Citat:
Ursprungligen postat av
Cineasten
Inte en chans. Med missbrukare i släkten och via jobbet ständig kontakt med narkomaner och överdoserande ungdomar så vill jag absolut inte knarka. För mig ser jag inget värde i att tända på. Legalt eller illegalt är inte avgörande för mig. Andra får förstås tycka annorlunda och jag är fullt medveten om att inte alla som använder narkotika är neddekade narkomaner, lika lite som att alla som dricker alkohol är alkisar.
Du ser ju baksidan pga cannabisen är olagligt.
Vi ser i andra länder som avkriminaliserar eller legaliserar cannabis.
Där minskar problem kring droger, detta måste väl vara nått bra?
Problemet i Sverige är att vi slår med hela handen, om nått som borde vara individens ensak.
I en demokrati så äger inte någon min kropp och vad jag gör med den, det är faktiskt förtryck.
Detta förtryck gör så vi idag är på den extremt osmickrande andra platsen i EU i antalet dödsfall i EU.
Och skulle inte förvåna mig det allra minsta om vi om 1 vecka har första platsen.
Med tre gånger mer döda än i trafiken, kanske tom fyra?
Och vi gör INGET i detta land för hjälpa folk med detta hälsoproblem, utan man skickar polisen på dom i tron detta ska funka.
Man undrar varför ingen fattar detta, inte ens den mest inbitna knarkkrigaren fattar att man ringer inte polisen när man är i behov av sjukvård.
Så varför har vi ett system där vi avskärmar sjukvården ifrån en hälsofråga?
Det är lite som bara ringa polisen i en trafikolycka, och denna polis kommer fram till bil A är skyldig, ger denna böter och sen åker därifrån och låter de skadade få sköta sig själva.
Det är EXAKT så man sköter detta, är det bra?