Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Trött jag blir på att se denna skit överallt, Real Madrid ses som topp 2 i världen. Man ledet La Liga med 10 poäng före Barca och imponerar i CL. Ändå är alla i Real dåliga förutom Ramos och Ronaldo, hur går det ihop? Vad ska de behöva göra för att få sitt erkännande? Kollar folk ens på La Liga, eller säger ni bara skit ni läst?
Zlatan är förövrigt tredje bäst i världen och har bevisat det i år, Cavani kommer inte ens nära. Lavezzi är Napolis starkaste spelare, tråkigt att folk bara lägger märke på målskyttarna
Ditt inlägg börjar bra,
Cambijao, men sen spårar det ut. Det jag fetmarkerat var nog riktat mot mig då jag är den som argumenterat mot att Cavani är Napolis och Italiens bästa spelare. Nej, Lavezzi är inte Napolis starkaste spelare utan en överhypad argentinare som är långt ifrån Cavani.
Lavezzi är en anfallare som aldrig gjort mer än tio ligamål på en säsong under hans senaste åtta säsonger (vilket Michael Cox, känd från
Zonalmarking, har nämnt i sin analys av Napoli).

Han har gjort 8 mål och 4 assists i ligan. Miccoli i Palermo har gjort 11 mål och 12 assists, t.e.x. Ibland undrar jag om Lavezzi och slovaken Hamsik (en annan överhypad spelare) tävlar om vem som kan missa flest lägen och vara mest anonym i matcherna. Hamsik är en relativt klar vinnare där.
Zlatan är inte tredje bäst i världen men det är inte lönt att jag fortsätter diskutera det. Man får acceptera att man inte är överens.