2017-05-10, 15:22
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han har läst Nina Hjelmgrens vilseledande rapport och bygger alla sina åsikter om fallet på den.

Ja det säger ju en del om man tror att den ö.h.t. säger något om hur det gått till.
Förutom glorifieringen av Roffe så säger den ju inte någonting om hur det verkligen gick till när pojkarna förhördes.

Det har väl dessutom konstaterats här i tråden nu ett flertal gånger att det inte är någon utredning utan en rapport.

Men men är man ute för att lägga ut desinformation spelar det förstås ingen roll utan det fyller bara sin funktion.
Citera
2017-05-10, 15:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Bra. tala då om hur man förhör barn som kanske är gm, få eller många förhör? och tala om vilken forskning (dubbelblind med kontrollgrupp givetvis...) du stödjer detta på samt tala om vilken dylik forskning som Sara gjort som gör att hon kan vara expertvittne i frågan. Hon har cirka 20 artiklar på sitt CV, disputerade så sent som 2008, nyligen docent, inte ens professor, jmf med SÅC 150 papers. och inga av saras artiklar avser barn som gm.

så var det med det, bara att tugga i sig, tugg, tugg.

SÅC är en kvacksalvare, det vet vi sen gammalt. Karln var en av tokkärringen Margit Norells lärjungar, det säger allt som behöver sägas.
Citera
2017-05-10, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, hade jag varit "minnesexpert" i Quick-fallet så hade vi haft en rättsskandal mindre.

Undrar om Rolf gav order om att leta efter en mördare vid namn God Jul, det var ju ett klart och tydligt besked från Sveriges stenhårdaste femåring. Hans förhörsteknik gjorde faktiskt ont att se, jag hade också sagt vad som helst för att få komma hem i den åldern.

Ska bli väldigt intressant att se kvällens avsnitt.
Du såg inte första avsnittet förstår jag, där en förhörsledare berättade om att bröderna och han byggt kojor, spelat fotboll, som han egentligen hatade, fotboll..

Konstigt vad folk nu helt oförhappandes gillar svt. Helt utan förbehåll.
Citera
2017-05-10, 15:28
Bannlyst
Även sjuårige Christian ändrar sin historia. Han säger att han berättade för Eva och Weine vad Robin sagt redan samma dag som Kevin dog. Det är inget Weine eller Eva, som vid tillfället är inskriven på psykakuten, minns, men hon förhörs och i en rapport skriver polisen att så småningom ”gick hon med på” att Christian har sagt det redan första dagen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pojkarna-blir-huvudmisstankta

svart på vitt, barnen berättade första dagen innan någon visste att han var död, precis som Kevin-rapporten anger. Nu är det dags för "friarna" att spotta upp sig, bevishögen börjar bli lite väl hög. Och till detta SÅC "killer-type"-utpekande. Kan man ha 110% bevis? frågan är om inte detta är det!
Citera
2017-05-10, 15:31
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Dummaste jag läst idag.

Håller med, och det vill inte säga lite i den här tråden!
Stark bevisning man använder sig av: "Skulle tro att brodern och 10-åringen inte var långt borta".
Kan inte vara annat än rent trams de håller på med.
Citera
2017-05-10, 15:32
Medlem
bpjans avatar
Citat:
svart på vitt, barnen berättade första dagen innan någon visste att han var död, precis som Kevin-rapporten anger. Nu är det dags för "friarna" att spotta upp sig, bevishögen börjar bli lite väl hög. Och till detta SÅC "killer-type"-utpekande. Kan man ha 110% bevis? frågan är om inte detta är det!

Nej, tvärtom. Ingen säger ett pip (inte föräldrarna heller, trots att det är de som går med Robins uppgifter till polisen) om att Christian sägs ha sagt något första dagen, tills han plötsligt hävdar det själv flera veckor senare. Detta styrker inte versionen om att han berättat direkt, det motsäger den.
Citera
2017-05-10, 15:33
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Möjligt, har själv inte läst mer än brottstycken.

Hur kan du då uttala dig om att den var välgjord?
Citera
2017-05-10, 15:35
Medlem
Så teckningen och berättandet om Kevin var bara fantasier, men var kommer uppgiften om att de var blöta egentligen? Och när ritades teckningen?
Citera
2017-05-10, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Nej, tvärtom. Ingen säger ett pip (inte föräldrarna heller, trots att det är de som går med Robins uppgifter till polisen) om att Christian sägs ha sagt något första dagen, tills han plötsligt hävdar det själv flera veckor senare. Detta styrker inte versionen om att han berättat direkt, det motsäger den.

Som polisen själva säger, folk ljög initialt, även föräldrarna som tidigt förstod vad som hänt och därav hamnade på psyket. det senare är ett starkt bevis på deras trauma över insikten att barnen gjorde det, även detta ska såc, enligt vad jag fått till mig, lyckats bena ut och insett vilket trauma hela familjen var i. familjen hade många olika gamla trauma som barnen "tog upp" och uttryckte i mordet, det var det såc lyckades se och därmed nysta upp alltihopa. helt uppenbart för mig.
Citera
2017-05-10, 15:38
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Som polisen själva säger, folk ljög initialt, även föräldrarna som tidigt förstod vad som hänt och därav hamnade på psyket.

Föräldrarna gick för fan till polisen.
Citera
2017-05-10, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Så teckningen och berättandet om Kevin var bara fantasier, men var kommer uppgiften om att de var blöta egentligen? Och när ritades teckningen?

samma kväll. se rubriken Sanningen i Kevinrapporten, sidan 48 tror jag-
Citera
2017-05-10, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Föräldrarna gick för fan till polisen.

Precis. De fattar vad som hänt och vill "come clean". De inser tidiigt att barnen gjort det, men kan inte ta in det. Det sägs även i Ondskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in