2017-05-11, 01:10
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är ännu mer märkligt att du fortsätter peka ut bröderna som mördare utan att lägga fram några bevis överhuvudtaget.

Än mer märkligt att du har skygglappar på. Hur kommer det sig att du är så ovillig att se hur dokumentären vill styra allt åt ett håll?

Finns det någon vettig anledning att visa så mycket från 5-åringens intervjuer men knappt något från 7-åringens? Speciellt om man nu vill visa vad som hände. Fanns det verkligen inget mer intressant ur 7-åringens intervjuer? Var är intervjuen med den som 5-åringen pekade ut som mördare? Robert. Vi kan också konstatera att lillbrorsan inte beter sog helt normalt.
Citera
2017-05-11, 01:14
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Ja så kan det vara men det bör ju klargöras.

Sedan tycker jag det är märkligt att polisen skulle nöja sig med att styvmamman anser att hon "kanske ha hört" barnen nämna Kevin.

De måste ju finnas kompleterande förhör där hon utvecklar detta mer ingående tycker man.

Jäkligt svag bevisning i så fall att någon som mår dåligt och är intagen på psyk "kanske ha hört"
Dessutom är det väl inget konstigt att ungarna talat om Kevin. Han var ju mördad och med all den uppmärksamhet som följde.

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om femåringens felaktiga berättelse om knivar och annat härstammar från snack barn emellan om vad som hänt Kevin.
Citera
2017-05-11, 01:15
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Än mer märkligt att du har skygglappar på. Hur kommer det sig att du är så ovillig att se hur dokumentären vill styra allt åt ett håll?

Finns det någon vettig anledning att visa så mycket från 5-åringens intervjuer men knappt något från 7-åringens? Speciellt om man nu vill visa vad som hände. Fanns det verkligen inget mer intressant ur 7-åringens intervjuer? Var är intervjuen med den som 5-åringen pekade ut som mördare? Robert. Vi kan också konstatera att lillbrorsan inte beter sog helt normalt.

Vadå lillbrorsan inte beter sig normalt?

Vad är normalt för 5-åringar i liknande förhörssituationer?

Är det normalt att ifrågasätta om en 5-åring beter sig "normalt" i denna situation?
Citera
2017-05-11, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxfilespecial
Ja det kan jag, både vad som är utelämnat, vinklat, klippt i rättan tid, satt i "rätt" sammanhang men ja lägger inte tid på att gå igenom den här dokumentären igen för bevisa det för mindre uppmärksamma personer.

Här gör nån det lätt för sig... men då antar jag att du sitter inne på tillräckligt för att förklara varför man i detta fall skall förlita sig enbart på indicier å vittnesmål från underåriga utan någon som helst stödbevisning? Inte direkt så det brukar gå till i den svenska rättsstaten så vad ligger till grund för detta förfarande här? Finner det ytterst konstigt att FL kan slå fast hur förfarandet ska ha gått till men inte underbygga nåt tekniskt...
Senast redigerad av malmi 2017-05-11 kl. 01:27.
Citera
2017-05-11, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag utgår från att du ljuger men du får gärna försöka övertyga mig om att du är en sanningssägare.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Så du har fått läsa FUP? Mycket märkligt i så fall eftersom de anklagade pojkarnas föräldrar inte ens fått läsa den. Du har inte läst den heller, utan tror att allt sladder du hört är det samma som att läsa FUP.

Ni får tro vad ni vill. Men var inte så säkra på att inte föräldrarna till killarna inte fått läsa FUP.
Tänk lite.
Citera
2017-05-11, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula

Har du missat att dokumentären har 3 delar? Du kommer få se mer i nästa del och hur 7-åringen blir plågad tills han börjar gråta.

Edit: Robin beter sig helt normalt. Du kan inget om barn du!
Citera
2017-05-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Ni får tro vad ni vill. Men var inte så säkra på att inte föräldrarna till killarna inte fått läsa FUP.
Tänk lite.

Är nog du som ska börja tänka och använda din enda hjärncell. Då skulle du kanske fatta skillnaden på fakta och sladder.
Citera
2017-05-11, 01:33
Medlem
Citat:
Tänk lite.

I programmet så framgår det från alla tillfrågade parter att det ej finns nån teknisk stödbevisning, om du nu läst FUP Undrar jag således om denna avviker i denna fråga å redogör för någon sådan?
Citera
2017-05-11, 01:35
Medlem
Citat:
Tänk lite.

Tro gör man i rikets sal, eller hur var det nu för dig? Är det kanske gemensamma intressen med Roffe Ruff som förklarar dina utspel?
Citera
2017-05-11, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Är nog du som ska börja tänka och använda din enda hjärncell. Då skulle du kanske fatta skillnaden på fakta och sladder.

Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Tro gör man i rikets sal, eller hur var det nu för dig? Är det kanske gemensamma intressen med Roffe Ruff som förklarar dina utspel?

Roffe Ruff??
Löjliga kommentarer som inte har med trådens innehåll att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av malmi
I programmet så framgår det från alla tillfrågade parter att det ej finns nån teknisk stödbevisning, om du nu läst FUP Undrar jag således om denna avviker i denna fråga å redogör för någon sådan?

Har jag nånstans påstått annat?
Citera
2017-05-11, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Här gör nån det lätt för sig... men då antar jag att du sitter inne på tillräckligt för att förklara varför man i detta fall skall döma på indicier å vittnesmål från underåriga utan någon som helst stödbevisning? Inte direkt så det brukar gå till i den svenska rättsstaten så vad ligger till grund för detta förfarande här? Finner det ytterst konstigt att fl kan slå fast hur förfarandet ska ha gått till men inte underbygga nåt tekniskt...

Ok, två exempel (men det spelar ingen roll för du har redan bestämt dig) varav ett redan nämnts...Dan väljer att visa 5-åringen mer än 7 åringen. Dan väljer att trycka jättehårt på att det var så många "förhör" som om det vore något negativt. Skulle de haft Ett förhör och sedan släppt det hela? Tack och lov att de tog det lugnt och metodiskt med pojkarna. Nu så... ställer jag en liknande fråga...i vilka delar av dokumentären har Dan valt att framställa båda teorierna som möjliga? Du förstår väl att det inte går att sitta och plöja timmar på att svara en sådan fråga. Nu är det nog svårt att hitta eftersom dokumentären gjordes från en vinkel.

Man har väl inte rättegång för 5-åringar, men hade man haft det så är det inte alls säkert att de hade åkt dit. Men..man var ändå så säker att man inte behövde fortsätta undersöka andra möjligheter. Jag är SÄKER på att ingen ville att det här skulle vara sanningen ändå kom man fram till det. Barn kan säga vad som helst men det går faktiskt att bli säker i vissa fall. Men...håller med...det hade kanske inte hållit i rätten. Hade det varit en rättegång så hade man ju jämfört personernas vittnesmål och kanske letat mer teknisk bevisning? Hade nog blivit mycket märkligt med en 5 resp. 7 åring.
Citera
2017-05-11, 01:46
Medlem
Citat:
Roffe Ruff??
Löjliga kommentarer som inte har med trådens innehåll att göra.

Har jag nånstans påstått annat?

Då kan vi alltså slå fast att någon sådan ej finns?(då även bekräftat av nån som säger sig läst FUP'en)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in