Citat:
Ursprungligen postat av
Kung-Caligula
Den kan absolut granskas men du och några högljudda adelsmän med Mercedes i tråden har redan bestämt er för att utredningen var för jävla dålig och tunn utan att ha tagit del av den själva. Så det ni anklagar andra för är precis det ni gör själva.
Du behöver inte vara orolig för att killarnas oskuld inte kommer visas. DJ är en mycket ansedd journalist och han skulle aldrig solka ner sig genom att försöka få skyldiga att se oskyldiga ut, inte ens för pengar. DJ är övertygad om att killarna är oskyldiga annars skulle han inte göra dessa dokumentärer. Samma gäller den mycket ansedde advokaten Tomas Olsson, han skulle inte heller blanda sig in i fallet om han inte var övertygad om deras oskuld. TO har dessutom läst FUP, så han borde veta.
Vi vet också att SÅC med sina ovetenskapliga metoder varit inblandad. Det var han som styrde över förhören, det fick man veta när man lyssnade på P3 Dokumentär om fallet och jag hann lyssna på den innan den togs bort.
Den som är allmänbildad vet också att det är extremt ovanligt med barn som mördar barn. Det är så ovanligt att det knapp förekommer alls. Dessutom, vem bar bort Kevin och gömde honom? Småkillarna kunde inte göra det. Släpspår hittade polisen inte heller, vilket hade varit enda möjligheten för småkillarna att flytta på Kevin. Att någon annan icke inblandad i mordet skulle flytta honom tar jag inte för troligt alls, eftersom i princip alla människor på jordklotet skulle betacka sig för att bli inblandade i ett mord. Den som gömde Kevin är också mördaren, så det kan inte vara dessa killar. Småkillar på 5 & 7 år kan inte bära 18 kg.
Så, nu har jag försökt hjälpa dig med att fatta varför det är mer troligt att killarna är oskyldiga än att de är skyldiga.
Det är inte så svårt att fatta redan nu att killarna är oskyldiga. Varför vill du att de fortfarande ska bära skuld för något de med största sannolikhet inte gjort? Är det så att du vet något om mordet som du inte vill ska komma fram?