
https://www.youtube.com/watch?v=7Fk0Is5LPWY

En av de bättre kvällarna på Gamla Ullevi.

Fan vad man saknar Ragnar Sigurdsson.

Jag tar gärna 6-0 ikväll igen, fast vi har ju aldrig vunnit mot DIF på allsvenskans sämsta "plan"...
Nä, nu dags att styra mot Sthlm...
Citera
2017-05-15, 08:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Haussat och haussat. Det är väl uppenbart att laget är en aspirant till en topp3plats; dessutom är laget mästare i svenska cupen.

Fast jag undrar om de inte håller på att bli lästa snart. Jag tror inte de hade fler farliga chanser förutom målet, stolpträffen och Bertilssons läge på hörnan. Det var några långskott som gick rakt på Wiland också. Kryp ytorna och gör det trångt centralt så kommer de inte till så många bra lägen.
Citera
2017-05-15, 09:29
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Hatten av till MFF. De har spelat vansinnigt bra hittills. Om de fortsätter hålla denna takt uppe blir det verkligen en kamp om 2:a platsen för resten av oss. Ska bli intressant att se hur de håller balansen med det stundande CL-kvalet.

På tal om det. Eikrem känns som en nyckelspelare när ni går in i CL. Är det någon MFF:are här som tror han lämnar i sommar pga bristande speltid?
Citera
2017-05-15, 09:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Hatten av till MFF. De har spelat vansinnigt bra hittills. Om de fortsätter hålla denna takt uppe blir det verkligen en kamp om 2:a platsen för resten av oss. Ska bli intressant att se hur de håller balansen med det stundande CL-kvalet.

På tal om det. Eikrem känns som en nyckelspelare när ni går in i CL. Är det någon MFF:are här som tror han lämnar i sommar pga bristande speltid?

Det är inte alls osannolikt, men det är mycket frågetecken på alla spelare som har kontrakt som går ut efter säsongen. Det kommer att hända mycket under sommarfönstret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in