Citat:
Ursprungligen postat av
Tony_Tedeschi
Alla ni fanboys har eran syn på Zlatan förändrats under åren?
Förstår att man är stolt över att han spelar för Sverige trots sitt jugoslaviska påbrå men vad har han egentligen vunnit för att kategoriseras som 3e bäst efter Messi/Ronaldo? För det är ett av dom vanligaste återkommande argumenten.
Är definitivt ingen "fanboy" av något slag. Men min syn på Zlatan har ungefär sett ut så här, för att sammanfatta det.
Malmö FF - Intressant talang.
Ajax - Fortfarande en intressant spelare, på den tiden gillade jag honom.
Juventus - Samma som Ajax-tiden.
Inter - I stort sett som Ajax- och Juventus-tiden. Fast här tycker jag han nådde sin peak i sin karriär. Sista säsongen var helt makalöst bra, då rankade jag honom väldigt högt, minst topp-5 i världen. Dock ingen chans på topp-2.
Barcelona - Detta var årets övergång och här så rankade jag fortfarande Zlatan bland de bästa. Men det märktes tydligt, även om jag tycker att Zlatan gjorde en godkänd insats i Barca att han inte passade in i det laget. Så här sjönk han en aning i mina ögon.
Milan - Här var han fortfarande väldigt bra men under den här tiden så var det första gången som jag på allvar började störa mig på hans personlighet.
PSG - Under den här tiden så eskalerade hans narcissism och jag tycker även att han började bli en sämre spelare, dock så var han fortfarande en vass målskytt, fast i övrigt helt klart en sämre spelare än tiden i Milano.
ManUnited - Medioker säsong, målmässigt okej men spelmässigt inget vidare. Stundtals riktigt uselt. Personligheten ska vi inte tala om, han är nog den största fjanten i Sveriges idrottshistoria.
Bästa landskampen jag tycker Zlatan har gjort var mot Tyskland när man hämtade upp 0-4. Han gjorde bara ett mål men jag tycker detta är hans bästa laginsats på sättet han agerade osv.
Sen har han ju gjort avgörande mål i viktiga lägen, som mot Ungern två gånger t.ex. Men då ska man komma ihåg att Sverige faktiskt spelade så dåligt så man inte hade säkrat tre poäng mot Ungern förens i slutet. Så det är svårt att ge någon av spelarna godkänt efter en sådan insats.