2017-04-27, 14:57
Medlem
F.Hansens avatar
Ja det skulle vara trevligt att kunna röka utan att bryta mot lagen istället för att dricka alkohol. Röker inget alls sedan flera år. Om jag skulle vilja röka nån gång ändå skulle jag göra det fastän det är mot lagen.
Senast redigerad av F.Hansen 2017-04-27 kl. 14:59.
Citera
2017-04-28, 23:59
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Det är väl för "inte omoraliskt", men mest p.g.a. laglighetsstatusen.

Aha, då är jag med på hur du tänker.
Citera
2017-04-29, 00:24
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Nej jag skulle inte knarka mer om det var lagligt. Jag har för många år sedan provat cannabis 5-6 gånger men jag fastnade aldrig då ruset var jävligt tråkigt. Jag har inga andra erfarenheter av narkotikaklassade preparat. Jag har varit intresserad av att prova MDMA och LSD men aldrig så pass intresserad att jag gjort slag i saken. MDMA skulle jag kunna ha imorgon om jag verkligen velat, så det måste vara något annat som gör att jag avstår. Att jag väljer att inte knarka ger mig inte rätten att moralisera över andra personers drogvanor. Alla preparat borde vara lagliga.
Citera
2017-05-01, 00:48
Medlem
Lillarapunzels avatar
Absolut aldrig i mitt liv.
Har inte ens testat alkohol - och har inga planer på det heller.
Citera
2017-05-01, 01:14
Medlem
har knarkande föräldrar så jag vet nackdelarna med att fastna i skiten men jag skulle testa helt klart.
Citera
2017-05-01, 01:27
Medlem
Jag använder inte legala rusmedel och vet inte någon anledning till att jag skulle vilja använda illegala rusmedel i fall de blev legala.
Citera
2017-05-01, 01:29
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Du får skaffa ett röka-kort.

Om det vore lagligt att knarka så hade jag nog testat hasch och marijuana. Men framförallt bunkrat upp ett rejält förråd med bensodiazepiner.

Det är alltså drogens legala status som avhåller dig från att testa? Vilken robot alltså. Sen skulle du bunkrat benso, dvs det absolut värsta av allt som finns?
Citera
2017-05-01, 17:56
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2010
Låt oss säga att alla droger skulle vara lagliga helt plötsligt. skulle du använda då?
är så trött på att höra`knarkar du är du inte lycklig`

Jag har ett riktigt bra svenssonliv. bra jobb,snygg fru,underbara barn,mycket vänner och bra ekonomi.
är allmänt lycklig men har aldrig känt sån lycka som när ja använt olika droger som ja gör några gånger per år.
Inte en chans. Med missbrukare i släkten och via jobbet ständig kontakt med narkomaner och överdoserande ungdomar så vill jag absolut inte knarka. För mig ser jag inget värde i att tända på. Legalt eller illegalt är inte avgörande för mig. Andra får förstås tycka annorlunda och jag är fullt medveten om att inte alla som använder narkotika är neddekade narkomaner, lika lite som att alla som dricker alkohol är alkisar.
Citera
2017-05-04, 01:06
Medlem
Det viktiga är att förbjuda Nikotin och alkohol.

Klart man skulle knarka ibland, tänk att få dra en lina tjack framför en snut bara för att få se hans min.
Citera
2017-05-09, 15:37
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Det viktiga är att förbjuda Nikotin och alkohol.

Klart man skulle knarka ibland, tänk att få dra en lina tjack framför en snut bara för att få se hans min.
Nej! De drogerna är skadliga nog som de är. Jag vill verkligen inte se en så vanebildande substans som nikotin illegal, t.ex. Bara tänk hur den hade kunnat utvecklas på den svarta, oreglerade marknaden, av både pengakåta langare och desperata torskar, och misären som följt. Olika koncentrationer nikotin, tillvägagångssätt för ett så snabbt/starkt intag som möjligt osv. För att inte tala om behovet av återdosering. Ren misär för de som testat, och främst är det de ''coola kidsen'' eller de som behöver döva sin ångest som hade testat. Det viktiga är att ge oss alternativ.

OnT: Lagen har ju aldrig stoppat mig, så visst hade jag det. Och det behövs. Inte bara för juridiska/sociala konsekvenser/stigman, utan för informationen om hur man ''knarkar'' säkert och smart. Dess biverkningar och effekter av olika intagningssätt.
Citera
2017-05-21, 22:39
Medlem
Nej. Spelar ingen roll om det är lagligt eller inte, man kan väl testa ändå. Droger intresserar mig inte längre. Ingen alkohol eller nikotin heller.
Citera
2017-05-21, 22:41
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Skulle pröva amfetamin för att se om det gjorde mig bättre eller sämre, beträffande koncentrationsförmåga, arbetsprestation osv.

Det gör dig mycket bättre på alla dom punkterna.

Med det sagt vill jag inte uppmuntra till något missbruk och att gå runt vaken i flera dygn är inte alls kul. Om du nu skulle vara av den typen som har svårt att slagga efter tjack.

Det negativa överväger ju det positiva men det är en fett najs drog att punda ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in