Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Att pappan skulle regera med att gömma kroppen tar jag inte för troligt, såvida han inte redan från början var en kriminellt belastad person med erfarenhet av mord, vilket jag inte tar för troligt. Ja, det är omöjligt för småpojkar att bära en så tung kropp. Hade de stanna på vägen genom att lägga ner kroppen så hade det funnits tekniska bevis som visat på det. Jag tror inte heller på att så små barn tänker på att lägga killen så det ser ut som att han drunknat (han låg under vatten på lastpallen).
Vad DJ & TO "tror" är inte alls irrelevant. Ingen av dem skulle solka ner sina fina rykten med att hjälp skyldiga att bevisa sin oskuld. DJ är erfaren när det gäller att granska rättsfall och TO är advokat och har läst FUP. Det kommer två delar till och inte heller du behöver vara orolig kring att det kommer vara "tunt" i dem. Del 1 var bara en inledning.
nej, men mest sannolikt om pojkarna gjort det. pojkarna är bundna till platsen i tid, de har sett kroppen, minst, kanske även mordet. Att det skulle finnas något som friar dem helt är uteslutet. varför frågar in DJ dem vad de såg? hade DJ haft något att verkligen ta på då hade han sagt det nu, han har pratat upp det hela för mycket. om de bara lägger kroppen när de vilar finns inga skrapmärken. pallen låg inte under vattnet och inte heller pojken.
DJ och TO hävdar bara att med dagens kunskap kanske man skulle dra en mindre säker slutsats. TO har i begäran om att öppna FU sagt att grunden för det är att erkännandet inte finns. Detta är enda argumentet, alltså finns inget annat som motsäger att det kan vara bröderna. Därav att det finns inget mer än olika tolkningar och säkerheter avseende vad pojkarna sagt som kommande program handlar om. Avseende TQ kan man lätt sätta att det var inte han, men DJ är direkt korkad om han med säkerhet hävdar detta då de är bundna till platsen. Att det inte skulle hålla i domstol är en annan sak.