Citat:
Ursprungligen postat av
AnybodyOutThere
Kanske det här redan avhandlats i tråden. Jag har nyss fått upp ögonen på fallet och läst fup i veckan. En sak som jag undrar över är de uppgifter som JM lämnar i förhör. Hennes barn kan ta ut hur mycket som helst från hennes konto. Hon säger i förhör att hon försökt gömma kortet när de tagit ut tusentals kronor. Jaha?
Hur svårt kan det vara att skaffa ett nytt kort och en ny kod som ingen vet om?
Om hon låter ett barn plocka ut så mycket pengar så tyder det på skuld gentemot barnet.
Har D.B varit med under mordet på Aki? Sedan får hon veta av förhörsledarna att hennes dotter J.B har plockat ut 100.000 under tiden hon suttit häktad. Ingen reaktion från MJ? Dessutom så finns det en till spelare dvs J.J. Så många transaktioner mellan honom och MJ?
Misstänker att alla tre var på Granliden när Aki blev mördad men ingen säger något? Äpplet kanske inte faller så långt ifrån trädet? Nu kan man ju hoppas att de barn till MJ och deras fäder som verkar vettiga pressar sina syskon. Inte kul att se en syster eller bror dömd men hur är det att leva med vetskapen om att det finns en stor sannolikhet att de på något sätt deltagit i mordet på Aki?
De är barn till en psykopat men de är vuxna nu så då har de ett ansvar oavsett.
Om man verkligen vill avsluta arvssynden så gör man det rätta oavsett konsekvenser. Om de väljer att inte göra det så är de dömda för evigt. Ett samvete som gnager varje dag. Vad är det för liv?
Om man slutar att leva med lögnen så är man fri under resten av sitt liv.
Jag tänker mycket som du, även när det gäller JM själv.
Jag är övertygad om att hon är skyldig.
Jag är övertygad om att hon kommer att få livstid.
Om hon inser till fullo vad hon gjort, erkänner och så småningom visar ånger så tror jag att hennes chans att livstidsstraffet avbryts ökar betydligt.
Dessutom tror jag att det skulle hjälpa till att bryta "arvssynden", på ett sätt som vore till fördel för hennes barn.
Men, jag vet inte. Det är bara en känsla jag har.
Hittills ser det ju snarast ut som om JM tror att om hon bara hittar på en annan historia då har det hemska inte hänt. Är det på fullt allvar eller är det med hispan som mål?
–