2017-05-13, 11:19
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du har bombarderat tråden med hat, påhittade sanningar och ren dynga. Har du verkligen inget bättre för dig än att sitta på internet och hata på Zlatan?

Detta är apropå Zlatans senaste inlägg i Café, tog mig inte mer än någon minut att skriva, det får det vara värt
Citera
2017-05-13, 11:22
Avslutad
Alla ni fanboys har eran syn på Zlatan förändrats under åren?

Förstår att man är stolt över att han spelar för Sverige trots sitt jugoslaviska påbrå men vad har han egentligen vunnit för att kategoriseras som 3e bäst efter Messi/Ronaldo? För det är ett av dom vanligaste återkommande argumenten.
Citera
2017-05-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi

Förstår att man är stolt över att han spelar för Sverige trots sitt jugoslaviska påbrå men vad har han egentligen vunnit för att kategoriseras som 3e bäst efter Messi/Ronaldo? För det är ett av dom vanligaste återkommande argumenten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Zlatan_Ibrahimovi%C4%87#Honours

Jag håller inte honom som topp tre i världen ska jag kanske säga. Mest eftersom jag inte har en topplista, utan snarare en drös med namn som skiftar positioner med jämna mellanrum.

Givetvis saknas ett par tunga titlar för att vinna över de sista kritikerna, men baserat på hans prestationer håller jag honom väldigt högt.

Edit: Flummigt inlägg. Hoppas du förstår, annars förtydligar jag när jag kommer hem
Senast redigerad av J.G.R 2017-05-13 kl. 11:32.
Citera
2017-05-13, 11:38
Medlem
Marquesos avatar
Citat:

Det är väl ändå väldigt få som menar att Zlatan skulle vara tredje bäst i världen. Möjligtvis har han legat där när han var som allra bäst, men det är oerhört svårt att säga.
Citera
2017-05-13, 13:06
Medlem
Citat:

Min syn på fotboll har förändrats sen hans skada. Har bara sett Allsvenskan sen han blev skadad.
Citera
2017-05-13, 13:56
Medlem
Citat:

Är definitivt ingen "fanboy" av något slag. Men min syn på Zlatan har ungefär sett ut så här, för att sammanfatta det.

Malmö FF - Intressant talang.
Ajax - Fortfarande en intressant spelare, på den tiden gillade jag honom.
Juventus - Samma som Ajax-tiden.
Inter - I stort sett som Ajax- och Juventus-tiden. Fast här tycker jag han nådde sin peak i sin karriär. Sista säsongen var helt makalöst bra, då rankade jag honom väldigt högt, minst topp-5 i världen. Dock ingen chans på topp-2.
Barcelona - Detta var årets övergång och här så rankade jag fortfarande Zlatan bland de bästa. Men det märktes tydligt, även om jag tycker att Zlatan gjorde en godkänd insats i Barca att han inte passade in i det laget. Så här sjönk han en aning i mina ögon.
Milan - Här var han fortfarande väldigt bra men under den här tiden så var det första gången som jag på allvar började störa mig på hans personlighet.
PSG - Under den här tiden så eskalerade hans narcissism och jag tycker även att han började bli en sämre spelare, dock så var han fortfarande en vass målskytt, fast i övrigt helt klart en sämre spelare än tiden i Milano.
ManUnited - Medioker säsong, målmässigt okej men spelmässigt inget vidare. Stundtals riktigt uselt. Personligheten ska vi inte tala om, han är nog den största fjanten i Sveriges idrottshistoria.

Bästa landskampen jag tycker Zlatan har gjort var mot Tyskland när man hämtade upp 0-4. Han gjorde bara ett mål men jag tycker detta är hans bästa laginsats på sättet han agerade osv.

Sen har han ju gjort avgörande mål i viktiga lägen, som mot Ungern två gånger t.ex. Men då ska man komma ihåg att Sverige faktiskt spelade så dåligt så man inte hade säkrat tre poäng mot Ungern förens i slutet. Så det är svårt att ge någon av spelarna godkänt efter en sådan insats.
Senast redigerad av terribilis 2017-05-13 kl. 13:59.
Citera
2017-05-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Och alla andra som tagit medalj för Sverige i VM, antar jag? Kanske samtliga som tagit OS-medaljer också, och varför inte U21-guldmedaljörerna från 2015. Ungdomslag förvisso, men det är ju i alla fall en medalj med ett svenskt landslag. Har alltid tyckt att Tibbling och Guidetti är några nivåer bättre än Zlatan. Platsar han ens i en topp 50-lista över Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna?

Det är så urbota dumt att jämföra lagidrotter med individuella idrotter, och utövare i olika sådana med varandra. En simmare kan väl tävla om 10+ mästerskapsmedaljer om året medan en fotbollsspelare i bästa fall kan tävla om en medalj vartannat år.

Det var ju Zlatan själv som gjorde det när han sa att i Sverige är det bara Borg som når upp till hans nivå.
Citera
2017-05-13, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Är definitivt ingen "fanboy" av något slag. Men min syn på Zlatan har ungefär sett ut så här, för att sammanfatta det.

Malmö FF - Intressant talang.
Ajax - Fortfarande en intressant spelare, på den tiden gillade jag honom.
Juventus - Samma som Ajax-tiden.
Inter - I stort sett som Ajax- och Juventus-tiden. Fast här tycker jag han nådde sin peak i sin karriär. Sista säsongen var helt makalöst bra, då rankade jag honom väldigt högt, minst topp-5 i världen. Dock ingen chans på topp-2.
Barcelona - Detta var årets övergång och här så rankade jag fortfarande Zlatan bland de bästa. Men det märktes tydligt, även om jag tycker att Zlatan gjorde en godkänd insats i Barca att han inte passade in i det laget. Så här sjönk han en aning i mina ögon.
Milan - Här var han fortfarande väldigt bra men under den här tiden så var det första gången som jag på allvar började störa mig på hans personlighet.
PSG - Under den här tiden så eskalerade hans narcissism och jag tycker även att han började bli en sämre spelare, dock så var han fortfarande en vass målskytt, fast i övrigt helt klart en sämre spelare än tiden i Milano.
ManUnited - Medioker säsong, målmässigt okej men spelmässigt inget vidare. Stundtals riktigt uselt. Personligheten ska vi inte tala om, han är nog den största fjanten i Sveriges idrottshistoria.

Bästa landskampen jag tycker Zlatan har gjort var mot Tyskland när man hämtade upp 0-4. Han gjorde bara ett mål men jag tycker detta är hans bästa laginsats på sättet han agerade osv.

Sen har han ju gjort avgörande mål i viktiga lägen, som mot Ungern två gånger t.ex. Men då ska man komma ihåg att Sverige faktiskt spelade så dåligt så man inte hade säkrat tre poäng mot Ungern förens i slutet. Så det är svårt att ge någon av spelarna godkänt efter en sådan insats.

Mycket intressant inlägg och stämmer överens med min bild också. Det var efter sejouren i Barcelona som fick mig att vakna upp pga efterspelet med offerkoftan och boken där allt handlade om hur orättvist behandlad han blev. Han höll inte måttet och det behöver man inte göra en såpa av. Det blev startskottet för alla miljardbyggen som han anslutit till, Milan värvade skiten ur sig när han kom tillbaka men självklart fick han cred för att dom vann ligan för första gången på xx antal år. Sen var det PSG tur att öppna plånboken och återigen så var det tack vare Zlatan och inte 3 miljarder i övergångar...United behöver vi inte ens prata om tycker det var synd med skadan för han gjorde en rätt bra säsong trots att han bränt fler lägen än Guidetti.

Att han saknar större titlar är nog anledningen till att humöret dalat med åren för blåbärstitlar ger man bort till släkten. 8 mål på 37 slutspelsmatcher i Champions League är en annan faktor som gjort att jag sett han som en av dom mest överskattade anfallarna inom fotbollen.

Han är inte i närheten av Stenmark och Björn Borg som båda revolutionerat och dominerat sina sporter fullständigt.
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2017-05-13 kl. 15:41.
Citera
2017-05-13, 15:47
Medlem
Citat:
Mycket intressant inlägg och stämmer överens med min bild också. Det var efter sejouren i Barcelona som fick mig att vakna upp pga efterspelet med offerkoftan och boken där allt handlade om hur orättvist behandlad han blev. Han höll inte måttet och det behöver man inte göra en såpa av. Det blev startskottet för alla miljardbyggen som han anslutit till, Milan värvade skiten ur sig när han kom tillbaka men självklart fick han cred för att dom vann ligan för första gången på xx antal år. Sen var det PSG tur att öppna plånboken och återigen så var det tack vare Zlatan och inte 3 miljarder i övergångar...United behöver vi inte ens prata om tycker det var synd med skadan för han gjorde en rätt bra säsong trots att han bränt fler lägen än Guidetti.

Att han saknar större titlar är nog anledningen till att humöret dalat med åren för blåbärstitlar ger man bort till släkten. 8 mål på 37 slutspelsmatcher i Champions League är en annan faktor som gjort att jag sett han som en av dom mest överskattade anfallarna inom fotbollen.

Han är inte i närheten av Stenmark och Björn Borg som båda revolutionerat och dominerat sina sporter fullständigt.

Nej han är inte i närheten av Borg. Jag tycker inte ens att Stenmark är nära Borg men jag håller ändå honom och Waldner som två och trea.

Förövrigt så tror jag faktiskt att Zlatan hade kunnat bli en bättre tennisspelare än fotbollsspelare. Det har jag skrivit förut flera gånger. Han har allt som krävs för det om det hade varit sporten han hade börjat med som liten.
Senast redigerad av terribilis 2017-05-13 kl. 15:50.
Citera
2017-05-13, 16:00
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det var ju Zlatan själv som gjorde det när han sa att i Sverige är det bara Borg som når upp till hans nivå.
Han gav alltså på frågan "Vilken svensk person beundrar du mest?" svaret:
Citat:
Björn Borg. Hans prestationer triggar mig. Precis som jag kom Björn från ingenstans och visade att allt är möjligt. Han är den ende som har kommit upp i min nivå och gjort någon skillnad.
Zlatan sitter inte och jämför prestationer, han nämner en av Sveriges främsta idrottare som han tycker ligger på samma nivå. Det vore en annan sak om han påstod att en Serie A-vinst är mer värd än OS-guld eller liknande, men det har han så vitt jag vet inte gjort. Till skillnad från folk här inne.

Det förvånar mig heller inte att han säger just Björn Borg, dels har Zlatan ett tennisintresse och dels kanske han helt enkelt inte har stenkoll på mängder av idrotter. Det är ju trots allt möjligt att Zlatan som bott utomlands sen 20-årsåldern inte bryr sig överdrivet mycket om skidor.

Sen har man ju lärt sig att ta hans utspel om diverse saker med en nypa salt, både med tanke på att medier ofta överdriver hans snack men framför allt för att han själv ofta överdriver och skämtar mycket, bygger sin kaxiga persona.
Citera
2017-05-13, 17:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Det är väl ändå väldigt få som menar att Zlatan skulle vara tredje bäst i världen. Möjligtvis har han legat där när han var som allra bäst, men det är oerhört svårt att säga.

För några år sedan var han väl åtminstone med i kampen om att vara den tredje bästa just då. Efter då som vanligt Messi och Ronaldo. Det är väl mer vanligt då av de mer hängivna fansen att han nu faktiskt skulle vara med i samma nivå som dessa två. Men objektivt som bäst var det väl 2014 då som nu allra längst med i utnämningen. Annars i regel bland de åtminstone 20 bästa varje år i nu nära 10 år är väl inte fy skam det heller.

Angående Björn Borg handlar det väl om att Zlatan också nu vill att om 40 år ska hans namn vara ett framgångsrikt varumärke inom t.ex kläder.
Citera
2017-05-13, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej han är inte i närheten av Borg. Jag tycker inte ens att Stenmark är nära Borg men jag håller ändå honom och Waldner som två och trea.

Förövrigt så tror jag faktiskt att Zlatan hade kunnat bli en bättre tennisspelare än fotbollsspelare. Det har jag skrivit förut flera gånger. Han har allt som krävs för det om det hade varit sporten han hade börjat med som liten.

Med facit i hand så är det svårt att avgöra om han skulle varit bättre på tennis, finns redan en Djokovic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in