2017-05-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomRipley
Ser ni inte hur femåringen med tydligt kroppsspråk illustrerar mordet när han sitter i mammans knä? Kastar huvudet bakåt, "tuppar av" och himlar med ögonen. Lite senare slår han sig själv i ansiktet. Smärtsamt att se men mycket tydligt.

Så gör min brorson ständigt, vad jag vet har inte han sett nått mord.
Citera
2017-05-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Ni som tvivlar på deras skuld: Finns det något liknande fall där en unge har påstått sig sitta på information och vilselett polisen på detta sättet då?
Tycker det själv är uppenbart att han hittar på berättelser för att han inte vill säga vad som egentligen hänt.

Spontant minns jag två tragiska historier där barn bevisligen ljög:

1. För många år sedan försvann en flicka, och flickans kompis påstod att hon sett flickan bli bortförd av en främmande man. Några dagar senare hittades flickan död hemma, mördad av sin storebror som gömt henne under sin säng.

2. En liten bebis försvann under tsunamin, men mamman trodde länge att bebisen fortfarande levde eftersom ett lite äldre barn påstod sig ha sett hur bebisen räddades. Senare hittades dock bebisen död.

I båda fallen ljög alltså barnen, men inte för att skydda sig själv utan det var helt enkelt barnsliga fantasier, sådant som barn fantiserar ihop för att vara till lags, för att hjälpa polisen eller trösta en ledsen mamma. De förstår inte riktigt skillnaden mellan verklighet och fantasi.
Citera
2017-05-10, 22:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är fullkomligt retarderat att spekulera i att RS är en pedofil. Skärpning nu.
Instämmer - det finns inget som tyder på det...

Däremot ville han lösa fallet utan att utlösa "hatbrott" och var redan från starten styrd av sin vilja att det inte skulle leda till fler brott .. samt sin vilja att vara "banbrytande" och kunna leda i senare mordutredningar när det gällde att "tänka fritt" ...

Vi kan konstatera att det enda mordet vi (han) läst om innan när det gällde barnmord i norden inte någonstans stämde med utredningen av pojkarna ..

Den norska erfarenheten var att barn i den åldern snabbt gick hem och berättade (Silje-mordet) och jag gissar att det också är det som lett honom till att sluta prata om "lek som gick överstyr" till "onda barn" .. se "Ondskan"
Citera
2017-05-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Enligt kommissarie Sandberg så har de ju redan erkänt. Vad gör det om man skärskådar bakgrunden till "erkännandet"? Om ni nu är så säkra på deras skuld, så borde ju utredningen (som prisats av ingen mindre än Hasse Aro!) bara ytterligare visa att ni har rätt? Finns väl bara all anledning för er att luta sig tillbaka och belåtet konstatera att polisen har gjort rätt, och allt är som det ska. Eller?

Som barn "erkände dom. Jag menar att de,som vuxna,borde ta ansvar för för de dom gjort.

Med din sarkastiska ton förstår jag din ståndpunkt.
Citera
2017-05-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Varför detta ständiga tjat om pedofiler? Kevin blev inte sexuellt utnyttjad i anslutning till mordet. Var det en vuxen/ungdom som tog livet av honom kan det vara av vilken anledning som helst. Kevin kan ha kört på någon med cykeln som snedtänt, han kan ha stulit något tidigare av någon som äntligen fick fast honom., etc. etc.

Obducenten sa att det var ett pedofilmord, det var den sortens skador, här talar statistiken i det hela för det, men obducentens uttalande har fallit bort eftersom polisen valde att gå åt ett annat håll, pedofiler fanns det inte brist på i Dottevik.
Citera
2017-05-10, 22:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det jag frågade efter var snarare om det fanns fall där barn, men som inte mördat, som vilseleder polisen på viset som R gjorde.

Frågan var inte till mig och jag vet inte heller svaret men jag konstaterar att det förutsätter att de utredande poliserna faktiskt låter sig luras. Jag antar att man ofta tar barns vittnesmål med stora nypor salt just för att minimera den risken.
Citera
2017-05-10, 22:13
Medlem
Trodde först att denna dokumentärserie skulle vara något i "Making a murderer"-stuk, att man utelämnar bevis och viktig information.

Jag kände så till det att förhöret med Robin kom upp, hur fan kan detta ens ha fått ske? I USA, ja, då hade jag inte blivit förvånad men i Sverige, i Sverige mot två väldigt unga barn?

Det är så tydligt att Robin inte har den blekaste aning om vad han pratar om, han har fel gällande allting, han hittar på namn, "god jul-sekvensen", pekar på fel människor, pekar på fel plats och han pekar ut ett felaktigt hem. Redan där borde polisen ha förstått att det bara är ett litet barn som har för mycket fantasi.

Sedan vred det sig i magen när Rolf Sandberg började sitt förhör med Robin. Ja, jag har förståelse att en en individ kan vara så absurd som Rolf, det jag har noll förståelse för är hur han fick fortsätta med sitt idiotiska förhör och att ingen avbröt skiten.
Citera
2017-05-10, 22:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Som barn "erkände dom. Jag menar att de,som vuxna,borde ta ansvar för för de dom gjort.

Din övertygelse är häpnadsväckande med tanke på att du inte läst förundersökningen. Hur kan det komma sig att du är så övertygad?
Citera
2017-05-10, 22:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Obducenten sa att det var ett pedofilmord, det var den sortens skador, här talar statistiken i det hela för det, men obducentens uttalande har fallit bort eftersom polisen valde att gå åt ett annat håll, pedofiler fanns det inte brist på i Dottevik.
Nej, och det fanns folk som hade sett Kevin med pedofiler.. men redan på tredje dagen så börjar mister POLIS fundera på vad ett sådant scenario kunde ge för konsekvenser för pedofilerna på orten ...

Han kunde till och med på dag tre säga att sekret i Kevins tarm inte var sperma ... inte ens idag får sker de proverna så snabbt ...

Var han synsk? Kollades det ens upp efter att han som förundersökningsledare bestämt sig?
Citera
2017-05-10, 22:15
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Sarkastiskt uppfattat eller ej - jag vill minnas att bägge har uttryckt tvivel åt bägge hållen. "Det kanske var jag" eller något liknande sa de i del 1. De har ju inte på något sätt slagit fast att de är oskyldiga ännu, så jag förstår inte alls ditt resonemang.
Citera
2017-05-10, 22:16
Medlem
Ordet "mörda" för en 5-åring är nästan obegripligt. Det,påmminer på sin höjd,betyder kniv och blod.
(om man sett skräckfilmer i den åldern)

<till 5åringens försvar>
Citera
2017-05-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vet med andra ord ingenting om förhörsteknik .. fetade 1

Exakt ... fetade 2

Okej, så exakt vilka ledande frågor ställde man då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in