Har tagit Sertralin 150mg i över ett år nu, har hjälpt mig bli fri från svår OCD. Men ska inte ge all cred till Sertralinet, kämpade verkligen.
Denna SSRI har fungerat mycket bra för mig alltså, inga besvärliga biverkningar. Första 2 veckorna sov jag mycket, 10tim per natt, var enormt trött. Enda biverkningen nu som är tydlig är att jag har svårare att få orgasm, men det är inget problem, snarare tvärtom. Hade också enormt ökad sexlust första två månaderna ungefär på Sertralin, nu normal.
Något som också är en stor skillnad mot tidigare är att jag drömmer mycket, älskar att drömma, gjorde det när jag var yngre också.
När jag hade OCD hade jag inga problem att somna men hade inga drömmar alls, så fort jag vaknade hade jag kanske några sekunders respit, sedan kom tvångstankarna.
Har nära till känslor nu och mår på det stora hela bra. Har nu bra och dåliga dagar, övervägande bra. Är en orolig person, bra fantasi, får leva med det. Känner mig ganska normal nu, det funkar.
Var mycket skeptisk till SSRI och det tog bra länge innan jag accepterade att det kanske var en viktig komponent för att hitta vägen ut ur OCD-helvetet.
Tror inte SSRI fungerar för alla, men jag är en av de lyckliga..antar jag
Vill inte knapra dessa livet ut men kör på ett tag till. Saknar att jag inte kan rekreera mig med psykedelia, som SSRI blockar.