2017-05-08, 19:19
Medlem
Podrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Påståendet att det är avvikande eller märkligt att ett barn leker med sin lillebror och dennes kompis måste vara det dummaste jag hört på länge.

Alla föräldrar med flera barn kan nog intyga att de emellanåt leker med varann, ibland innefattande vänner.

Jag har tittat i den där berättelsen som handlar om Fup:en. Kevin var kompis med den yngre brodern. Den äldre brodern verkar ha varit med som någon form av "chef" (tittar på vid låtsasbråk så de yngre barnen inte slår varandra för mycket etc).

Om du har barn vet du kanske att ett sju år gammalt barn har inte mycket gemensamt med ett som är fyra. Finns det andra barn i området är det mer normalt att vara med de i sin egen ålder.

Jag tror sjuåringen var/är en lite udda grabb. Tog han inte struptag på sin egen bror?

Kan det vara så att sjuåringen hetsade fem- och fyraåringen på varandra att "låtsasbråka" nere vid vattnet. Det böljar fram och tillbaka och sjuåringen involvera sig i bråket när lillebror får stryk och familjehedern kommer på skam. Nere vid vattnet är de till slut alla tre, två äldre barn mot ett yngre. Pinnar och/eller sparkar samt skrik från Kevin som nu ligger ner. Skriken blir för jobbigt att lyssna till, sjuåringen tar daga av Kevin medelst armarna om hans hals..
Citera
2017-05-08, 19:23
Medlem
Om den äldre brodern verkligen beskrev det som att Kevin inte orkade andas längre efter de hade "busbråkat" då är det väl ganska tydligt vad som hände...
Citera
2017-05-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Så där säger han bara för att han kan ju inte säga att bröderna är misstänkta när han inte läst in sig på utredningen. att de skulle hittat någon annan på två veckor är uteslutet. DJ har inget mer då hade DN skrivit det för länge sedan, det kommer bara handla om att de feltolkat förhören.

Så du påstår att chefsåklagaren ljuger när han apropå förhören och "erkännandet" säger att "det är framför allt andra orsaker som gör att jag bedömer att förundersökningen ska återupptas"?
Citera
2017-05-08, 19:24
Medlem
RS:s sagoberättelser har fått styra bilden om vad som hände i fallet Kevin och han har pekat ut 5-åringen & 7-åringen som mördare. RS har inte lagt fram några bevis för sina påståenden.

"Polisen är inte domare."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6692122
Citera
2017-05-08, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Ja, föräldrarna har givetvis förhörts, men jag betvivlar att det är föräldrarnas uttalanden som ligger till grund för majoriteten av formuleringarna i beskrivningen av skeendet.
Låt oss titta på texten igen:

Det fetade ovan finner jag uppenbart sprunget ur ett barns berättelse med tanke på perspektiv, ordval och formuleringar.

Det icke-fetade är däremot uppenbart en vuxen persons formuleringar. Huruvida dessa kommer från föräldrarna eller sammanfattningens författare kan vi i nuläget inte veta säkert, men jag har svårt att tro att föräldrarna skulle ignorera barn som kommer inspringande och larmar om att något hänt en 4-årig kompis och att han ligger vid sjön.

Författaren måste dock få berättelsen att gå ihop. Mördarna måste placeras vid mordplatsen och därför måste barnens berättelse redogöras för, men föräldrarnas ologiska reaktion på barnens berättelse måste också förklaras. Förklaringen blir att föräldrarna var distraherade.

Möjligtvis finns någon form av täckning för denna förklaring i förhören. Exempelvis:

Förhörsledaren: Sa barnen något när dom kom hem?
Pappan: Du jag minns inte, vi hade fullt upp med att tanka båten.

Allt det fetstilade har man givetvis frågat föräldrarna om i förhör och fått det konfirmerat fast med andra ord. Kevinrapporten har legat på nätet länge, om dessa saker skulle vara fel, då skulle pappan för länge sedan reagerat på att där finns en berättelse som inte är korrekt och som inte hänt. dessutom har inte DN som har FU motsagt dessa uppgifter, vilket skulle vara en gigantisk skandal om Sandberg skulle ljugit outright. och det tror jag inte ens Sandberg skulle våga göra. det är denna del som gör bröderna så intressanta, de pratar om en död kropp innan någon vet att den finns. måste vara sant.
Citera
2017-05-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Om den äldre brodern verkligen beskrev det som att Kevin inte orkade andas längre efter de hade "busbråkat" då är det väl ganska tydligt vad som hände...

Har du hört någon av pojkarna säga detta du påstår? Eller har du hört det från någon som hört det från någon som hört det från någon?
Citera
2017-05-08, 19:29
Medlem
Ser i inläggen att det finns en del som är väl pålästa i de fakta som finns. Så vad är de nya fakta som framkommit i DN:s granskning och i SVT (första avsnittet är det som sänts så det borde väl även där framkommit uppgifter som är så graverande )att åklagaren öppnat ärendet på nytt. Vad kan det vara? Eller är han bara smart och skyndar sig när han känner att det börjar blåsa?Åklagaren hänvisar ju till dessa medier när han talar om nya omständigheter.
Citera
2017-05-08, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Podr
Jag har tittat i den där berättelsen som handlar om Fup:en. Kevin var kompis med den yngre brodern. Den äldre brodern verkar ha varit med som någon form av "chef" (tittar på vid låtsasbråk så de yngre barnen inte slår varandra för mycket etc).

Om du har barn vet du kanske att ett sju år gammalt barn har inte mycket gemensamt med ett som är fyra. Finns det andra barn i området är det mer normalt att vara med de i sin egen ålder.

Jag tror sjuåringen var/är en lite udda grabb. Tog han inte struptag på sin egen bror?

Kan det vara så att sjuåringen hetsade fem- och fyraåringen på varandra att "låtsasbråka" nere vid vattnet. Det böljar fram och tillbaka och sjuåringen involvera sig i bråket när lillebror får stryk och familjehedern kommer på skam. Nere vid vattnet är de till slut alla tre, två äldre barn mot ett yngre. Pinnar och/eller sparkar samt skrik från Kevin som nu ligger ner. Skriken blir för jobbigt att lyssna till, sjuåringen tar daga av Kevin medelst armarna om hans hals..

Riktigt bra teori faktiskt, som tar till vara den ene broderns "mördardrag". helt klart att det är ingen rök utan eld utan det är sillmjölkar som inte inser att barn kan vara kallhamrade killers.
Citera
2017-05-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har du hört någon av pojkarna säga detta du påstår? Eller har du hört det från någon som hört det från någon som hört det från någon?
Nej jag har inte hört det från någon av pojkarna, det var någon i tråden som skrev det. Men OM den äldre verkligen sade så när han skulle förklara för pappan och när han ritade sin teckning, så är det ganska klart vad som hände tycker jag. Men att pojken/pojkarna försökte förklara för pappan vad de sett anser jag klart. Det är därför pappan senare kontaktar polisen, för att han förstår att pojkarna sett NÅGOT som har med Kevin att göra.
Citera
2017-05-08, 19:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Jag noterar att du lärt dig något från meningsutbytet med mig. Kom ihåg att detsamma gäller dig.
Citera
2017-05-08, 19:35
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Allt det fetstilade har man givetvis frågat föräldrarna om i förhör och fått det konfirmerat fast med andra ord. Kevinrapporten har legat på nätet länge, om dessa saker skulle vara fel, då skulle pappan för länge sedan reagerat på att där finns en berättelse som inte är korrekt och som inte hänt. dessutom har inte DN som har FU motsagt dessa uppgifter, vilket skulle vara en gigantisk skandal om Sandberg skulle ljugit outright. och det tror jag inte ens Sandberg skulle våga göra. det är denna del som gör bröderna så intressanta, de pratar om en död kropp innan någon vet att den finns. måste vara sant.

Om föräldrarna kunnat bekräfta att dom vid det tillfället hört något om en 4-årig kompis som är död, skadad, liggande vid sjö eller liknande, varför sprang dom inte omedelbart till Kevins undsättning?
Citera
2017-05-08, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Så du påstår att chefsåklagaren ljuger när han apropå förhören och "erkännandet" säger att "det är framför allt andra orsaker som gör att jag bedömer att förundersökningen ska återupptas"?

kan vara vilka skitsaker som helst, nu när drevet går har han ju inget val när RÅ gör hands-off. Lär ju inte vara någon het potatis att öppna ett fall som alla vet är olösligt. Palme 2. kan ta flera år det här. Han måste ju ha några argument och då vill han givetvis säga att de "tänkt själva också". det är mycket lättare att granska fallet med öppen FU, än med stängd. exv, hur går du till rikskrim och begär resurser för en stängd FU? lär nog bli nej då, nu har han ju fått resurser men det är också han som sitter med bastarden i famnen...inget karriärsdanande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in