2017-05-10, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vem - säger vad ? Här i tråden får rykten eget liv har jag märkt - dock inte ovanligt.

Jag sitter och läser ebrevet från Margita Åberg Palosvirta i huvudprotokollet för Aki. Faktisk sida 146.

Det är ett märkligt brev. Jag har läst det flera gånger nu.
Citera
2017-05-10, 10:44
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Ok. Läste igenom det hela igen. Skulle kunna vara så att han genomgick en enkel obduktion 2 ggr. Akis kropp har iallafall obducerats 2 ggr innan första gravsättningen det tycker jag mig säkert kunna läsa mig till av e brevet

Den kvinnliga (finskt namn) läkaren blev tom irriterad ang kritiken, gällande obd.
Citera
2017-05-10, 10:47
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Redan 2015-09-11 var Akis systrar hos Nacka Polisen och fick ta del av resultaten av den utökade obduktionen. Nu vet jag ju inte vad de tittade efter i den utökningen.

Det märkliga är väl varför det hela tiden sägs att det bara gjorts en enkel obduktion innan första gravsättningen? Beviserligen falskt.

Citat:
Vem - säger vad ? Här i tråden får rykten eget liv har jag märkt - dock inte ovanligt.

Från Expressens direktrapportering ur rättegången tisdag, förhör med ena systern.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan Ronge
9 maj 11.55 Johan Ronge - EXPRESSEN
Systern berättar för Brage Åhman att även hon och den andra systern luftade sina misstankar om drunkningen för polisen.
– Det var uppgivet. Även fast man talar om att det här stämmer inte. Det här är helt fel. Och vi begärde obduktion, den största (utvidgad rättsmedicinsk undersökning) men det beviljades inte, säger systern.
Citera
2017-05-10, 10:47
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Jag sitter och läser ebrevet från Margita Åberg Palosvirta i huvudprotokollet för Aki. Faktisk sida 146.

Det är ett märkligt brev. Jag har läst det flera gånger nu.

En Florence Nightingale / Granne till AP´s föräldrar, kyrklig och engagerad för svenska finnar.
En med näsan i blöt - kan jag tycka
Citera
2017-05-10, 10:53
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
var föräldrarna alkolister..

Varifrån kommer den uppgiften? Jag har bara sett uppgifter om normalt "Svenson-intag av alkohol".
Citera
2017-05-10, 10:55
Medlem
Någon som läst tok-FUP:en och sett om det framgår om det tecknats en livförsäkring även för JM?

Om hon endast tecknade livförsäkring för AKI = Avslöjad.
Citera
2017-05-10, 10:56
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast läser man hela sidan så är det drunkning på vedbergsgatan, och "fosterflickan" när JM bor i Hammarby.

Men vedbergsgatan kanske ligger i Hammarby i E-tuna.....jag vet inte. Jag kommer från storstaden själv .

Tillägg: Det ÄR 2 olika adresser.....

Hammarby ligger på landsbygden, strax nordost om E-tuna. Johanna bodde där i förhållandet med Gamalielsson och de hade en kennel.

Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Johanna Blomsterlund & Per Gamalielsson
Hammarby, Äppellunden
63507 ESKILSTUNA
Senast redigerad av KeithRichards 2017-05-10 kl. 11:19.
Citera
2017-05-10, 10:57
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Varifrån kommer den uppgiften? Jag har bara sett uppgifter om normalt "Svenson-intag av alkohol".

Tror nog toleransnivån var hög hos dom flesta inblandade - allt är ju relativt
Citera
2017-05-10, 10:59
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maextro
Någon som läst tok-FUP:en och sett om det framgår om det tecknats en livförsäkring även för JM?

Om hon endast tecknade livförsäkring för AKI = Avslöjad.

Enligt henne själv tog hon, på inrådan av Nordea sin egen där.........
Citera
2017-05-10, 11:00
Medlem
Citat:
En Florence Nightingale / Granne till AP´s föräldrar, kyrklig och engagerad för svenska finnar.
En med näsan i blöt - kan jag tycka

Ok. Jag ser vad både du och Lasternassumma menar tack för feedbacken. Den var efterfrågad.

Jag får ta tillbaka att det bevisligen skulle vara falskt. Jag får istället säga att möjligheten finns att Aki obducerades 2 ggr innan första gravsättningen.
Senast redigerad av Ramaria 2017-05-10 kl. 11:05.
Citera
2017-05-10, 11:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johannas löften, affärsparters, partners, versioner och strumpor är olika när sanningarna skiljer sig?

Calle D och Johanna startade bolaget Välkommen Hem Sverige AB i slutet av -15. I februari -16 avgår Johanna och Calle som ledamöter. Antagligen sker detta i samband med IVO:s stängningen av familjehemmet i Arboga. Calle står sen som VD och ledamot i bolaget och skickar en faktura på 2,6 milj. till Pangelius 15/7 -16 rörande placeringar av flyktingar som gjorts under tiden Johanna och Calle D samarbetade och som Calle anser gäller för det bolaget de hade tillsammans. Antagligen har Johanna "snott" dem till Pangelius. LI är sannolikt ovetande om uppgörelsen.

Calle D var affärspartner med Johanna då IVO stängde hemmet i Arboga. Han står som vittne när en Socialförvaltning från Göteborgs gör en anmälan till Polisen om att att flyktingpojkarna misstänks ha sexutnyttjats. Anmälan görs i början av juni - alltså innan Kuriren får uppgifter om sexutnyttjandet av grabbarna.

Det är uppenbart att Calle D och Johanna inte längre är överens - hon är nog ganska arg på honom. Bäst att fråga sonen DB och han kan fixa bort honom med en handgranat.

Johannas hjärna går igång i 110 från det hon vaknar tills hon dagligen stupar av mental trötthet och det är nog inte lätt för henne att veta vilken sanning som är sanningen när hennes hjärna jobbar så aktivt. Hon är ju enligt egen uppfattning smart och driven, men kan inte hålla reda på löften, affärsparters, partners, versioner och strumpor när hon hela tiden måste fixa utlandsresor, plastic boobs, spa-pooler, champagner och annat.

Familjen tyckte inte det var okej när de upptäckte att Johanna ville sälja sex via nätannonsering, så pappa hjälper till med pengar. Två av Johannas barn har narkotikaberoende och är kriminella. Det tycks vara helt normalt att man stjäl av anhöriga och låter bli att betala hyror för boende. Det tycks även vara normalt att Johanna ber föräldrarna om hjälp att betala barnens knarkskulder.
Det är även normalt att barn som inte har fyllt 18 år flyttar hemifrån, för det finns inte plats när mamma hellre upplåter hemmet till utomstående knarkande flyktingpojkar.

Johanna måste återkommande ta sms-lån och tog ett lån på närmare 300 000 kronor i juli -16 för att klara sin vardagliga konsumtion. Sms-lånen vet hon inget om eftersom det lika gärna kan vara någon annan som tar dem via hennes mobil - hon är ju så generös och hjälper om hon kan. Ja, hon hjälper bl a flyktingar och egna barn till fortsatt kriminalitet.

Johanna har panik och barnen måste henne hjälpa, men de ger henne kalla handen och tycker att nu är måttet rågat - precis som hennes föräldrar redan har tyckt.

Johannas hårt arbetande hjärna klurar ut att allt ordnar sig om sonen DB tar på sig del av ansvaret för mord på morfar och mordförsök på mormor. Han har minst att förlora av alla i familjen och han gör det nog för en halv miljon.
Fungerar inte det så kan man ju alltid skylla på Ghasem - han finns ju inte kvar i Sverige och honom får de nog inte tag på. Vilken överraskning det blir för henne om/när han dyker upp som vittne i rättegången.

Det finns inga bevis, säger Johanna glatt och tror fortfarande att allt ska ordna sig.

-----

Aki´s drunkning- ordnar sig nog
Mord på pappa och mordförsök på mamma - ordnar sig nog inte
Stämpling - ordnar sig inte
Bedrägeri - ordnar sig nog inte
Hot mot tjänsteman - ordnar sig kanske
Mutförsök - ordnar sig nog inte

Jättebra sammanfattning.....

Calle D anmälde även Pangelius/JM till IVO (enligt han själv i förhör), varefter de stängde verksamheten.

Calle D borde nog skaffa sig och sin familj en mycket hemlig adress
Citera
2017-05-10, 11:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Nu förstod jag på TV 4 Nyhetsmorgon att hon inte jobbade på Soc i Eskilstuna utan i Södertälje. Där kan vem som helst slippa igenom kan jag säga. Psykopater eller int.

Hon har jobbat på E-tuna, Hallstahammar och Södertälje enligt uppgift av någon i förhör.

Och ett av hennes fosterbarn som kom från/med Socialjouren i Stockholm drunknade i hennes "vård".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in