2017-05-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
JA, du kan skapa 1 favoritlista av dina kanaler.
Men du kan INTE sortera dessa som du vill, antingen sorteras de efter kanalnummer eller kanalnamn. Punkt Slut!
Jag kan sortera, flyttar en i taget vart jag vill.
Citera
2017-05-09, 14:44
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Jag kan sortera, flyttar en i taget vart jag vill.

I en TiVo box?

https://www.comhem.se/kundservice/su...nalerna-i-tivo

https://www.comhem.se/kundservice/su...i-min-tivo-box
Senast redigerad av EricViking 2017-05-09 kl. 14:53.
Citera
2017-05-09, 17:10
Medlem
Citat:
I en TiVo box?

https://www.comhem.se/kundservice/su...nalerna-i-tivo

https://www.comhem.se/kundservice/su...i-min-tivo-box
Du har rätt, det var inte TiVo
Citera
2017-05-09, 19:39
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Grattis! :-)
Sedan vi fick Comhem i huset för över ett år sedan, uppgraderade till 300-500/100 mbit, vi kommer kanske upp i 250-325 mbit på kvällstid då alla surfar. På dagtid är det bra fart.

För ett par år sedan hade jag 250 Mbit men kom sällan upp i mer än 100 så trodde direkt att det var dåliga ledningar, många torrentmuppar etc. i huset. Uppgradera till 500 (för att få bättre upload) och då kom jag upp i 500 direkt, alltså 10 minuter efter att jag uppgraderade (går automagiskt).

Helt övertygad (men utan bevis) på att ComHem har någon shaping på sina tjänster som dom godtyckligt applicerar. Har dock inte haft några problem efter uppgraderingen, men självklart kör jag inte bredbandskollen varje dag.
Citera
2017-05-09, 19:42
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Sant, CH bygger inte sina boxar, men de tar fram mjukvaran anpassat till CH. Så de borde kunna fixa denna sorteringsfråga enkelt. Saknar detta också, samt minst 2-3 favoritlistor att hoppa emellan.

Nejdå, det tror jag absolut inte CH gör (Men jag har ingen insikt) då Tivo knappast lär vilja ha någon annan som pillar i deras kod. CH kan nog komma med designförslag, förhoppningsvis är det html/css men någon kod får man inte se.

Att i överhuvudtaget lägga sig i detta är enligt mig korkat, precis som de flesta android-telefoner anpassas efter mobiloperatörer betyder att Q&A tester blir så dyra att man knappast kan uppgradera. Kanske den FW vi har i våra boxar är asgammal? Har tjatat på ComHem om 4k men de säger att det inte går, vilket är bara lögn.
Citera
2017-05-10, 09:14
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Nejdå, det tror jag absolut inte CH gör (Men jag har ingen insikt) då Tivo knappast lär vilja ha någon annan som pillar i deras kod. CH kan nog komma med designförslag, förhoppningsvis är det html/css men någon kod får man inte se.

Att i överhuvudtaget lägga sig i detta är enligt mig korkat, precis som de flesta android-telefoner anpassas efter mobiloperatörer betyder att Q&A tester blir så dyra att man knappast kan uppgradera. Kanske den FW vi har i våra boxar är asgammal? Har tjatat på ComHem om 4k men de säger att det inte går, vilket är bara lögn.

JO, Comhem gör sin egen mjukvara till sin TiVo och sin Router/Modem!
Citera
2017-05-10, 17:32
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
JO, Comhem gör sin egen mjukvara till sin TiVo och sin Router/Modem!

Hur kommer det sig då att gränssnittet ser likadant ut som exempelvis Virgin?
Citera
2017-05-10, 20:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Comhem tweaker befintlig mjukvara, så är det iallafall med kabelmodemen.
Citera
2017-05-11, 10:50
Medlem
EricVikings avatar
Citat:

För att det är en grundmjukvara, sedan anpassas mjukvaran efter bolag och krav.
Citera
2017-05-11, 12:14
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
För att det är en grundmjukvara, sedan anpassas mjukvaran efter bolag och krav.

"anpassas" och "JO, Comhem gör sin egen mjukvara till sin TiVo" är ju lite långt ifrån varandra, vad menar du egentligen att dom gör? Berätta lite du som verkar veta.
Citera
2017-05-11, 12:47
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
"anpassas" och "JO, Comhem gör sin egen mjukvara till sin TiVo" är ju lite långt ifrån varandra, vad menar du egentligen att dom gör? Berätta lite du som verkar veta.

Herre Gud, vad är det som är så svårt att fatta???
Klart att det finns en grundmjukvara till Tivo, sedan görs den om efter vad kunden vill ha, funktioner och utseende...VAR DET NÅGOT MER SOM INTE GICK IN?
Citera
2017-05-11, 20:46
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Herre Gud, vad är det som är så svårt att fatta???
Klart att det finns en grundmjukvara till Tivo, sedan görs den om efter vad kunden vill ha, funktioner och utseende...VAR DET NÅGOT MER SOM INTE GICK IN?

Tydligen är du precis lika korkad som du verkar vara. Att använda versaler och en massa frågetecken får dig inte direkt att verka intelligent, snarare en korkad finne som aldrig sett en box i ditt liv.

Jag menar att ComHem Tivo och Virgin Tivo SER EXAKT LIKADANA UT MED EXAKT SAMMA GRÄNSSNITT, SAMMA FUNKTIONER. Om du inte kan visa vad ComHem gjort som ingen annan gjort med Tivo's sourcecode kan du dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in