2017-05-22, 13:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Jag använder inte legala rusmedel och vet inte någon anledning till att jag skulle vilja använda illegala rusmedel i fall de blev legala.
För dom inte är illegala längre?

Men det argumentet kommer annars upp ofta, i hur i en legalisering alla skulle börja använda cannabis.
Allt vi kan göra är fråga såna som dig, och om du skulle börja använda cannabis och svaret är nej i en överväldigande majoritet.
Så varför folk säger så vet jag inte, de är väl bara okunniga i hur det ser ut i världen där man har avkriminaliserat eller legaliserat.
Där ser man samma tydliga trend varje gång.
Och det är konsumtionen dalar, mindre blir missbrukare, och andra droger minskar också, och detta efter man kopplat bort polisen ifrån en hälsofråga.
Citera
2017-05-22, 14:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Inte en chans. Med missbrukare i släkten och via jobbet ständig kontakt med narkomaner och överdoserande ungdomar så vill jag absolut inte knarka. För mig ser jag inget värde i att tända på. Legalt eller illegalt är inte avgörande för mig. Andra får förstås tycka annorlunda och jag är fullt medveten om att inte alla som använder narkotika är neddekade narkomaner, lika lite som att alla som dricker alkohol är alkisar.
Du ser ju baksidan pga cannabisen är olagligt.
Vi ser i andra länder som avkriminaliserar eller legaliserar cannabis.
Där minskar problem kring droger, detta måste väl vara nått bra?

Problemet i Sverige är att vi slår med hela handen, om nått som borde vara individens ensak.
I en demokrati så äger inte någon min kropp och vad jag gör med den, det är faktiskt förtryck.
Detta förtryck gör så vi idag är på den extremt osmickrande andra platsen i EU i antalet dödsfall i EU.
Och skulle inte förvåna mig det allra minsta om vi om 1 vecka har första platsen.
Med tre gånger mer döda än i trafiken, kanske tom fyra?
Och vi gör INGET i detta land för hjälpa folk med detta hälsoproblem, utan man skickar polisen på dom i tron detta ska funka.
Man undrar varför ingen fattar detta, inte ens den mest inbitna knarkkrigaren fattar att man ringer inte polisen när man är i behov av sjukvård.
Så varför har vi ett system där vi avskärmar sjukvården ifrån en hälsofråga?
Det är lite som bara ringa polisen i en trafikolycka, och denna polis kommer fram till bil A är skyldig, ger denna böter och sen åker därifrån och låter de skadade få sköta sig själva.
Det är EXAKT så man sköter detta, är det bra?
Citera
2017-05-22, 14:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Det viktiga är att förbjuda Nikotin och alkohol.

Klart man skulle knarka ibland, tänk att få dra en lina tjack framför en snut bara för att få se hans min.
Varför ska man förbjuda nått och lämna över försäljningen till kriminellanätverk för?
Och sen är bägge alldeles för enkla att tillverka.

Det finns alldeles säkert fortfarande ordningsregler även i en legalisering, som uttryckligen säger du inte får konsumera offentligt.
Så snutet kommer garanterat plocka in dig även då, fast av andra orsaker.
Citera
2017-05-22, 14:09
Medlem
-spitzlix-s avatar
Klart jag hade brukat, säkerligen i samma mängd.

Hade fortsatt min självmedicinering med cannabis UTAN att behöva ha i bakskallen om te.x att mista körkort, behöva betala böter för ringa narkotika, kunna njuta av livet med självmedicineringen utan att farbror blå och andra ska behöva lägga sig i och ta ifrån mig min rätt att göra vad jag vill med mitt liv och min kropp, i slutändan är det ändå jag som individ som vet vad som är bäst för mig och mitt liv, inte staten och dess kostymhoror.

OCH hade allt blivit avkriminaliserat eller lagligt hade kriminellas vinster sjunkit rätt så drastiskt om folket som te.x brukar cannabis hade fått odla själv eller om det funnits en reglerad marknad som är lik systembolaget. Förstår inte varför våra idiotiska politiker och andra ska ha så svårt att se detta, är ju en win-win situation för alla förutom dom kriminella. Tror hellre rätt många hade gått till en reglerad marknad där man vet att det inte kan ha föregått något fuffens med produkten som det kan göras bland kriminella te.x sprutas med syntetiska cannabinoider, glasfiber osv.

Nej, nu ska jag ut och njuta av solen.
Trevlig tisdag!
Citera
2017-05-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför ska man förbjuda nått och lämna över försäljningen till kriminellanätverk för?
Och sen är bägge alldeles för enkla att tillverka.

Det finns alldeles säkert fortfarande ordningsregler även i en legalisering, som uttryckligen säger du inte får konsumera offentligt.
Så snutet kommer garanterat plocka in dig även då, fast av andra orsaker.

Om jag har förstått dig rätt så menar du att tobak lämnas över till kriminella nätverk?

Och varför ska polisen plocka in mig om jag tar en laglig substans? Kolla på Tjeckien, där har dom avkriminaliserat droger, det fungerar bra.

Har du fått åka polispil när du stått och rökt bredvid dem? nä precis, inte för tobaken iaf.
Citera
2017-05-22, 15:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Om jag har förstått dig rätt så menar du att tobak lämnas över till kriminella nätverk?

Och varför ska polisen plocka in mig om jag tar en laglig substans? Kolla på Tjeckien, där har dom avkriminaliserat droger, det fungerar bra.

Har du fått åka polispil när du stått och rökt bredvid dem? nä precis, inte för tobaken iaf.
Vad tror du händer om man förbjuder tobak och alkohol?
Jo, kriminellanätverk tar över handeln.
Så ja, man kan säga man lämnar över handeln.

Vi har ordningsregler, hur svårt är detta och förstå?
Och vad de gör i Tjeckien med deras ordningsregler är ju deras grej.
Tycker själv att tanken att man inte ska droga offentligt låter inte så där jätte orimligt för mig.

Tobak ger ingen berusning att tala om, och går inte placera i samma fack som alkohol och droger.
Kan man räkna tobak som en drog ja, men där stoppar alla liknelser för mig.
Citera
2017-05-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad tror du händer om man förbjuder tobak och alkohol?
Jo, kriminellanätverk tar över handeln.
Så ja, man kan säga man lämnar över handeln.

Vi har ordningsregler, hur svårt är detta och förstå?
Och vad de gör i Tjeckien med deras ordningsregler är ju deras grej.
Tycker själv att tanken att man inte ska droga offentligt låter inte så där jätte orimligt för mig.

Tobak ger ingen berusning att tala om, och går inte placera i samma fack som alkohol och droger.
Kan man räkna tobak som en drog ja, men där stoppar alla liknelser för mig.

Är du efterbliven eller?
Om tex hasch är lagligt att röka på stan som cigg är nu så behövs inte dina påhittade ordningsregler.

Den värsta drogen av dem alla är laglig, den heter alkohol. Den har förstört fler liv än nån annan drog, har förstört fler familjer än nån annan drog och den har tagit fler liv än nån annan drog.

Gå och lägg dig.
Citera
2017-05-22, 15:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Är du efterbliven eller?
Om tex hasch är lagligt att röka på stan som cigg är nu så behövs inte dina påhittade ordningsregler.

Den värsta drogen av dem alla är laglig, den heter alkohol. Den har förstört fler liv än nån annan drog, har förstört fler familjer än nån annan drog och den har tagit fler liv än nån annan drog.

Gå och lägg dig.
Men runt alkohol så finns det ju ordningsregler. Ordningsregler som enligt dig inte borde behövas eftersom det är lagligt.
Citera
2017-05-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men runt alkohol så finns det ju ordningsregler. Ordningsregler som enligt dig inte borde behövas eftersom det är lagligt.

Ja visst är det så, men du får trots allt kröka hemma och på krogen tex. Blir ju jobbigare med tjacket som det är nu.
Citera
2017-05-22, 15:21
Medlem
Om vi håller oss till Tjeckien som jag skrev om tidigare, där kan du stå och prata med en ordningsvakt eller polis, dem har laglig rätt att muddra dig, har du nån drog på dig kan dom ta den, inget mer händer.
Inga böter, inget förhör på stationen.

Där har vi ett föregångsland när det gäller narkotikapolitik.
Däremot är det olagligt att sälja, där är dom rätt hårda.
Senast redigerad av failuretoexist 2017-05-22 kl. 15:24.
Citera
2017-05-22, 15:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja visst är det så, men du får trots allt kröka hemma och på krogen tex. Blir ju jobbigare med tjacket som det är nu.
Jo men som sagt så finns det ordningsregler och det är ju rätt enkelt att utöka dom till att gälla även andra berusningsmedel.
Citera
2017-05-22, 15:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Är du efterbliven eller?

Gå och lägg dig.
Vi har ordningsregler om konsumtion av berusning, vad är det som gör du inbillar dig att dessa skulle försvinna för cannabis blir lagligt eller avkriminaliserat för konsumtion?

Ja, alkohol är farligt, men vad har det med cannabis och göra menar du och här?
Det är ju ett poänglöst påstående.

Jag ska gå och lägga mig senare, är det okey för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in