2017-05-12, 13:08
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Tydligen är du precis lika korkad som du verkar vara. Att använda versaler och en massa frågetecken får dig inte direkt att verka intelligent, snarare en korkad finne som aldrig sett en box i ditt liv.

Jag menar att ComHem Tivo och Virgin Tivo SER EXAKT LIKADANA UT MED EXAKT SAMMA GRÄNSSNITT, SAMMA FUNKTIONER. Om du inte kan visa vad ComHem gjort som ingen annan gjort med Tivo's sourcecode kan du dra åt helvete.

Ja, du framstår verkligen som en...RIKSPUCKO!!!
Citera
2017-05-12, 22:42
Medlem
Hej! Lånar tråden snabbis!!

Pratade med ComHem idag (20:40)

Vi bodde tidigare i en lägenhet där vi hade bredbandsbolaget, idag flyttade vi in i en annan lägenhet (ny bygge) Föreningen har något slags avtal med Comhem där vi för 50mbit, baskanaler för jätte billig summa vaje månad (det ingår i räkningen)

När jag ringde idag 20:40 då kom jag överens med säljaren att gå med på att teckna ett abonnemang som ger mig 500 mbit + alla kanaler comhem har för endast 126kr (om jag minns rätt) + 199kr för TiVo.
Jag betalar 126kr från månad 1-3 därefter går det över till 800kr+ men vi skulle ringa in i månad 2 för att säga upp och nedgradera oss ifall vi nu ville.

Min fråga är nu, vilket jag glömde fråga säljaren... är det inte bindningstid? Och om jag säger upp i månad 2, då kmr jag få en slutfaktura på resternade månaderna väll? Hur ligger det till? Snälla hjälp!!
Citera
2017-05-13, 11:13
Medlem
NoReplys avatar
Du har mest troligt bindningstid ja, vilket innebär att du inte kan säga upp nånting men du bör ha möjlighet att nedgradera och ta ett mindre paket så att även månadskostnaden blir lägre.

Läs orderberäftelsen. Har det blivit fel har du 14 dagars ångerrätt.
Citera
2017-06-15, 18:05
Medlem
Nyligen skaffat comhem, och märker nu att 2.4g wifi och 5g wifi lampan lyser blått till och från? Ganska länge, sedan grönt igen, vad beror det på?
Citera
2017-08-12, 15:22
Medlem
Hubbe11s avatar
Jag har nyss skaffat comhem och har egen router men play funktionerna fungerar bara i comhems router. Tv fungerar utmärkt via min router. Vad kan det bero på. Har fiber i villan.
Citera
2017-08-23, 01:00
Medlem
LordMacleods avatar
Multicast fungerar inte genom din router. Koppla tivoboxen direkt via ctsen eller via comhemroutern så kommer de blir kanon.
Citera
2017-08-23, 01:01
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Nyligen skaffat comhem, och märker nu att 2.4g wifi och 5g wifi lampan lyser blått till och från? Ganska länge, sedan grönt igen, vad beror det på?
Inget speciellt.
Citera
2017-09-10, 21:18
Medlem
Fladerlappens avatar
Alltså, man blir lite less på comhem och deras plötsliga prishöjningar. Märker dock att adsl blivit snordyrt också, verkar inte längre gå att få fast bredband för rimligt pris om man bara ska kolla e-post och annat lätt.

Pröjsar nu 500kr för 250mbit, på landet ute i Roslagen pröjsar vi 199kr i månaden till föreningen för 1gb/1gb.

Hur hårt runt pungen har comhem på fastighetsägarna i Stockholm egentligen. Eller har Fibersatsningen klingat av? Sitter företagen och inväntar nästa generations mobila bredband?
Citera
2017-09-10, 22:34
Medlem
Precis flyttat och där har vi comhem 3 hål i väggen 50mbit som ingår i fasta månadskostnaden. Hur bra är deras 3 hål i väggen? Kommer det kännas som sirap när man är van vid vanligt fiber sedan innan?
Citera
2017-09-10, 23:57
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Precis flyttat och där har vi comhem 3 hål i väggen 50mbit som ingår i fasta månadskostnaden. Hur bra är deras 3 hål i väggen? Kommer det kännas som sirap när man är van vid vanligt fiber sedan innan?
Jag har "3 hål i väggen" hemma och det är precis samma känsla som fiber. Möjligtvis känner man sig lite smutsig att man ger JewHem ~250 kronor i månaden men det får man leva med tyvärr.

Du behöver inte oroa dig, du kommer inte märka någon skillnad.
Citera
2017-09-11, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Alltså, man blir lite less på comhem och deras plötsliga prishöjningar. Märker dock att adsl blivit snordyrt också, verkar inte längre gå att få fast bredband för rimligt pris om man bara ska kolla e-post och annat lätt.

Pröjsar nu 500kr för 250mbit, på landet ute i Roslagen pröjsar vi 199kr i månaden till föreningen för 1gb/1gb.

Hur hårt runt pungen har comhem på fastighetsägarna i Stockholm egentligen. Eller har Fibersatsningen klingat av? Sitter företagen och inväntar nästa generations mobila bredband?

Har ett ganska nylagt fibernät i föreningen här med 250/250 för 169/mån, trots Comhem-hus i grunden. Uppsala dock. Det hänger nog mycket på BRF att fixa bra avtal.
Citera
2017-09-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag har "3 hål i väggen" hemma och det är precis samma känsla som fiber. Möjligtvis känner man sig lite smutsig att man ger JewHem ~250 kronor i månaden men det får man leva med tyvärr.

Du behöver inte oroa dig, du kommer inte märka någon skillnad.
Okej låter helt okej då! Tack så mycket för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in