Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-17, 19:56
  #1
Medlem
Låt oss säga att alla droger skulle vara lagliga helt plötsligt. skulle du använda då?
är så trött på att höra`knarkar du är du inte lycklig`

Jag har ett riktigt bra svenssonliv. bra jobb,snygg fru,underbara barn,mycket vänner och bra ekonomi.
är allmänt lycklig men har aldrig känt sån lycka som när ja använt olika droger som ja gör några gånger per år.
Citera
2016-09-17, 19:59
  #2
Medlem
Sereenas avatar
Om det vore lagligt och överkomliga priser som resultat så skulle jag nog bruka en del preparat med smärtlindrande egenskaper, kanske lite sövande ibland och nnåting uppåt ibland när man behöver få saker gjort, inte sova
Citera
2016-09-17, 20:02
  #3
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Inte i någon större utsträckning, trivs bra med den berusning alkohol ger och det finns i dagsläget inga andra droger som lockar. Det är möjligt att jag kanske skulle ta MDMA någon gång till i livet i fall det var lagligt, men jag tror oddsen för att jag gör det är ungefär samma oavsett om det är lagligt eller ej.
Citera
2016-09-17, 20:03
  #4
Medlem
franges avatar
Nej. Jag klarar mig på snus och bourbon.
Citera
2016-09-17, 20:03
  #5
Medlem
edm4lifes avatar
När har lagstiftning någonsin stoppat mig eller någon annan från att använda droger? Visst skulle det vara skönt att slippa risken för konsekvenser men jag skulle aldrig stoppa i mig något bara för att jag kan eller tillåts göra det eller tvärt om.
Citera
2016-09-17, 20:15
  #6
Medlem
Mobutos avatar
Lite braja på lördagkvällen skulle nog sitta fint. Man skulle kunna odla själv. Nu går det inte utan stora konsekvenser om man torskar.
Citera
2016-09-17, 20:15
  #7
Medlem
Xer0s avatar
Skulle pröva amfetamin för att se om det gjorde mig bättre eller sämre, beträffande koncentrationsförmåga, arbetsprestation osv.
Citera
2016-09-17, 20:16
  #8
Medlem
MrChows avatar
Högst troligt inte. Alkohol ger mig det jag ibland behöver (eller snarare vill ha).
Citera
2016-09-17, 20:27
  #9
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
När har lagstiftning någonsin stoppat mig eller någon annan från att använda droger? Visst skulle det vara skönt att slippa risken för konsekvenser men jag skulle aldrig stoppa i mig något bara för att jag kan eller tillåts göra det eller tvärt om.
Jag vill hålla med, men lagstiftningen gör ju att vissa preparat blir mer svårtillgängliga och att man därför vänder sig till alkohol en fredagskväll efter jobbet.

Jag har trots lagstiftningen (som jag inte bryr mig om) provat de flesta drogerna, men för min del skulle det nog oftare bli större variation om det var lagligt.

Ikväll hade jag t.ex. gärna expanderat mina sinnen med LSD. Men det har jag inte här. Så det får bli öl. Raka motsatsen egentligen, men det är ju vad som finns att tillgå
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-09-17 kl. 20:39.
Citera
2016-09-17, 20:28
  #10
Medlem
Laxons avatar
Vill minnas att Portugal - efter de legaliserade i stort sett allt - gjorde en stor undersökning om hur många som brukade droger innan legaliseringen kontra hur många som brukade droger efter legaliseringen. Resultatet var att det var ungefär lika många som konsumerade droger både innan och efter legaliseringen, i.e. det spelade ingen roll om det var lagligt eller ej, de som använder olika typer av droger kommer att göra det oavsett. Har dessvärre inte källa, läste artikeln för ganska länge sedan.
Citera
2016-09-17, 20:32
  #11
Medlem
ArischManns avatar
Jag tror majoriteten definitivt skulle prova en och annan drog, tex cannabis skulle bli väldigt populärt.
Citera
2016-09-17, 20:35
  #12
Medlem
Jag knarkar ju när det är olagligt så jag skulle mest troligt fortsätta med det. Men det skulle vara lite mer problemfritt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback