2017-05-12, 23:56
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
Den gode Rolf får för sig saker. I detta område, i Dottevik, bodde det då, och nu, många ekonomiskt sämre bemedlade och så ser han ner på dem och drar alla över en kam, att de också per automatik har sociala problem. Själv har Rolf flyttat runt en hel del i Arvika, dock inte till Dottevik. Rastlös kanske..
Och f. ö så är de som talar Arvikadialekt inte heller per automatik trögare än andra. Vi är stolta över vår bygd, ( men inte över denne Rolf) Och jag tror inte föräldrarna på den förskola Eva jobbar har problem med att förstå henne, eller känner oro att lämna sina barn där.
Säger inte emot dig. Men Eva verkar trots det litet bakom.
Citera
2017-05-13, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Säger inte emot dig. Men Eva verkar trots det litet bakom.

Du får ju ha en åsikt att du tycker hon verkar bakom. MEN jag och en del andra håller inte med.
Jag gillar hennes sätt med bröderna under förhören som vi sett. En närvarande styvmamma!
Citera
2017-05-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hur gick du till väga när du kollade i belastningsregistret?

Kolla PM
Citera
2017-05-13, 00:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Kolla PM

Du skriver inget om belastningsregistret där. Faktum är att du inte skriver någonting som du inte redan skrivit i den här tråden så jag förstår inte varför du hänvisar till PM hela tiden.
Citera
2017-05-13, 00:21
Medlem
Igni-ferroques avatar
Litet märkligt att salzsalino varit inne i tråden och skrivit 2 ggr runt kl 16 utan att berätta om den här domen. Det dyker upp först kl 2000 ungefär.

Skulle dessutom bli mycket förvånad om han fått svar vid 1600 på fredag em. Troligen får man se till att ha litet marginal.

Jag tycker man kan lämna diskussionen om den eventuella domen därhän så länge. Ingen verkar hitta den på lexbase heller, även om det inte är någon garanti.
Citera
2017-05-13, 00:25
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Du skriver inget om belastningsregistret där. Faktum är att du inte skriver någonting som du inte redan skrivit i den här tråden så jag förstår inte varför du hänvisar till PM hela tiden.
Om man ringer rätt tingsrätt kan man få uppgifter antingen via personnummer eller målnummer.
Lexbase är ingen tillförlitlig sida i den meningen. Vill man veta något på riktigt så ringer man tinget.
Jag har de uppgifter som krävs så jag postar det på måndag när tinget öppnar.
Typ om det öppnar runt 10.00 för innan dess hinner jag inte.
Släpp uppgiften tills dess och rotera så länge.
Citera
2017-05-13, 00:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Om man ringer rätt tingsrätt kan man få uppgifter antingen via personnummer eller målnummer.
Lexbase är ingen tillförlitlig sida i den meningen. Vill man veta något på riktigt så ringer man tinget.

Vad har det med belastningsregistret att göra?
Citera
2017-05-13, 00:33
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Va? Vad vill du veta?
Belastningsregistret inkl domar kan man kolla enkelt via Lexbase även om det inte alltid är uppdaterat.
Vad är ditt problem?
Citera
2017-05-13, 00:34
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:

Har för mig att man bara kan begära ut sina egna uppgifter från belastningsregistret.

Om Salzalino gett dig numret till belastningsregistret ljuger han garanterat, det finns inte en susning att han fått något därifrån.

Om han gett numret till tingsrätten så kan det finnas en dom ja, men då krävs det att man frågar med rätt uppgifter.
Citera
2017-05-13, 00:35
Medlem
Jag kan bekräfta att det inkom ett mål till Värmlands tingsrätt 2012-10-02 gällande våldtäkt mot barn mot en Christian Karlsson med målnummer B 4840-12. Jag kan dock inte se den misstänktes personnummer. Målet avslutades 2013-04-02, exakt sex månader senare. Om det avslutades med en dom (friande eller fällande) eller avskrevs framgår inte.

Att det inte skulle vara möjligt att beställa ut en fällande dom där saken är våldtäkt mot barn stämmer inte. Det blir intressant att se på måndag.
Citera
2017-05-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik

Jag kommer också ringa på måndag. Postar här efter vad jag fått veta
Citera
2017-05-13, 00:40
Medlem
swehardrockers avatar
Körde Anders Eklund lastbil i området under den här tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in