Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 19:20
  #757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Sluta inte tvärt, utan minska dosen sakta men säkert. En vecka 1 + 1/2 tablett, nästa vecka 1 + 1/4 osv

Okej, vad skulle hända om jag slutar tvärt tror du?
Citera
2017-05-16, 19:25
  #758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joyxer90
Okej, vad skulle hända om jag slutar tvärt tror du?

Du får abstinenssymtom (kallas även utsättningssymtom) och risken att depressionen kommer tillbaka blir större.
Citera
2017-05-16, 19:32
  #759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joyxer90
Okej, vad skulle hända om jag slutar tvärt tror du?


Ärligt talat - vetefan - det sägs att man ju blir väldigt deprimerad i början när man tar antideppressiva - oavsett sort. Bara det är ju djävligt märkligt. Jag tror att långvarigt bruk gör en "immun" och att det i grund och botten bara är skit. Lika förbannat trycker jag i mej 50 mg varje morgon - har varit 200.

Jag törs inte riktigt lägga ner helt. Vad kan hända? Antagligen bara att du mår bättre! Men miitt psyke tillåter inga risker....Dock din intuition är helt rätt - följ den och gör som ovanstående Flashbackare råder dej!

Best of luck!
Citera
2017-05-16, 19:39
  #760
Medlem
Antivalents avatar
Prata med din läkare om nedtrappning, kan vara skönt med någon form av terapi när du blir kvitt rävgiftet.
Citera
2017-05-16, 21:28
  #761
Medlem
Tack för tipsen allihopa!
Citera
2017-06-07, 13:15
  #762
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Fått sertralin utskrivet är det några ovanor/vanor man ska tänka på i samband med användandet?

Äter bara medicin för ADHD och drogfri/alkoholfri sedan länge. Äter bra och tränar men har dålig sömn.
Citera
2017-06-10, 22:28
  #763
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utandinluft
har även testat att dricka rätt rejält en gång och märkte ingen skillnad mot hur det var innan då jag drack utan medicinering.
Man slipper bakfylleångest
Citera
2017-06-13, 00:58
  #764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Fått sertralin utskrivet är det några ovanor/vanor man ska tänka på i samband med användandet?

Äter bara medicin för ADHD och drogfri/alkoholfri sedan länge. Äter bra och tränar men har dålig sömn.
Låter ju som du sköter dig. Dock vet jag ej om det hjälper mot dålig sömn.
Citera
2017-06-14, 11:34
  #765
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialAirService
Låter ju som du sköter dig. Dock vet jag ej om det hjälper mot dålig sömn.

Gått 10 dagar och jag är helt död efter jobbet och betydligt deppigare men jag ska banne mig stå ut så vänder det förhoppningsvis .
Citera
2017-06-20, 23:36
  #766
Medlem
Jag har ätit Sertralin sedan början på mars 100mg. Vet inte om det har hjälpt. Känner mig slöare och ingen motivation. Känner mig avtrubbad bara. Någon mer som har dålig erfarenhet av Sertralin? Känna som jag fått dålig sömn av medecinen oc vaknar trött som fan. Berätta era erfarenheter??
Citera
2017-06-25, 18:18
  #767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialAirService
Jag har ätit Sertralin sedan början på mars 100mg. Vet inte om det har hjälpt. Känner mig slöare och ingen motivation. Känner mig avtrubbad bara. Någon mer som har dålig erfarenhet av Sertralin? Känna som jag fått dålig sömn av medecinen oc vaknar trött som fan. Berätta era erfarenheter??

Jag började med 25mg för tre v sedan.
V2 gick jag till 50. I slutet av v2 (mot kvällarna) började jag få yrsel och svettningar, som att 50mg inte räckte??
V3 är jag på 100mg, yrseln försvann som jag kände i slutet av dagarna på 50mg. Annars känns det som 50mg i början av v2. Lite snabb känner jag mig nog. Men inte något anmärkningsvärt.

Sömnen har blivit bättre sedan jag började med Setralin. Jag hade ångest och grubblade mycket vilket gjorde det svårt att somna.
Dock är jag segare i kroppen än innan Setralin. Går fortfarande på gym och springer som innan.

Tror det gäller att man är uppmärksam över förändringarna och kämpar på lite själv?? Blir man trött kan man gå ut och gå eller aktivera sig på annat sätt (gymma). Och inte sitta hemma och fisa i soffan.

Träffa vänner även om man är trött.
Städa även om man är trött.
Diska även om man är trött =)
Citera
2017-06-25, 19:21
  #768
Medlem
Kan någon svara på om yrsel kan dyka upp på kvällarna pga för svag dos?
Tog 50mg och då dök det upp på kvällarna... Eller är det bara en övergångsperiod som jag kan ha dess yrselkänningar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback