Citat:
Ursprungligen postat av
malmi
Här gör nån det lätt för sig... men då antar jag att du sitter inne på tillräckligt för att förklara varför man i detta fall skall döma på indicier å vittnesmål från underåriga utan någon som helst stödbevisning? Inte direkt så det brukar gå till i den svenska rättsstaten så vad ligger till grund för detta förfarande här? Finner det ytterst konstigt att fl kan slå fast hur förfarandet ska ha gått till men inte underbygga nåt tekniskt...
Ok, två exempel (men det spelar ingen roll för du har redan bestämt dig) varav ett redan nämnts...Dan väljer att visa 5-åringen mer än 7 åringen. Dan väljer att trycka jättehårt på att det var så många "förhör" som om det vore något negativt. Skulle de haft Ett förhör och sedan släppt det hela? Tack och lov att de tog det lugnt och metodiskt med pojkarna. Nu så... ställer jag en liknande fråga...i vilka delar av dokumentären har Dan valt att framställa båda teorierna som möjliga? Du förstår väl att det inte går att sitta och plöja timmar på att svara en sådan fråga. Nu är det nog svårt att hitta eftersom dokumentären gjordes från en vinkel.
Man har väl inte rättegång för 5-åringar, men hade man haft det så är det inte alls säkert att de hade åkt dit. Men..man var ändå så säker att man inte behövde fortsätta undersöka andra möjligheter. Jag är SÄKER på att ingen ville att det här skulle vara sanningen ändå kom man fram till det. Barn kan säga vad som helst men det går faktiskt att bli säker i vissa fall. Men...håller med...det hade kanske inte hållit i rätten. Hade det varit en rättegång så hade man ju jämfört personernas vittnesmål och kanske letat mer teknisk bevisning? Hade nog blivit mycket märkligt med en 5 resp. 7 åring.