Leif GW Perssons teori att Kevin blev mördad
på lastpallen låter trovärdig tycker jag
Att Kevin
kan ha legat på magen på pallen och blivit nedtryck och strypt mot kanten
Därav ett rektangulärt märke på halsen och kanske märken på underlivet
Och att det är ett äldre barn eller en vuxen som mördade Kevin
Lars Anrell skriver att "mitt hjärta gråter" när jag ser dokumentären om fallet Kevin - hur man behandlade de två pojkarna
Och jag instämmer, jag tittade bort en stund när Sandberg var som jävligast
Att se 5-åringens kroppsspråk då och när han tittade upp på Sandberg blev bara för mycket, och då är jag trots allt ganska härdad
Jag tänker också på bonusmamman som var med i första förhöret
När hon började gråta då 5-åringen berättade att Kevin mördades med en jättestor kniv
Och polisen berättade inte för henne efter förhöret att det var fel att Kevin dog inte pga att mördaren hade en jättestor kniv
Hon tror när dom kliver ut från polisstationen efter förhöret att 5-åringen har bevittnat en slakt av Kevin med en jättestor kniv
Jag tycker inte att det är speciellt konstigt att hon åkte in på psykkliniken - tusen oroliga tankar måste ha farit runt i hennes huvud
Men då kommer polisen till psykkliniken och får henne att ändra sin återgivning av mordkvällen. Hon ändrar det till att "kanske hörde hon...)? På psykkliniken där hon var inlagd en vecka och utan man eller advokat närvarande?
Jag hoppas att denna familj förstår att dom har absolut ingen skuld i denna skandal
Dom ville hjälpa polisen - och denna lilla grupp av poliser med Sandberg i täten skulle ha varit trafikpoliser istället (och därmed inget ont om trafikpoliser 😆