Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Din poäng är riktig - Zlatan har spelmässigt varit bättre i såväl Inter, Milan som PSG.
Gjort bra ifrån sig spelmässigt i United under denna säsong, men det är en helt annan diskussion.
Han var dålig på den aspekten under St Etienne matchen mitt under veckan.
Citat:
Däremot är det så att om en forward gör tre mål kan man vara hur dålig som helst i spelet och ändå vara helt matchavgörande.
Nog för att Zlatan gjorde förvisso 3 mål, men det innebär inte nödvändigtvis att han är immun mot kritik för det.
Citat:
En annan bild skulle kunna vara såhär: Zlatan fixar frispark - gör mål. Zlatan fixar straff - gör mål. I övrigt gör Zlatan ett helt vanligt forwardsmål.
Absolut - om man nu vill låta bli ta hänsyn till kontext över
hur straffläget/frisparksläget egentligen uppstod. Hade inte direkt låtit särskilt bra ifall om d, eller hur?
Citat:
Vad menar du med straffen förresten? Om han faller för] enkelt ska det ju inte vara straff. Men om du tycker att det är en korrekt dömd straff, vad är det då att diskutera?
Ansåg att Zlatan fick kontakt med sig mot den där St Etienne spelaren och att han skulle få straff, även om han förstärkte situationen en aning där. Och när den granskades under studiosnack på Moviestar+ (en spansk tv-kanal som jag såg via den matchen), så visade sig vara en filmning.
Så jag får nog ta och revidera min åsikt med att hävda att straffen skulle inte alls ha blivit dömd.
Citat:
ingen skam i att försöka fixa saker själv när inte lagkamraterna lyckas leverera bra bollar.
Det var förvånande att höra, inte minst eftersom att Zlatan faktiskt fick en hel del support från sina medspelare. Bara spontant så kan jag nämna Rashford som låg bakom hans 2-0 mål, Martial som gjorde ett rejält förarbete med sin dribblingsräd från egen planhalva och att Zlatan sköt bollen över målet etc. Av att döma ditt svar, så tvivlar jag högst på att du ens såg matchen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Omnik
Frasen ''Haters gonna hate'' är lämplig när man skall sammanfatta ditt inlägg, varför så bitter? Z var inte fantastisk idag men gör det ändå hyfsat i slutändan.
Att man lyfter fram andra spelare som gjorde större avtryck den kvällen (Martial, Smalling) jämfört med Zlatan och co, innebär nödvändigtvis inte att man är en hater för den sakens skull.
Nej, Zlatan var inte fantastisk, men var å andra sidan inte heller bra. Under stora delar av matchen, gjorde han enkla felpassningar, förlorade dueller och svaga bolltapp osv.