2017-08-07, 18:27
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lol. Man ska nog inte dra så tvärsäkra slutsatser på hur mycket transfermarkt värderar truppen. Erfurt och tyska tredje divisionen är förmodligen skitdåliga. Bara att Baffo som var 3:e val som mittback i Halmstad direkt gick in i startelvan i andradivisionen i Tyskland visar på att nivån förmodligen är kaosdålig.

27 matcher från start 2014, men 2015 spelade han kanske hälften av alla matcher innan han gick i juni eller juli.
Citera
2017-08-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
27 matcher från start 2014, men 2015 spelade han kanske hälften av alla matcher innan han gick i juni eller juli.

Och? Likväl inte bättre än 3:e val som mittback någon av säsongerna. Men direkt in som mittback i 2. Bundesliga.
Citera
2017-08-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben

Om du läser snubbens resonemang och logik så är det inte riktigt värt att diskutera. Han har bestämt sig och det är inte mycket av värde i det han säger endå. Känns som han skriver endast för att trigga.
Citera
2017-08-07, 19:33
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Och? Likväl inte bättre än 3:e val som mittback någon av säsongerna. Men direkt in som mittback i 2. Bundesliga.
Man är alltså tredjeval om man spelar 88 % av all speltid i AS (Baffo gjorde detta 2014)?
Citera
2017-08-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Man är alltså tredjeval om man spelar 88 % av all speltid i AS (Baffo gjorde detta 2014)?

Ja, är man passerad till ytterbacken och endast i undantagsfall som vid till exempel skador/avstängningar får spela på sin naturliga plats så är man 3:e val på mittbacksplatsen. Det borde väl du kunnat räkna ut själv?
Citera
2017-08-07, 20:02
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ja, är man passerad till ytterbacken och endast i undantagsfall som vid till exempel skador/avstängningar får spela på sin naturliga plats så är man 3:e val på mittbacksplatsen. Det borde väl du kunnat räkna ut själv?
Jag trodde HBK körde 5-backslinje på den tiden men kollade nu på transfermarkt och ser att han allt som oftast spelade ytterback. Så strunta i mitt tidigare inlägg då. Kan hålla med om att TM:s marknadsvärde inte är solklart att bedöma utifrån men kaosdålig skulle jag inte kalla 2. BL.
Citera
2017-08-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag trodde HBK körde 5-backslinje på den tiden men kollade nu på transfermarkt och ser att han allt som oftast spelade ytterback. Så strunta i mitt tidigare inlägg då. Kan hålla med om att TM:s marknadsvärde inte är solklart att bedöma utifrån men kaosdålig skulle jag inte kalla 2. BL.

Nu var det i och för sig 3. Bundesliga som jag ansåg kaosdålig med tanke på att en sådan medioker back spelare som Baffo omedelbart gick in i ett lag i 2. Bundesliga(övre halvan dessutom).
Citera
2017-08-07, 20:07
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Fake news. Man går inte per automatik till ett bättre lag och en bättre liga utan till en liga och ett lag där man tror att framtidsutsikterna är bättre. Malmö FF med två CL säsonger i rad som slagit Olympiakos, Schaktar Donetsk, Salzburg och Celtic var vid tillfället givetvis bättre än Leipzig som då var ett mittenlag i 2. Bundesliga men det är självklart lättare att nå Bundesliga via 2. Bundesliga än via allsvenskan. 3. Bundesliga är givetvis skitdålig och Isaks mål säger väldigt lite.

Möjligt att Mff var bättre men nu var det kvaliteten på ligan vi pratade om. Och man kan inte bedöma en ligans kvalitet baserat på en spelare (som du gör).
Citera
2017-08-07, 20:16
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Är du säker på att han inte var fjärdeval där, men fick spela mycket ändå? ;-)
Citera
2017-08-12, 15:14
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Idag sitter Alexander Isak på bänken i mötet mot Rielasingen-arlen i tyska cupen.
Citera
2017-08-12, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Idag sitter Alexander Isak på bänken i mötet mot Rielasingen-arlen i tyska cupen.

ett division 5 lag och bvb har plockat in spelare fran ajuniorena bla Beste som gar direkt in i truppen
Citera
2017-08-12, 15:48
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
ett division 5 lag och bvb har plockat in spelare fran ajuniorena bla Beste som gar direkt in i truppen

Är det här ditt mål i livet eller.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in