2017-04-27, 18:28
  #529
Bannlyst
Han lär väl rimligtvis inte få speltid i ligan förrän Dortmund säkrat en direktplats till CL, vilket kan dröja till sista omgången.
Citera
2017-04-27, 18:59
  #530
Medlem
Steff83s avatar
Tror nog nästa säsong kan bli en del speltid då dom kan planera mer.. Jag menar..han kom mitt i säsongen nu..Dortmund är trotsallt normalt minst en topp10-15-klubb i Europa..Naivt att tro han skulle få mycket speltid direkt.
Citera
2017-04-29, 15:44
  #531
Medlem
Isak på bänken även idag, mot Köln.

Finns nog chans till några minuter i slutet om Dortmund dominerar lite! Verkar som han får mer o mer bänktid vilket är ett bra tecken, för en 17 åring.
Citera
2017-05-02, 09:00
  #532
Medlem
Det är tyvärr bara att konstatera att det var dumt att gå till Dortmund så tidigt. Det är ett för stort steg att gå till Bundesliga. Jag gissar att han blir utlånad till sommaren, eventuellt till AIK?
Citera
2017-05-02, 17:48
  #533
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Det är tyvärr bara att konstatera att det var dumt att gå till Dortmund så tidigt. Det är ett för stort steg att gå till Bundesliga. Jag gissar att han blir utlånad till sommaren, eventuellt till AIK?
Han har det tydligen till och med tufft i U19-laget:

Citat:
Dortmund föll dock med 1–0 och efteråt var Oberhausens sportchef Jörn Nowak kritisk till Dortmunds, på pappret, starka lag.
– När jag såg startelvan blev jag lite illamående. Jag tycker inte att det är nödvändigt av Dortmund att ge spelare som Alexander Isak en match i U19-laget, säger Nowak enligt tyska WAZ.
Isak spelade hela U19-matchen, men blev alltså mållös. Och Nowak var allt annat än imponerad av den svenske anfallstalangen efteråt.
– Han kunde inte ens ta sig förbi våra reservlags- eller juniorspelare. Att de förstärkt med spelare från seniorlaget visar vilken respekt våra spelare vunnit, säger Nowak.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/eQkbM/kunde-inte-ens-ta-sig-forbi-vara-juniorer
Citera
2017-05-02, 18:01
  #534
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Han har det tydligen till och med tufft i U19-laget:
Det handlar ju mer om hur Nowak försöker hypa upp sitt egna lag. Isak kanske hade en tung dag på jobbet, men det säger fortfarande ingenting om hans kapacitet.
Citera
2017-05-02, 21:24
  #535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Isak på bänken även idag, mot Köln.

Finns nog chans till några minuter i slutet om Dortmund dominerar lite! Verkar som han får mer o mer bänktid vilket är ett bra tecken, för en 17 åring.

Det är bara för att höja hans värde, inte för att han faktiskt ska få spela. Gammalt knep.
Citera
2017-05-02, 21:28
  #536
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Det är bara för att höja hans värde, inte för att han faktiskt ska få spela. Gammalt knep.
Tycker du Dortmund fick honom billigt?
Citera
2017-05-02, 23:06
  #537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Det är bara för att höja hans värde, inte för att han faktiskt ska få spela. Gammalt knep.
Ja, om de vore så att de ville sälja honom redan i sommar vilket inte är särskilt troligt. Om de redan säljer efter knappt ett halvår kommer de aldrig att budas högt, några bänkmatcher skulle isåfall inte att höja värdet.
Citera
2017-05-02, 23:09
  #538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Ja, om de vore så att de ville sälja honom redan i sommar vilket inte är särskilt troligt. Om de redan säljer efter knappt ett halvår kommer de aldrig att budas högt, några bänkmatcher skulle isåfall inte att höja värdet.

Sant. Jag ger mig. Han blir utlånad till Holland nästa år.
Citera
2017-05-05, 01:24
  #539
Medlem
Supertalang? Ahahahhaha ni får mig att skratta. Hans få mål här i Sverige var ju inte ens tekniskt imponerande utan försvararna var ute å köpte korv och målvakterna var i samma liga som Isaksson.

Och nu när han faktiskt flyttar från ett svenskt lag till ett ordentligt lag är han värre än småungar.

Citera
2017-05-06, 09:02
  #540
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Supertalang? Ahahahhaha ni får mig att skratta. Hans få mål här i Sverige var ju inte ens tekniskt imponerande utan försvararna var ute å köpte korv och målvakterna var i samma liga som Isaksson.

Och nu när han faktiskt flyttar från ett svenskt lag till ett ordentligt lag är han värre än småungar.

Han är ju själv en småunge. Endast 17 år gammal. Ingen har gjort det han gjorde i Allsvenskan vid samma ålder. Kolla gärna på hans mål igen, har man fotbollsöga så syns talangen klart och tydligt.

En liten jämförelse; när Zlatan kom fram 99/00, så var han både äldre än Isak och mötte klart sämre motstånd. Det Isak gjorde förra året som 16/17-åring var Zlatan aldrig i närheten av vid samma ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in