2017-05-12, 22:43
Bannlyst
Hade jag varit ansvaig polis så hade även jag blivit less men S gick för långt

Citat:
Ursprungligen postat av svart.framtid
I Sverige så har vi inte ett fungerande Dna register så som i övriga EU och övriga Världen
Det är därför som så många tjuvar slipper ha på sig handskar sen så slipper dom straff fast dom har hela tjuvgömman full av skit?

Personligen så tror jag att folk som sitter på kåken får sina DNA raderade när dom släpps.
Men om tio år så är vi där det är så få som begår brott så vi kommer kosta på oss DNA register det drabbar så få och mördare kommer INTE ut efter 13år.2/3

Detta handlar inte ett skit om Kevin men får jag gissa vad som händer i del 3?
så återknyter jag till det för att inte hamna OT och bli raderad. Dom har inte ett skit
hur i helvete kan man vänta i så många år i så fall?

Nja deras föräldrar kan vara riktiga WT eller så har dom jätte problem med psyket och sig själva?

Andra vuxna i tråden har redan nämt man slänger inte in en kille på 5år som Robin med såna personliga problem i ett mordåtal.

Han riktiga mamma har inte sagt ett ord och hon lever.

Jag håller med många andra låt detta bli en kort historia för det handlade om små barn.
Senast redigerad av svart.framtid 2017-05-12 kl. 22:47. Anledning: Rubrik:
Citera
2017-05-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Onekligen väldigt lägligt inför helgen i s f.
Trollar nog.

Det är bara två dagar tills det blir bekräftat eller inte! Det är inte så länge.
Citera
2017-05-12, 22:46
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Tingsrätten stänger 16.00 på vardagar. Något säger mig att Salzsalino inte satt på nyheten i 4+ timmar innan han postade en sådan saftig twist...
Jag tänkte att han kanske inte var inne i tråden förrän då, men han var åtminstone innen mellan 15.34 och 16.21, men han har säkert en bra förklaring
Citera
2017-05-12, 22:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
[u][b]
../..

Rättsläkaren inser ett stort misstag:
Citat ur rapporten
”När han i den preliminära rapporten hävdat att Kevin varit utsatt för sexuella övergrepp, baserade han det på den vita vätska han såg runt kroppens ändtarm. Vid en närmare undersökning visade det sig att den vätskan var termometersalva som läkaren på sjukhuset i Arvika använt när han skulle mäta kroppstemperaturen för att fastställa ungefärligt tidpunkt för när döden inträffade. ”

../..

Ett misstag är förvisso att rättsläkaren tar fel på sperma och termometersalva, vilket är illa nog .

Men är det inte ytterligare ett misstag att en läkare överhuvudtaget mäter kroppstemperatur i just ändtarmen innan själva våldtäktsanalysen har genomförts?

Nu besitter inte jag rättsmedicinsk expertis, men logiskt bör väl våldtäktsanalysen göras först, dvs. innan termometrar eller salvor används i ändtarmen och därmed riskerar att förstöra/påverka ev. spår från en möjlig sexualförövare?
Citera
2017-05-12, 22:52
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ett misstag är förvisso att rättsläkaren tar fel på sperma och termometersalva, vilket är illa nog .

Men är det inte ytterligare ett misstag att en läkare överhuvudtaget mäter kroppstemperatur i just ändtarmen innan själva våldtäktsanalysen har genomförts?

Nu besitter inte jag rättsmedicinsk expertis, men logiskt bör väl våldtäktsanalysen göras först, dvs. innan termometrar eller salvor används i ändtarmen och därmed riskerar att förstöra/påverka ev. spår från en möjlig sexualförövare?

Det har du nog rätt i...

Jag undrar rent allmänt hur kvalitén på undersökningen av kroppen var?
Citera
2017-05-12, 22:53
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Tingsrätten stänger 16.00 på vardagar. Något säger mig att Salzsalino inte satt på nyheten i 4+ timmar innan han postade en sådan saftig twist...
Alltså...du har rätt i det du säger men jag vill inte uttala mig om det just nu. Jag har också info om saker som jag kanske vill släppa när jag blir tillräckligt ifrågasatt.
Det behöver inte betyda mer än att han vill hålla på ammunitionen tills det är rätt läge.
På måndag ringer jag rätten och jag lovar att vara tydlig. Ska begära ut så mycket jag kan få via mail eller post och lägga upp det.
Att sitta och kolla postningstider behöver som sagt inte ge någonting.
Citera
2017-05-12, 22:54
Medlem
Citat:

Vänta och se till måndag som sagt.
Citera
2017-05-12, 22:55
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Det tror jag inte alls. Tidpunkten för döden är nog det absolut viktigaste att fastställa. Om det begåtts sexualbrott kan det säkert fastställas i alla fall. Spermier t.ex. lär ju inte försvinna av att någon tar tempen.
Citera
2017-05-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Alltså...du har rätt i det du säger men jag vill inte uttala mig om det just nu. Jag har också info om saker som jag kanske vill släppa när jag blir tillräckligt ifrågasatt.
Det behöver inte betyda mer än att han vill hålla på ammunitionen tills det är rätt läge.
På måndag ringer jag rätten och jag lovar att vara tydlig. Ska begära ut så mycket jag kan få via mail eller post och lägga upp det.
Att sitta och kolla postningstider behöver som sagt inte ge någonting.

Bekräfta även här direkt du ringt att domen finns och va den gäller. Skulle du få ut nåt kan du ju länka det senare.
Citera
2017-05-12, 23:02
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Det har du nog rätt i...

Jag undrar rent allmänt hur kvalitén på undersökningen av kroppen var?

Känns lite sisådär med den överlag. Fingeravtryck eller DNA ska ej ha tagits från Kevin enligt Hjelmgrens rapport.
Citera
2017-05-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Vänta och se till måndag som sagt.

Lycka till med det! Och lycka till med att bevisa att han är en pedofil. Hade han varit det så hade han inte ställt upp på att vara med i TV överhuvudtaget.
Citera
2017-05-12, 23:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det tror jag inte alls. Tidpunkten för döden är nog det absolut viktigaste att fastställa. Om det begåtts sexualbrott kan det säkert fastställas i alla fall. Spermier t.ex. lär ju inte försvinna av att någon tar tempen.

Förvisso. Men det finns ju andra spår utöver spermier - t.ex. små sår, blodbristningar och dylikt - som kan påverkas av termometern.

För visst kan man väl mäta temperaturen för att fastställa tidpunkten för döden på annat sätt, t.ex. genom att mäta temperaturen i levern. Då riskerar man inte att skada/påverka ändtarmen.

Se t.ex. http://www.exploreforensics.co.uk/estimating-the-time-of-death.html : "take a temperature reading from the liver, which can achieve a more realistic core body temperature".
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-05-12 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in