2012-03-17, 16:34
Medlem
snillet_1s avatar
Alltså när blev Benzema ett namn man nämnde bland världens absolut bästa anfallare?
Citera
2012-03-17, 16:39
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveBigButts
Då fick vi det vi ville bekräftat....

Dessutom är det roligt hur du säger att PL har för högt tempo för Zlatan, men sedan nämner Balotelli. Balotelli har spelat i Serie A tillsammans med Zlatan och Zlatan är och var mycket bättre än Balotelli.

Du verkar inte titta på Zlatan. Att du jämför hans rörlighet med Carroll tyder på det

Zlatan är en bättre spelare än Balotelli men gapet har minskat. Tänk på att Balotelli bara är 21 år gammal, därför är det inte så konstigt att skillnaden mellan honom och Zlatan såg stor ut för några år sen när de spelade tillsammans.

Balotelli har klarat av det höga tempot i PL. Dzeko har problem med tempot och jag tror också Zlatan hade haft det. Jag står fast vid att Zlatan påminner mer om bl.a. Dzeko och Carroll i det avseendet.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Alltså när blev Benzema ett namn man nämnde bland världens absolut bästa anfallare?

Sedan början av 2011. Benzema har bl.a. varit en av de viktigaste spelarna mot Barca och andra storlag. Det finns inte många anfallare som är bättre än honom.
Citera
2012-03-17, 16:41
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Zlatan är en bättre spelare än Balotelli men gapet har minskat. Tänk på att Balotelli bara är 21 år gammal, därför är det inte så konstigt att skillnaden mellan honom och Zlatan såg stor ut för några år sen när de spelade tillsammans.

Balotelli har klarat av det höga tempot i PL. Dzeko har problem med tempot och jag tror också Zlatan hade haft det. Jag står fast vid att Zlatan påminner mer om bl.a. Dzeko och Carroll i det avseendet.

Sedan början av 2011. Benzema har bl.a. varit en av de viktigaste spelarna mot Barca och andra storlag. Det finns inte många anfallare som är bättre än honom.
Du har förmodligen inte sett Zlatan spela på många år om du jämför hans rörlighet med Carroll. Var bland det mest idiotiska jag har hört.
Citera
2012-03-17, 16:48
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveBigButts
Du har förmodligen inte sett Zlatan spela på många år om du jämför hans rörlighet med Carroll. Var bland det mest idiotiska jag har hört.

Jag streamar de flesta av Milans matcher. För runt ett år sedan var jag i Italien och kollade på just Zlatan och AC Milan.

Zlatan är närmare bl.a. Carroll än Cavani sett till deras rörlighet/speltyp. Jag tycker inte att det är en dålig jämförelse och självklart är Zlatan på en helt annan nivå rent spelmässigt än Carroll.
Citera
2012-03-17, 16:51
Medlem
kukhuves avatar
özil är så jävla överskattad, till och med daniel tjärnström har bättre höger fot. Hans nivå är i likhet med lucas leiva, adam, ramsey, arshavhin.
Citera
2012-03-17, 17:11
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Trött jag blir på att se denna skit överallt, Real Madrid ses som topp 2 i världen. Man ledet La Liga med 10 poäng före Barca och imponerar i CL. Ändå är alla i Real dåliga förutom Ramos och Ronaldo, hur går det ihop? Vad ska de behöva göra för att få sitt erkännande? Kollar folk ens på La Liga, eller säger ni bara skit ni läst?

Zlatan är förövrigt tredje bäst i världen och har bevisat det i år, Cavani kommer inte ens nära. Lavezzi är Napolis starkaste spelare, tråkigt att folk bara lägger märke på målskyttarna
Citera
2012-03-17, 17:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Trött jag blir på att se denna skit överallt, Real Madrid ses som topp 2 i världen. Man ledet La Liga med 10 poäng före Barca och imponerar i CL. Ändå är alla i Real dåliga förutom Ramos och Ronaldo, hur går det ihop? Vad ska de behöva göra för att få sitt erkännande? Kollar folk ens på La Liga, eller säger ni bara skit ni läst?

Zlatan är förövrigt tredje bäst i världen och har bevisat det i år, Cavani kommer inte ens nära. Lavezzi är Napolis starkaste spelare, tråkigt att folk bara lägger märke på målskyttarna

Du läser väldigt lustigt. Bara för att jag inte anser att Benzema är ett namn i klass med Rooney eller Zlatan så innebär det inte att han är dålig, eller att alla andra i Madrid är dåliga. Benzema är en väldigt bra spelare men som sagt, en nivå under dessa jag nyss nämnde.

Tänker du på min bashing av Marcelo månne?

Håller med om att Zlatan är bättre än Cavani även om det kan diskuteras ifall han är trea, finns en viss Robin... Lavezzi är underskattad, ja.
Citera
2012-03-17, 17:19
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Du läser väldigt lustigt. Bara för att jag inte anser att Benzema är ett namn i klass med Rooney eller Zlatan så innebär det inte att han är dålig, eller att alla andra i Madrid är dåliga. Benzema är en väldigt bra spelare men som sagt, en nivå under dessa jag nyss nämnde.

Tänker du på min bashing av Marcelo månne?

Håller med om att Zlatan är bättre än Cavani även om det kan diskuteras ifall han är trea, finns en viss Robin... Lavezzi är underskattad, ja.
Benzema är iallafall topp 10 i världen bland anfallare utan tvekan.

Aha förlåt för OT, jag håller Zlatan högre pga. Hans kunskaper men ja, Robin nosar där också
Citera
2012-03-17, 17:47
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao

Ditt inlägg börjar bra, Cambijao, men sen spårar det ut. Det jag fetmarkerat var nog riktat mot mig då jag är den som argumenterat mot att Cavani är Napolis och Italiens bästa spelare. Nej, Lavezzi är inte Napolis starkaste spelare utan en överhypad argentinare som är långt ifrån Cavani.

Lavezzi är en anfallare som aldrig gjort mer än tio ligamål på en säsong under hans senaste åtta säsonger (vilket Michael Cox, känd från Zonalmarking, har nämnt i sin analys av Napoli). Han har gjort 8 mål och 4 assists i ligan. Miccoli i Palermo har gjort 11 mål och 12 assists, t.e.x. Ibland undrar jag om Lavezzi och slovaken Hamsik (en annan överhypad spelare) tävlar om vem som kan missa flest lägen och vara mest anonym i matcherna. Hamsik är en relativt klar vinnare där.

Zlatan är inte tredje bäst i världen men det är inte lönt att jag fortsätter diskutera det. Man får acceptera att man inte är överens.
Citera
2012-03-17, 20:18
Avstängd
sossesuspensoars avatar
Missade matchen idag, hur spelade Zlatan? Läste att han mäktade med ett straffmål i alla fall.
Citera
2012-03-17, 20:24
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Missade matchen idag, hur spelade Zlatan? Läste att han mäktade med ett straffmål i alla fall.
Dåligt, även fast att han gjorde många bra prestationer. En av hans sämsta prestationer denna säsong, om inte den sämsta. Han hade lätt kunnat göra hattrick idag om han spelat som han har tidigare gjort. 2 Bra frisparkar på mål och ett missat friläge hade han bl.a.
Citera
2012-03-19, 02:10
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Nån som såg Debatt? http://svtplay.se/v/2744660/debatt/del_9_av_18_-_textat?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2744660/sb,p104688,1,f,-1

Herregud vad Anna Brolin blottar sig (tyvärr inte brösten utan ett bristande intellekt). Hon blir på fullaste allvar ägd av en 80-årig finländsk tant som presenterar skarpare iakttagelser kring hans fotboll (!) och mer korrekta analyser av hans person än vad en verksam fotbollsjournalist gör.

Anna Brolins svar på allt: skaka på huvudet och säga att man ska bedöma honom för det han gör på planen och att TV4:s experter minsann visst kritiserar honom. L-O-L. I helvete att ni gör. Svensk media bajsar ned sig för Zlatan och han skulle komma undan med påstådd misshandel av frugan á la Gerndt utan den svartmålning som den senare fått utstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in