Citat:
Ursprungligen postat av
Podr
Hej,
Undrar om dokument inifrån kommer gå igenom hur barnen mådde under tiden för mordet. Kommer de intervjua barnomsorg och evt andra utomstående professionella vuxna eller tänker programmet bara rikta in sig på att leta sprickor i utredningen?
En mycket erfaren förskollärare som jag talat med menar att det är viktigt att se till familjen och hur barnen mådde. Hon trodde absolut barnen kunde haft ihjäl Kevin. Det var något udda med att en 7 åring leker med sin yngre bror och ännu yngre kompis, barn har hela tiden en strävan att vara med jamnariga alt äldre barn. Jag spekulerar att 7-aring kan ha varit udda, utstött och/eller mobbad. Titta med skolan hur han mådde.
Tre andra detaljer som jag reagerade på i programmet var att pappan till pojkarna sa nåt i stil med att Kevin var ett "sjalvsakert barn". Ett underligt uttalande om en 4-åring på ett avvikande sätt att säga det på. Vad menar pappan med det? Var Kevin störig/kaxig?
Den andra detaljer rör föräldrarnas förhållande. Varför skilja sig när man väntar ett andra barn? Är/Var det något i familjen som inte var OK. Nåt dysfunktionellt som inte framkommer? Misshandel eller missbruk?
En tredje grej. Varför verkar det bara vara yngsta sonen som vill driva det här egentligen? Vad får de andra att tveka?
Kommentarer på det.
Något i barnet Kevins familj verkar definitivt inte varit okej. Pojken tycks ha drivit vind för våg, fyraåringen eftersöktes inte förrän sent på kvällen, ingen tycks riktigt brytt sig om var han var, vad han gjorde eller med vem. Anmärkningsvärt, en fyraåring ska man ha under någorlunda uppsikt. Bland annat måste anhöriga ha vetat att brukade leka vid sjön, och att han inte kunde simma. Katastrofvarning.
Och så ska man tydligen känt till att pedofiler rörde sig kring pojken, hade han gått hand i hand med en sådan?

Att döma av bilderna var den lille lockige Kevin väldigt söt, en het dröm för varje bögpedofil.
Pedofiler luktar sig till lämpliga barn på långt håll. Det brukar mycket ofta, nästan alltid handla om utsatta barn med trassliga hemförhållanden, kanske med alkoholproblem, där föräldrar inte bryr sig eller inte förstår riskerna med "snälla farbröder" som förstår att utnyttja de eftersatta barnens längtan efter kärlek - och presenter.
Att sjuåringen lekte med sin femårige bror är inte alls konstigt, jag har egna erfarenheter av liknande. Däremot kan man undra lite över varför en fyraåring tillläts hänga med, han var ju alldeles för liten. Detta skulle kunna tolkas som att Kevin var ett utstött och ensamt barn som inte riktigt hörde hemma någonstans och som därför hängde sig på där det gick.