Citat:
Ursprungligen postat av
Dominics
Lånar konto
Vad händer om man prövar heroin en gång? Känner man ett beroende efteråt eller slutar man tänka på det efter någon dag? Skulle du rekommendera någon att pröva 1 gång bara för att känna det?
Beror nog mycket på hur du mår psykiskt och hur du är som person.
Jag testade för första gången för ett par veckor sedan efter att blivit erbjuden helt gratis av en hygglig bekant. Inte intravenöst dock utan i snytskaftet. Drog fyra väldigt små linor med någon halvtimmes mellanrum. Man ska ju trots allt uppleva så mycket som möjligt innan man dör, tänker jag, idiot som man trots allt är.
Hög mysfaktor!
Fick även en påse med mig som jag hade liggandes hemma en vecka. Kände ju att det fanns ett visst lurigt sug och jag övervägde flera gånger under denna vecka att "bara" smaka lite mer, men lyckades vifta bort dessa tankar. Slutade med att jag bestämde mig för att ge tillbaka påsen vilket jag är glad för att jag gjorde.
Nu är ju inte jag någon ungtupp direkt och vet att jag känner mina begränsningar och beroendevanor mycket väl, annars hade jag
aldrig testat!
IV vågar jag inte helt enkelt så det kommer aldrig bli aktuellt. Kommer möjligtvis testa igen någon gång om tillfället är det rätta, men inget jag skulle söka mig till.
Med detta sagt så lär det ju inte gått någon förbi att många människor helt och håller sabbar sina liv p.g.a. denna drog. Så frågan är väl om du tycker att det känns värt att ta den risken..?
Gör det verkligen inte om du mår dåligt eller är psykiskt klen. Då är du körd sen.