2017-05-05, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Var säger pojkarna det? Har du någon källa?

http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf

bör läsas av alla härinne innan man öppnar truten....konstigt skriven, men om man bortser från åsikter och tolkningar och bara tittar på fakta är den givande.
Citera
2017-05-05, 16:05
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Det är väl just dessa SÅC-teorier som är motbevisade, traumatiska händelser kommer man ihåg. Föträngning innebär att man bortser från dem och inte bearbetar dem, exv väldtäkter. men kommer ihåg dem gör man.

Möjligt att det är så på vuxna men här är det en sjuåring samt en femåring det handlar om och i den åldern är i värsta fall Kalle Anka den uppfostrande förebilden.

Kan de skilja på fantasi, dröm och verklighet, eller rör dom ihop allt i en stor gröt?

(Jodå jag har själv sett t.o.m. vuxna som gjort så ett flertal gånger)
Citera
2017-05-05, 16:09
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf

bör läsas av alla härinne innan man öppnar truten....konstigt skriven, men om man bortser från åsikter och tolkningar och bara tittar på fakta är den givande.

OK. Men om pojkarna säger något som inte stämmer med vad rättsmedicin säger så är det väl något tokigt med pojkarnas berättelse. Om de fantiserat eller vad det kan handla om.
Citera
2017-05-05, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Möjligt att det är så på vuxna men här är det en sjuåring samt en femåring det handlar om och i den åldern är i värsta fall Kalle Anka den uppfostrande förebilden.

Kan de skilja på fantasi, dröm och verklighet, eller rör dom ihop allt i en stor gröt?

(Jodå jag har själv sett t.o.m. vuxna som gjort så ett flertal gånger)

de kan ha glömt det för att minnet inte funkar så bra för barn, men inte avseende händelsen i sig. nu har de utsatts för en massa förhör så i detta fall kan de rört ihop det pga det, planterade minnen. men hade de varit orörda tror jag den äldre kommit ihåg det. de har, innan någon kände till brotten, sprungit hem till pappa och sagt att K ligger i vattnet, så något har de sett. kan de sedan efter förhör trott att de gjort det? givetvis. Men om detta har inte DJ frågat dem, jag vill veta vad de kommer ihåg av händelsen.
Citera
2017-05-05, 16:18
Bannlyst
Citat:
OK. Men om pojkarna säger något som inte stämmer med vad rättsmedicin säger så är det väl något tokigt med pojkarnas berättelse. Om de fantiserat eller vad det kan handla om.

Ja, kan vara så. jag bara finer det remarkabelt att varken dessa stampmärken som inte finns och blånaderna runt könet som finns, berörs så lite avseende händelsförloppet. RM anser blånaderna vara sexualkopplade, inte sparkar, det borde vara en väldig skillnad. ett erkännade måste stämma med teknisk bevisning annars är den inte mycket värd.

och varför är sandaler och en strumpa av? hur fann man dessa? som på bilden? öppna? stängda? stående ihop? inget i pojkarnas berättelser berör detta.
Citera
2017-05-05, 16:18
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Var har jag skrivit att han inte har fel i fallet Kevin!? Jävla supernolla. Sådana som du borde hålla er riktigt långt borta från tråden.

Citat:
Det är väl just dessa SÅC-teorier som är motbevisade, traumatiska händelser kommer man ihåg. Föträngning innebär att man bortser från dem och inte bearbetar dem, exv väldtäkter. men kommer ihåg dem gör man.

Kul att se att ni äntligen börjar förstå att storebrorsan förmodligen är den som mördade och lillebrorsan tittade på. Igår var det jag som skullle hålla mig borta och var en nolla osv... Ni självutnämnda experter har gjort bort er ordentligt i den här tråden.

Bra där JohanElisa så nu fattar du äntligen att man kommer ihåg traumatiska händelser? Det går framåt!
Citera
2017-05-05, 16:22
Medlem
Citat:

Vad? Då var väl inte själva foten mot halsen så hårt att det gav skador. Testa själv. Tryck en sko mot halsen några sekunder och se om det syns dagen efter. Barnen kanske även var barfota denna varma soliga dag vid vattnet.

Vad var det för skador som peddo hade gjort enligt rättsmedicin? Eller den du tror.Inget förutom att sparkat på könet? Typiskt pedofil att göra så eller? Mer?
Senast redigerad av werdo 2017-05-05 kl. 16:28.
Citera
2017-05-05, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Kul att se att ni äntligen börjar förstå att storebrorsan förmodligen är den som mördade och lillebrorsan tittade på. Igår var det jag som skullle hålla mig borta och var en nolla osv... Ni självutnämnda experter har gjort bort er ordentligt i den här tråden.

Bra där JohanElisa så nu fattar du äntligen att man kommer ihåg traumatiska händelser? Det går framåt!

Käre arbetarklassunderståte. Du är för dum för att förstå att det finns ingen motsägelse mellan det jag sa idag och igår. Du har inte den intellektuella förmågan att lösa upp det jag skriver och förstå små skillnader i resonemang som innebär stor skillnad i betydelse. Jag rekommenderar dig att inte läsa mina inlägg då det krävs att hålla flera saker i huvudet samtidigt och ta till sig vetenskaplig forskning för att förstå dem. Du kan inte det pga din genetik och arbetarklassbakgrund. Inte ditt fel. Ut och tvätta överklassens mercor istället.
Citera
2017-05-05, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Vad? Då var väl inte själva foten mot halsen så hårt att det gav skador. Testa själv. Tryck en sko mot halsen några sekunder och se om det syns dagen efter. Barnen kanske även var barfota denna varma soliga dag vid vattnet.

Vad var det för skador som peddo hade gjort enligt rättsmedicin? Eller den du tror.Inget förutom att sparkat på könet? Mer?

de hppade även på bröstet vilket borde ge skador på revben, blånader, skrapsår. på halsen får du skador på struphuvud+skrapsår. skor var sannolikt på då de spelade fotboll, men jag har inte läst detta specifikt. bra påpekade dock.
Citera
2017-05-05, 16:30
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ja, kan vara så. jag bara finer det remarkabelt att varken dessa stampmärken som inte finns och blånaderna runt könet som finns, berörs så lite avseende händelsförloppet. RM anser blånaderna vara sexualkopplade, inte sparkar, det borde vara en väldig skillnad. ett erkännade måste stämma med teknisk bevisning annars är den inte mycket värd.

och varför är sandaler och en strumpa av? hur fann man dessa? som på bilden? öppna? stängda? stående ihop? inget i pojkarnas berättelser berör detta.

Jag tycker att det är obehagligt att Nina Hjelmgren har en bild på skorna och en strumpa. Det känns sensationslystet. Inte läst så långt i bloggen ännu.
Ett erkännande från barn, utan teknisk bevisning - tveksamt om det är värt något alls.
Jag såg programmet, där lät det som om själva händelseförloppet faktiskt aldrig framkommit.
Citera
2017-05-05, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werdo

Vad var det för skador som peddo hade gjort enligt rättsmedicin? Eller den du tror.Inget förutom att sparkat på könet? Typiskt pedofil att göra så eller? Mer?

blånader runt könet. sparkskador ser annorlunda ut.
Citera
2017-05-05, 16:32
Medlem
Citat:
de hppade även på bröstet vilket borde ge skador på revben, blånader, skrapsår. på halsen får du skador på struphuvud+skrapsår. skor var sannolikt på då de spelade fotboll, men jag har inte läst detta specifikt. bra påpekade dock.

Även om dom gjorde det på en död? Jag vet inte bara frågar experten.
Dom hade fiskelek. Om riktiga spö eller vad fiekelek nu är vet jag inte. Och det är väl nån sjö eller nåt där kevin låg såg på en karta.
Senast redigerad av werdo 2017-05-05 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in