2017-05-10, 01:57
Bannlyst
Summasummazlatum: Pga att han är en kaxpelle så fick o får Zlatsko oförtjänt mkt kritik. Det är tråkigt, men inte förvånande. Särskilt inte med tanke på en viss fråga som delar vårt folk.

Jag är inte direkt förtjust över utvecklingen, om man säger så....men när han var med i landslaget så ville jag bara att vi skulle vinna med de spelarna som vi hade på planen. Punkt.

Jag minns matcher där han har sett mer än loj ut....(men ingen annan än Zlatan vet varför han - såg ut - att inte alltid ge allt. Kanske sliten o därför sparade sig för avgörande lägen, och då sticker det lätt i ögonen på folket som ser vattenbärarspelare slita hund i 90+3. Alla i ett lag har sina roller och baserat på krafter för dagen) men jag minns också hur Zlatan kastade sig mot bollen, och med mysbyxan som kom utrusande, och Zlatan såg ut att få hel eller halv hjärnskakning....var väl i ngt kval....o bollen gick in, har jag för mig. Zlatan låg där o såg ut att vara helt borta med vinden....men var snart ok igen.

Så han har verkligen bjudit på precis hela registret, den liraren.

Så det är bara att buga o bocka för alla stunderna - Zlatan, på gott o ont.

Edit: kanske var det också som så, att han ibland kände "vafan, vad jag än gör för landslaget så är det alltid en stor skara hatare som bara tycker att jag är en blatte o ska åka hem...så varför alltid ge precis allt, när de ändå kommer att hata mig".

Och isf så kan det ha präglat en del insatser, men OM han skulle ha alibispelat bort oss medvetet, så skulle han knappast ha offrat hälsan när mysbyxan kom farande, eller klackat in den mot Italien osv. Finns säkerligen 30 exempel till, bara man dels är pigg o dels letar en smula.

Men visst kan det genom åren ha varit en del show för att glänsa, och då har det känts (obs - känts) som att det har varit viktigare att han skulle glänsa än att laget skulle vinna (även om dessa gärna kan få sammanfalla) men han har även gjort en satans jävla massa gnetarmatcher när vi har krigat oss till 1 eller 3 poäng, och där han bara diggat in deep som alla andra.

Ja, bara han VET hur allt har skett, det är det enda vi åskådare vet.
Senast redigerad av phare555 2017-05-10 kl. 02:11.
Citera
2017-05-11, 12:15
Medlem
Internhumors avatar
Hade Zlatan i toppform dominerat i VM 94?
Citera
2017-05-11, 13:19
Medlem
Att Zlatan är ett fysiskt fenomen är ingen myt.

http://m.scmp.com/sport/soccer/article/2093936/exclusive-zlatan-ibrahimovic-one-top-athletes-ive-ever-touched-says

"I can tell you he’s in superb shape in all things. Healthy morphology, the quality of the bone and muscle, everything is as good as you can possibly see.

“He’s one of the top athletes I’ve ever touched, he is in superb shape."

"Nevertheless, Fu is confident Ibrahimovic will play at a high level for a long time yet – and confirmed a seemingly hyperbolic claim from agent Mino Raiola that “Zlatan is so strong that the doctor wants him back after his career to research on him ... So after Zlatan’s career, we will go back and open him up again to do research on his ligaments.”

“Sure, in the future absolutely, when he’s retired,” said Fu. “But he can still play for many years, he’s so healthy, so strong, biologically, bone morphology, everything, is absolutely very healthy.”

Sagt av en man som gjort 20 000 knäoperationer.
Senast redigerad av fille277 2017-05-11 kl. 13:24.
Citera
2017-05-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Att Zlatan är ett fysiskt fenomen är ingen myt.

http://m.scmp.com/sport/soccer/article/2093936/exclusive-zlatan-ibrahimovic-one-top-athletes-ive-ever-touched-says

"I can tell you he’s in superb shape in all things. Healthy morphology, the quality of the bone and muscle, everything is as good as you can possibly see.

“He’s one of the top athletes I’ve ever touched, he is in superb shape."

"Nevertheless, Fu is confident Ibrahimovic will play at a high level for a long time yet – and confirmed a seemingly hyperbolic claim from agent Mino Raiola that “Zlatan is so strong that the doctor wants him back after his career to research on him ... So after Zlatan’s career, we will go back and open him up again to do research on his ligaments.”

“Sure, in the future absolutely, when he’s retired,” said Fu. “But he can still play for many years, he’s so healthy, so strong, biologically, bone morphology, everything, is absolutely very healthy.”

Sagt av en man som gjort 20 000 knäoperationer.

Ja, så var det med den saken. Då är det bara vänta och se vart i Europa han hamnar (för jag utesluter helt MLS eller Kinesiska ligan).
Citera
2017-05-11, 21:37
Medlem
BarryHeros avatar
Är Zlatan fortfarande cool bland kidsen i dagens Sverige?

Hos min generation (25-30 år gamla som var med när Zlatan slog igenom i Malmö FF) är han fortfarande en stor idol.

Jag var strax under 10 år när jag hörde talas om Zlatan för första gången. Han spelade i Superettan och var annorlunda på alla sätt och vis.

Bryr sig dagens 10-åringar om Zlatan? Eller tycker de att han är en ocool gammal gubbe?
Citera
2017-05-11, 23:45
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Hos min generation (25-30 år gamla som var med när Zlatan slog igenom i Malmö FF) är han fortfarande en stor idol.

Jag var strax under 10 år när jag hörde talas om Zlatan för första gången. Han spelade i Superettan och var annorlunda på alla sätt och vis.

Bryr sig dagens 10-åringar om Zlatan? Eller tycker de att han är en ocool gammal gubbe?

Verkligen inte.....Varenda snorunge som är uns intresserad av fotboll, lirar FIFA. Där är Zlatan grym! Så nej...
Citera
2017-05-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Zlatan har nog aldrig varit större bland 10-åringar än nu.
Citera
2017-05-13, 08:56
Medlem
Zlatan går inte ens på 10-bästalistan över Sveriges främsta idrottare genom tiderna. Det är bara att hålla med Croneman i DN. Zlatan har inte vunnit någonting med och för Sverige i fotboll. Inte ens varit på pallen. Sett så är Brolin, Martin Dahlin med flera bättre än Zlatan inom fotboll med sitt brons i USA-VM. Att vinna utländska titlar med lag i Holland, Italien, Frankrike är starkt men kvalificerar honom inte här i Sverige. Visst har speciellt Zlatan sett till att Sverige kommit till EM- och VM-slutspel, men där har han inte lyckats få landslaget med sig. Zlatan är inte närheten av Borg, Klüft, Stenmark. Jernberg. Sarah Sjöström m fl. Men visst är Zlatan en fantastisk fotbollsspelare och framförallt målgörare, men inte så stor lagspelare.
Citera
2017-05-13, 09:18
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Sett så är Brolin, Martin Dahlin med flera bättre än Zlatan inom fotboll med sitt brons i USA-VM.
Och alla andra som tagit medalj för Sverige i VM, antar jag? Kanske samtliga som tagit OS-medaljer också, och varför inte U21-guldmedaljörerna från 2015. Ungdomslag förvisso, men det är ju i alla fall en medalj med ett svenskt landslag. Har alltid tyckt att Tibbling och Guidetti är några nivåer bättre än Zlatan. Platsar han ens i en topp 50-lista över Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna?

Det är så urbota dumt att jämföra lagidrotter med individuella idrotter, och utövare i olika sådana med varandra. En simmare kan väl tävla om 10+ mästerskapsmedaljer om året medan en fotbollsspelare i bästa fall kan tävla om en medalj vartannat år.
Citera
2017-05-13, 10:41
Medlem
Jag förstår inte besattheten kring landslagstitlar. Bland supportrar och följare brukar klubblagsfotboll rankas högre än landslagsfotboll. När landslag blandas in är det oftast av icke-fotbollsföljare som försöker få in att Sarah Sjöström minsann är större, för att hon har vunnit för Sverige.

Att dessutom diskvalificera spelare som aldrig vunnit med sina respektive länder är också intressant. Helt plötsligt är alltså spelare som Messi, Maldini, Baggio, Cruyff mfl sämre än Charisteas, Peter Nielsen osv. Jag har svårt att tro att någon här kan, med handen på hjärtat, påstå att Messi är sämre än valfri dansk från 92-laget.

Att ranka spelare utefter enstaka titlar (eller avsaknaden av dom) är galet. Se vad som presterats på planen istället. Gör man det, och fortfarande missar hur duktig och skicklig Zlatan är så har man bristande förståelse.
Senast redigerad av J.G.R 2017-05-13 kl. 10:44.
Citera
2017-05-13, 11:00
Medlem
zerxezs avatar
Zlatan snackar gärna om att han är sveriges största idrottsman genom tiderna, snarare Sveriges största pajas och en skamfläck för landet. Han pratar om att han gjort skillnad på den högsta nivån, men det enda han har gjort är att vinna ligan med lag som med eller utan honom hade varit överlägsna. Vilket Croneman i DN riktigt påpekar så rankas han inte ens särskilt högt i de superklubbar han spelat för, där är han mer eller mindre bortglömd, Milan rankar Nordahl högre etc, i PSG är Cavani redan högre rankad än Zlatan, mer omtyckt av både spelare och fans, han gör målen utan att vara en uppblåst, egofixerad, självgod pajas.
Senast redigerad av zerxez 2017-05-13 kl. 11:18.
Citera
2017-05-13, 11:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Zlatan snackar gärna om att han är sveriges största idrottsman genom tiderna, snarare Sveriges största pajas och en skamfläck för landet. Han pratar om att han gjort skillnad på den högsta nivån, men det enda han har gjort är att vinna ligan med lag som med eller utan honom hade varit överlägsna. Vilket Cronestam i DN riktigt påpekar så rankas han inte ens särskilt högt i de superklubbar han spelat för, där är han mer eller mindre bortglömd, Milan rankar Nordahl högre etc, i PSG är Cavani redan högre rankad än Zlatan, mer omtyckt av både spelare och fans, han gör målen utan att vara en uppblåst, egofixerad, självgod pajas.
Du har bombarderat tråden med hat, påhittade sanningar och ren dynga. Har du verkligen inget bättre för dig än att sitta på internet och hata på Zlatan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in