2017-05-13, 00:40
Medlem
p.norths avatar
Jag är rätt säker på att dessa bröder är oskyldiga. Måste ha varit:
(utgår från statistiken)
# någon anhörig (familj, släkt, bekant med familjen)
# pedofil (även en yngre pedofil)
# äldre barn 10-14 åringar (olyckshändelse)

R var Kevins bästa kompis, nog tror jag att han skulle minnas, om han nu var med
95% tror jag på dom 2 första punkterna.
Sätter 0,5 % på bröderna. (olyckshändelse)
Det är vad jag tror.

Skulle det vara 10-14 åringar som hade gjort det, mer än 1 så hade det nog kommit ut förr eller senare.
Senast redigerad av p.north 2017-05-13 kl. 01:05.
Citera
2017-05-13, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag kan bekräfta att det inkom ett mål till Värmlands tingsrätt 2012-10-02 gällande våldtäkt mot barn mot en Christian Karlsson med målnummer B 4840-12. Jag kan dock inte se den misstänktes personnummer. Målet avslutades 2013-04-02, exakt sex månader senare. Om det avslutades med en dom (friande eller fällande) eller avskrevs framgår inte.

Att det inte skulle vara möjligt att beställa ut en fällande dom där saken är våldtäkt mot barn stämmer inte. Det blir intressant att se på måndag.

Inget personnummer alltså. Och hur många Christian Karlsson finns det i det område som tillhör Värmlands tingsrätt att ha hand om? Skulle tro att det är ganska många.
Citera
2017-05-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ett misstag är förvisso att rättsläkaren tar fel på sperma och termometersalva, vilket är illa nog .

Men är det inte ytterligare ett misstag att en läkare överhuvudtaget mäter kroppstemperatur i just ändtarmen innan själva våldtäktsanalysen har genomförts?

Nu besitter inte jag rättsmedicinsk expertis, men logiskt bör väl våldtäktsanalysen göras först, dvs. innan termometrar eller salvor används i ändtarmen och därmed riskerar att förstöra/påverka ev. spår från en möjlig sexualförövare?

Detta kan nog förklaras med att läkaren och "alla" då trodde att det var en drunkningsolycka. Sedan blev Kenth Gustavsson, polisen som skjutsat in Kevins familj till sjukhuset misstänksam, bad att få ta kort på Kevin och grunnade vidare. Sedan skickades kroppen för undersökning rättsmedicinskt.
Citera
2017-05-13, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Inget personnummer alltså. Och hur många Christian Karlsson finns det i det område som tillhör Värmlands tingsrätt att ha hand om? Skulle tro att det är ganska många.

Jag uppgav hans personnummer vid telefonsamtalet och fick exakt samma brottsmålsnr. Men vänta tills måndag ni om ni inte tror mig.
Citera
2017-05-13, 00:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Jag uppgav hans personnummer vid telefonsamtalet och fick exakt samma brottsmålsnr. Men vänta tills måndag ni om ni inte tror mig.

Vad har han för personnummer?
Citera
2017-05-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino

Jag tror dig, men det är bra om det är flera som kan bekräfta tänker jag.
Citera
2017-05-13, 01:08
Medlem
why123s avatar
Frågan är ju ändå vad det har för betydelse för deras skuld i Kevinfallet? Blir de mer skyldiga som 5 och 7-åringar för något som eventuellt inträffar 14 år senare?

Bevisningen (eller rättare sagt bristen på bevis) förändras ju inte..
Citera
2017-05-13, 01:16
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Frågan är ju ändå vad det har för betydelse för deras skuld i Kevinfallet? Blir de mer skyldiga som 5 och 7-åringar för något som eventuellt inträffar 14 år senare?

Bevisningen (eller rättare sagt bristen på bevis) förändras ju inte..

Totalt ointressant för detta ämne. Hör nog hemma i en egen tråd i så fall.
Citera
2017-05-13, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför sprider man hans personnummer på detta sätt? Vad ska det vara bra för? Han har redan behandlats som paria sedan han var sju och fått hot och är så rädd för att svara i telefon att han la på när DJ ringde honom. Är det kul att trampa på den som redan ligger? Det är fan i mig ett under att han och hans bror inte blev gravt kriminella efter hur de behandlats av samhället och hur de plågades av RS och SÅC. Nästa vecka lär det nämligen bli ännu värre i "förhören". Låt killarna vara i fred för fan!
Spelar det verkligen så stor roll nu när de har valt att avslöja sin identitet och kommit ut i dokumentären? Uppgifter som personnummer är ju trots allt offentliga.
Citera
2017-05-13, 01:26
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas

Absolut, men det finns ju en ivrig nyreggad användare som lägger ner kraft på att ta bort fokus från själva ämnet.
Det verkar vara känsligt för denne användare att bröderna frias och att man börjar titta på annat håll.

Skumt!
Citera
2017-05-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas

Det är intressant om det stämmer då det talar för vilken kataktär personen i fråga har. Sådant är såklart av intresse.
Citera
2017-05-13, 01:30
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Det är intressant om det stämmer då det talar för vilken kataktär personen i fråga har. Sådant är såklart av intresse.

Personen var sju år när Kevin dog. Jag ser faktiskt inte relevansen, alls. Även om han så vore självaste Anders Eklund så är det ointressant för trådens ämne, såvida du inte vill köra en vinkel om hur personens liv påverkats av traumat att dels förlora sin vän, dels bli oskyldigt anklagad för mordet på densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in